Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-05-2010, 21:31
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default vloeistof spuit uit de uitlaat?

heb de jetta 1.3 nu sinds februari en na de eerste week niks dan ellende.al 2 keer eerder een topic geopend maar niks lijkt het slechte lopen op te lossen.en nu is het nog erger geworden, als ik de auto koud start dan loopt hij prima, na een minuutje begint hij steeds slechter en onregelmatiger te lopen.toen hij op temperatuur was gekomen, hield ik hem met moeite aan.zonder gas zou hij weer af zijn geslagen.af en toe druppelde er iets uit de uitlaat.toen een bakje onder de uitlaat gezet.wat blijkt: als ik een keer gas geef en meteen weer loslaat komt er een lading vloeistof uit de uitlaat.het spuit er echt uit.ik ben bang dat het gewoon al die tijd de kop is geweest die al lek was toen ik hem kocht.en dat dat ook de rede is waarom die jongen hem wegdeed
mocht het zo blijken te zijn, wie heeft er dan nog een kaal blok (motorcode MH) liggen die in orde is?
de rest eromheen heb ik in deze paar maand al vervangen namelijk:

bougies
bougiekabels
rotor
verdelerkap
ontsteking
bobine
blauwe sensor en zwarte sensor
rubber voet van de pierburg
alle vacuumslangen
dampbellenafscheider
benzineleidingen
mechanische brandstofpomp
zekeringen
relais
voorverwarming spruitstuk

vandaag had ik de pierburg 2E carburateur vervangen, dit moest wel de oplossing zijn naar mijn idee omdat ik verder alles rondom de motor al vervangen had.
niet dus, toen kwam dit dus aan het licht.

is het de koppakking, of niet?
Reply With Quote
  #2  
Old 25-05-2010, 21:37
Quist's Avatar
Quist Quist is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 286
Send a message via MSN to Quist
Default

Komt er door de uitlaat ook flink wat witte rook of krijg je de auto niet eens op temperatuur?
Wat je ook altijd even kan doen is proeven wat het is klinkt raar maargoed werkt wel.

Zo te horen lijkt het me je koppakking inderdaad die lek is.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 25-05-2010, 21:42
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

de rook is een beetje wittig maar niet opvallend, geen dikke witte pluim ofzo.
auto worst wel gewoon warm, nadat ik stationair toerental omhoog had geschroeft bleef hij moeizaam stationair draaien.de koelfan sloeg ook gewoon aan en zo bleef hij gewoon netjes op temperatuur.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-05-2010, 21:56
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Moet je nooit Koelvloeistof na vullen dan? dat is ook een teken van lekkende koppakking.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-05-2010, 22:10
FEMME's Avatar
FEMME FEMME is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,150
Default

Mischien temp sensor..
Maar die pierburg carburateurs zijn ook klote dingen, zijn heel moeilijk af te stellen.
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn
Reply With Quote
  #6  
Old 25-05-2010, 22:27
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

ik heb er nog amper mee kunnen rijden, en zodoende het niveau van de kvs niet bijgehouden.ik had heir ook niet op gerekend eigelijk.temp sensor is die blauwe toch?die heb ik al vervangen
Reply With Quote
  #7  
Old 26-05-2010, 13:53
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

het vreemde is dat hij met een koude motor wel goed loopt
Reply With Quote
  #8  
Old 26-05-2010, 14:58
Lars90 Lars90 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 130
Send a message via MSN to Lars90
Default

Als de motor warm word, zet alles een beetje uit, dit probleem had ik ook met mijn oude saxo, toen hij warm werd ging het steeds beroerder, en lekte ie behoorlijk. Mijn oplossing was het vervangen van de koppakking. Sindsdien 5000 mee gereden, en loopt als een trein!

Dus tja, wellicht is dat de laatste oplossing voor je!
Reply With Quote
  #9  
Old 26-05-2010, 18:01
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

KVS reservoir dop eraf.

Starten en laten draaien.

Wachten tot die wat beroerder begint te lopen, dan toerental opvoeren naar +/- 2500 rpm.

Dat even zo vast houden voor een seconde of 10 á 15 en even iemand laten kijken wat er in het reservoir gebeurd.

Zie je veel lucht naar boven komen [luchtbellen] of word de koelvloeistof helemaal het reservoir uit geduwd dan kun je er vanuit gaan dat de koppakking lek is.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum