![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik had al de zoekfunctie gebruikt...
![]() Mijn MK2 TD heeft een vacuumbediende wastegate. Morgen haal ik bij Dutch power Trading een bleedvalve op. Op dit moment drukt de turbo 0,7 bar.. Ik vermoed dat de vorige /vorige/ vorige eigenaar de pomp heeft opgedraaid. Hij roet constant.. en stinkt naar onverbrande diesel... Ik zat te denken om er 0,1 bar druk extra bij in te persen. Dus totaal 0,8 bar.. Ik wil gewoon iets meer PEP en een niet erg rokende en stinkende TD. Een intercooler zie ik ook als een goede upgrade. De buizen naar de IC zal ik zelf wel samenstellen met een paar universele bochten en wat uitlaatbuis (poedercoaten) De Intercooler van een G60 heb ik al eens voorbij zien komen. heeft iemand een afbeelding van deze IC? OF zijn er tips van de "Vdub goeroes" hier wat ook gebruikt wordt. De uitlaat zal natuurlijk ook aangepast moeten worden is er nog een diameter waar ik rekening mee kan houden... Ik wil natuurlijk geen roetkwalmend monster hebben... het gemiddelde verbruik van 1 op 18,5 moet wel een beetje zo blijven... tuning en behoud van het "gunstige"verbruik... ![]() Thanx guys!
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) Last edited by DoriDaan : 26-05-2010 at 22:25. Reason: topic iets aangepast |
#2
|
||||
|
||||
![]() Wat voor motor zit erin?
Als je zo'n milieu diesel hebt (motorcode 1v) kan je een grote td pomp monteren, scheelt al enorm.. Of een upgrade naar en gtd met intercooler van een golf2.. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens Hbase is het een JR... maar er werd mij ook verteld dat als er een bult op de pomp zit het een milieu diesel is... ![]() hij draaide met de oude (geleende) wielen 185-45-15 en rustig rijden (aandrijfassen stuk) 1 op 19,4 nu met de 165-45-16 en goede assen met wat meer snelheid 1 op 18.2 dit verbruik moet wel zo blijven....
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Bult op pomp (LDA) dan géén ecodieseltje!
dan is t gewoon een 51kW machine!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Dan zou ik em gewoon ugraden naar gtd intercooler golf2.. is ie redelijk zuinig en blijft de motor heel en hoef je de pomp niet open te draaien..
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Naar mijn mening mag de uitlaat diameter ook wel iets groter...
Wat is een goede upgrade?
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zelfbouw maken. Of een downpipe van een AAZ monteren, die heeft al een stuk grotere diameter en past naar mijn weten zo erop. (heb nog een liggen, PB maar bij interesse)
Verder is een intercooler een absolute must als je begint te schroeven. Zonder IC is het wachten op een lekke koppakking of een (te grote)scheur in de kop. Wastegate wordt trouwens door overdruk bedient, niet door vacuum. Zelf heb ik de laaddrukbegrenzing op mijn JR geheel eruit gelaten. Dit resulteerde in 1.4bar turbodruk. Als je de pomp dan een beetje leuk afstelt rijdt dit heel leuk. Zolang je de pomp niet te ver open draait blijft het verbruik best redelijk. Beter is het om de turbodruk iets lager te houden. Heb zelf 70.000km zo gereden zonder een enkel probleem. Uiteindelijk plofte mij wel de turbo, wat mij deed besluiten om de tdi ombouw te starten. ![]()
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#8
|
||||
|
||||
![]() heb zelf een 1.9TD, eigenlijk hetzelfde als een 1.6TD. rijdt op 1.4Bar, heb de boostpin in de LDA veranderd (zelf gefreest) anders zou je is moeten zoeken naar een boostpin uit een 1.6 GTD. IC heb ik niet maar zou wel is willen weten hoeveel het scheelt.
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() @ turbo variant...
Ik heb even deze maand 2 auto's voor de APK... jetta en de TD... En het vakantiegeld geinvesteerd in mijn M3... Als het geen haast heeft de downpipe te verkopen dan heb ik wel interesse 1,4 bar vindt ik iets teveel van het goede... de pomp is al opgeschroeft... gezien de rook die eruit komt. Vanavond haal ik een bleedvalve op.. dus die eerst ermaar eens tussen 0,1 bar meer schroeven...
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#10
|
||||
|
||||
![]() Juist door je turbodruk wat op te schroeven zal die wat minder gaan roken,er zit een imbusje achter op de turbo,draai wel met halve slagen en steeds ff rijden.
wss krijgt ie nu meer diesel als lucht voor zn kiezen. En een intercooler is echt een aanrader. Het beste is geen bleedvalve gewoon het overdruk ventiel van vw afsluiten niet de wastegate maar dat zwarte ding wat naar je luchtfilter gaat. die springt open bij 0,8 bar. en goed opletten wat je doet anders heb je snel je koppakking ertussen uit liggen.Ligt er ook aan hoe oud die is. Last edited by gti_power : 27-05-2010 at 17:05. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Koppakking... Daar weet jij alles van, of niet gti power?
![]() Inderdaad, originele overdrukventiel moet ook afgedopt worden, anders wordt je getrakteerd op een flink blazend geluid elke keer dat je flink optrekt. Intercooler merk je niet echt veel van qua vermogen, maar voor de levensduur een absolute must.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#12
|
||||
|
||||
![]() Net een bleedvalve gekocht...
het gaat mij om het diesel overschot tegen te gaan met meer lucht... Ik probeer de bleedvalve gewoon... en kijk wel hoe het gaat... hij blaast nu al als een gek... in de uitlaat
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#13
|
||||
|
||||
![]() JA over koppakkingen hoef je me niks te vertellen idd..
Heb in de laatste paar weken er al 2 stuks tussen gehad en steeds druk op mn systeem... Wat blijkt nu in heb een schuertje vanaf mn cylinder naar t koelkanaal... daardoor had ik ook steeds druk op t systeem. Heb nu een ander onderblok waar mijn kop opgaat met een nieuwe pakking alweer en dan zou het eindelijk goed moeten gaan zodat ik em kan gaan afstellen. |
#14
|
||||
|
||||
![]() EEH sorry foute link geplakt....
![]() IS het ook een Idee om een K&N erop te zetten...er zit nu een K&N inlegkruisje in de luchtfilterbak... De Corrado intercoolers zijn redelijk gemakkelijk te vinden... Zit daar nog een maximum aan grootte? EN bij welke druk ploft er een corrado IC?
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) Last edited by DoriDaan : 28-05-2010 at 11:44. Reason: foute link geplakt... |
#15
|
||||
|
||||
![]() Voor 25 euro een corrado Intercooler gekocht op marktplaats...
Nu hopen dat deze past naast de koeler... (ik heb de grootste koeler volgens mij)
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#16
|
||||
|
||||
![]() EEHH ik denk dat ik een kleinere koeler moet monteren...
anders past de corrado IC NIET.... Heeft er iemand fotos van corrad of Golf G60 van de intercooler plaats.. Ikzelf zat te denken naast de originele koeler..
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#17
|
||||
|
||||
![]() Naast de koeler is niet de weg die je moet inslaan. De TD heeft de grote koeler toch wel nodig.
Beste is zoals origineel bovenop de motor, en anders vóór de waterkoeler. (sprintercooler oid)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#18
|
||||
|
||||
![]() Wat ik begrepen heb is dat er diverse koelers gebruikt zijn in de MK2..
ANders pas ik een koeler van een 524TD E34... Het makkelijkste is dat iemand direct kan zeggen type............ moet je hebben... Anders kan ik de G60 IC mischien deels VOOR de koeler waar deze in de luchtstroom zit... @ turbo variant.. email is verstuurd..
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#19
|
||||
|
||||
![]() o,1 bar extra gaat niet helpen.
als je leuk wilt "tunen"zou ik eerst een egt meter monteren. Dan de pomp optimaal astellen, zodat je miniem rook hebt (dit is alleen maar verspilling) en daar komt bij dat je egt waarde omhoog gaat. Lda pin kan je verdraaien, maar dit is afhankelijk welke turbodruk je gaat draaien. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een open air filter gemonteerd... (had ik nog liggen)
De bleedvalve zit erop... draait nu 0,9 bar overdruk met beduidend minder rook... Binnenkort maar even een complete dikke uitlaat eronder met een corrado intercooler.. Dan vindt ik het wel best! ![]()
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |