![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo iedereen heb al gehele tijd info ingewonnen om een gti blok in men 1.1 te hangen maar heb nu besloten om het uit te stellen tot na de zomer wegens tijd en plaatsgebrek, ik heb wel een setje dubbele Webers liggen 40 mm kan ik deze op men 1100 cc plaatsen
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() sowiezo zal je moeten een inlaat aanschaffe nvoor een small block
![]()
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Danku voor je reactie!! Met de inlaat ben ik al bezig, en ik weet dat het wat overdreven is.. Maar denk je dat ik die goed afgesteld krijg? (desnoods door speciaalzaak met testbank). Of is het gewoon onmogelijk om hem goed draaiend te krijgen met di carbs? En weet je hoe ik fotos moet uploaden want het lukt me niet!
Alvast bedankt! |
#4
|
||||
|
||||
![]() hier alvast je spruitstuk
Dit is vaker gedaan. alleen niet zo een gewilde ingreep, omdat een andere motor goedkoper uit komt. Als je dit weet en je daar bij neerlegt, komt het vast helemaal goed.
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 18-03-2015 at 08:24. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens mij kan je je originele benzinepomp zelfs behouden. Op de bank is volgens mij wel een must. Beetje zonde wel van je geld als je het na je carbs al laat doen. beter ook gelijk nokkenas en uitlaat mee vervangen. Je moet eens zoeken onder sorg motorsport. Met wat geluk vind je zo'n inlaat nog. goedkope inlaat Pak gelijk die ruige kleppendeksel mee. Dit gaat wel wat verder als even webertjes plaatsen. hier staat beschreven hoe je een foto kan posten.
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 18-03-2015 at 08:49. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Zorg wel dat je een kleine venturi hebt, anders doet ie onderin helemaal niks, dan is er veel te weinig stroming door je carburateurs... Gaat ie bij 7000 toeren pas wat doen
![]() Zelf zou ik toch een 1.8 of 2.0 gebruiken, tunen op een 1.1 is denk ik zonde van je geld. Helemaal als het resultaat tegenvalt en je later alsnog naar een grotere motor wilt. Dan kun je je spruitstuk en afgestelde carbs nog een keer kopen.
__________________
Golf MK1 ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Die ingreep is niet voor iedereen weggelegd. motorsteun verlassen, opnieuw spuiten, kabelboom aanpassen.. de webers heeft ie toch al
![]() Als je dan na de zomer je webers en spruitstuk wil verkopen, hou ik me aanbevolen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Klopt, maar als je het doet, doe het dan wel goed
![]() Motorsteun verlassen is 8 puntlasjes uitboren en opnieuw lassen een stukje verderop, beetje garage is in 20 minuten wel klaar daarmee. Kabelboom is grotendeels hetzelfde, alleen de lengtes van de kabels zijn iets anders. Beste pak je een kabelboom van een 1.5 ofzo, dan zitten de meeste aansluitingen op de juiste plaats. Ontsteking, die zou ik ook wel gelijk elektronisch doen (met hallgever), is toch een los kabelboompje.
__________________
Golf MK1 ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Tja, discussie die al vaak gevoerd is. Als ik het bij de vraag van Tommy hou, en hij vraagt of het mogelijk is, dan antwoord ik ja. Hij stelt zelf voor om het afstellen op de bank te laten doen, als je dat beseft, dan zal ik em niet tegenhouden
![]() Overigs, als je een setje 34(of36?)mm carbs zoekt, ik wijzig men plannen, kan je die van mij overkopen. |
#10
|
|||
|
|||
![]() @ van limburg danku voor je reactie! De carbs die je hebt liggen welke zijn dat? Miscchien dat we iets kunnen regelen
![]() @ Joris bedankt voor de reactie! En wat zou ik dan meer nodig hebben voor de carb's buiten het inlaatspruitstuk en kleine venturi's? En voor er een ander motorblok in te leggen is het echt zo simpel als ze zeggen, gewoon motorsteun verlassen en de motor en boite passen zo dan? Het gaat om een 1.6 gti eg dat ik zou inbouwen ik heb wel de boite en schakelstangen enzo kortom alles deze is uit een golf cabrio uitgebouwd. Je hebt zeker gelijk met je quote ''als je iets doet doe het dan goed'' maar wil er wel met kunnen rijden van de zomer dus met andere woorden wil niet voor al te veel verassingen komen te staan met de inbouw.. De carbs monteer ik gewoon en laat ze afstellen op de bank voor een 100 euro dus is niet al te veel geld in mijn ogen of mis ik dingen..? Bij de inbouw komt toch ook al wat kijken dan denk ik alleen nog maar aan het spruitstuk dat niet zal passen van de uitlaat ale denk ik? Als het echt goed meevalt om de gti in te bouwen dan begin ik daar natuurlijk aan!? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Een kleine opsomming:
- verlassen steun distributiekant, daarna past de motor erin - stuurhuis vervangen, je huidige heeft geen beugel voor het schakelsysteem - schakelsysteem vervangen, deze beweegt precies verkeerd om - aandrijfassen vervangen - uitlaatspruitstuk vervangen Als het een injectie blijft: - brandstofpomp monteren, GTI tank met ingebouwde opvoerpomp - kabelbomen vervangen, zowel voor de motor als naar achter (voor de pomp) Het scheelt een heleboel als je een hoop onderzoek van tevoren doet, dan kom je achteraf niet voor van allerlei verrassingen te staan. Registreer je ook even op www.vagcat.com voor de partscatalog. Dit is een online versie van de ETKA, het programma dat ze ook bij de dealer gebruiken, zodat je alle plaatjes kunt zien van hoe het een en ander in elkaar steekt.
__________________
Golf MK1 ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() @ Joris Ik heb echt al veel info ingewonnen om een kr in te bouwen wegens niet al te veel eg projectjes en deze hetzelfde onderblok heeft, ook al ergens anders hier een topic gestart met succes! En had besloten om het uit te stellen. Maar ben nu zwaar aan het twijfelen!! Want is inderdaad wel wat geldverlies om de webers op te bouwen voor volgend jaar ze toch niet meer te gebruiken.. En bedankt voor de partscatalog die komt zeker nog van pas! Maar als ik de carbs nu plaats op de eg motor moet ik dan geen gti tank nemen met opvoerpomp? En iets speciaal waar ik op moet letten als ik de webers op de eg plaats?
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Hier wat foto's van de webers en ook wat foto's van het uitbouwen van de eg blok uit de cabrio, als hij er volledig uit is kan ik betere foto's posten..
![]() ![]() ![]() Last edited by Tommyboy : 18-03-2015 at 19:03. |