Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-06-2010, 06:45
sander-ja's Avatar
sander-ja sander-ja is offline
Forum Regular

Default Oliedruk mk1 te laag.

Heb sinds kort een jetta mk1 gekocht, maar loop nu tegen een probleempje aan.

Het lampje + zoemer voor de oliedruk gaan zo nu en dan af. Dacht in eerste instantie aan een kapotte sensor. Maar gister liep na het afgaan van de zoemer de temperatuur van de koelvloeistof op. Heb de auto toen direct aan de kant gezet en het oliepeil gecheckt, dit bleek in orde. Heb toen ook nog even de olievuldop in het kleppendeksel los gedraaid, toen kwam er een beetje damp uit de motor.
Heb er weinig ervaring mee, maar lijkt me dat olie niet dampt? Er zal dus vocht in de olie zitten? Dacht aan een lekke koppakking maar heb ondertussen bijna 150km met de auto gereden en het koelwaterpeil is zelfs niet een heel klein beetje gezakt. Ik weet trouwens niet wanneer de olie voor het laatst vervangen is, misschien sprake van ernstig vervuilde olie?

Nadat de auto afgekoeld was ben ik rustig naar huis gereden (zo'n 10km), temperatuur liep netjes op gemiddeld en bleef dat ook. Olielampje en zoemer hebben zich ook niet meer laten zien.

Wat nu te doen? Lijkt me sowieso slim om even de olie te verversen, maar zijn er nog andere tips?

Bedankt

Last edited by sander-ja : 02-06-2010 at 13:37.
Reply With Quote
Old 02-06-2010, 07:44
Dub-Detail Dub-Detail is offline

damp is normaal, als je olie gitzwart in plaats van sterke thee bruin dan zou ik het even vervangen. Ik zou ook even de aansluiting van de kabelboom op de sensor checken. Dat heeft mij namelijk ook 3 dagen stress opgeleverd toen ik me net mijn motor een grote beurt had gegeven.

Gr, Pim
Reply With Quote
Old 02-06-2010, 09:13
sander-ja's Avatar
sander-ja sander-ja is offline
Forum Regular

Thnx voor je reactie. Ga vanavond eens even aan het zoeken, waar vind ik de sensor trouwens? Probleem is ook dat de auto wat warm werd, ben dus toch bang dat er niet voldoende smering plaatsvind.

Las ook iets over een verstopt zeefje bij de oliepomp? Of de oliedruk van de motor laten meten bij een garage? Mensen die hier ervaring mee hebben?

Last edited by sander-ja : 02-06-2010 at 13:38.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules