![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo, heb gister mijn nieuwe aanwinst gekregen ! helemaal vers uit zweden !
zal me eerst nog ff voorstellen want dat had ik nog niet gedaan ! ik ben Michael 18 jaar kom uit bussum zit nu al tijdje op dit Vw forum nu over de auto komt uit augustus 1983 heeft in totaal 16 eigenaren gehad ! ![]() op de Zweedse papieren staat GTI Special wat houd dat Special eigenlijk in ? moet nog wel het een en ander aan gebeuren maar dan hebben we deze winter weer wat te doen ![]() wat moet er nog gebeuren
hier wat foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() verder heb ik nog 1 setje winterbanden erbij! en de MFA werkt trouwens ook nog perfect ! maakt het trouwens uit als hij verlaagd is bij de RDW als ik hem op NED kenteken ga zetten ? laat de reacties maar komen ! groeten Michael
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 Last edited by Michaelknight : 13-09-2009 at 11:28. |
|
|||
|
|||
![]() verlagen maakt volgens mij niets uit bij de RDW, zolang het maar technisch in orde is.
Enne...hoe kom je erbij een GTI uit zweden te halen? dat beestje heeft al veel meegemaakt zo te zien ![]() ik zeg je wel één ding: als je eenmaal begint met dingen uit mekaar te halen om op t epoetsen en te verbeteren kom je steeds meer tegen wat je in orde wil hebben, dus begin maar vast te sparen ![]() succes! |
|
||||
|
||||
![]() oke dat is dan mooi ! maarja ga waarschijnlijk toch andere veren eronder gooien moet nog ff kijken !
tsja hij heeft cker veel meegemaakt ! we komen daar wel vaker voor vakantie en toen kwam ik deze auto tegen haha ja ik ben al hard bezig :p ik zat net ff de motorcode te bekijken en nu staat er geen DX maar een JJ nummer op wat is dit ? http://www.gerritspeek.nl/vag-com_motorcode.html#vw op deze site staat JJ er niet bij ! Groeten Michael
|
||||
|
||||
![]() Maar wel hier! Die motor is dus de juiste, geen zorgen.
JJ is een aangepaste 1,8L met 112 Pk voor de Zweedse en Zwitserse markt.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
oke leuk ! wist ik niet wat een verschillende uitvoeringen ze dan allemaal hadden ! wat is er precies anders aan dan ? en wat houd dat GTI special in heeft dat met de motor te maken ?
|
||||
|
||||
![]() Wat 't precieze verschil met DX is weet ik niet, daarvoor zou je eens in dit forum kunnen vragen.
Voor w.b.t. "GTI special", vraag eens in duits of engels via mail bij history@volkswagen.de dat is de historische afdeling van VW, die dienst is gratis! Edit. typisch zweeds aan je auto zo te zien, dat groot reservoir voor de ruitewisser en voor de reiniging van de koplampen (lijkt me ook typisch wat voor die markt) leuk detail ![]()
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 13-09-2009 at 12:44. |
|
||||
|
||||
![]() Waar is K.I.T.T gebleven dan?????
Zonder gekheid: leuk project, en veel plezier ermee! |
|
||||
|
||||
![]() haha dat word mijn volgende project
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Moet wel heel goedkoop zijn geweest als je hem helemaal uit Zweden gehaald heb....
![]() Koplamp sproeiers zijn best grappig,niet veel geleverd op een GTI.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
|||
|
|||
![]() leuk ding! valt wel iets van te maken
![]() Maare, wat zijn die 2 witte dingetjes op de bumper, net boven het kenteken?
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
|
||||
|
||||
![]() ja dat weet ik dus ook niet moet er nog ff goed naar kijken !
|
|||
|
|||
![]() leuk een zweedse golf 1
zal vast niet extreem veel roest aan zitten in zweden strooien ze met zand i.p.v pekel in de winter , scheeld wel koplamp sproeiers zijn standaard daar (of zelfs verplicht ) volgens mij |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Naar alle waarschijnlijkheid beugels voor een extra set verstralers. Mooi kleurtje ook "zilvergrijs" ik zou hm wel in de stijl restaureren/opknappen zoals die ook in Zweden zn tijd heeft doorgebracht, maar dat is n kwestie van smaak natuurlijk. |
|
||||
|
||||
![]() Ach ja, ze blijven leuk he!
Succes ermee! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zijn koplampsproeiers. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Waar de rode pijl heenwijst zijn koplampsproeiers... maar de vraag was wat die 2 dingen boven 't kenteken zijn (waar dus de gele pijlen heenwijzen) en 't kan best zijn wat supersprint zegt dat dat beugels zijn voor extra verstralers, dat lijkt me overigens ook niet zo vreemd i.v.m. het weertype wat er vaak daarboven heerst. ;-) Edit.: @topicstarter, volgens mij is de lijst op de deur + spatbord + zijscherm niet de juiste, bij 'n GTI zit daar normaal gesproken altijd 'n dunnere (+ compleet zwart, zonder chrome) de lijst wat er nu zit is van 'n CL + GL. Voor de duidelijkheid, zie wat ik met pijl heb aangegeven op onderstaande foto: http://i32.tinypic.com/2qi5sa1.jpg
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 13-09-2009 at 18:00. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat is het idd heb vanmiddag ff gekeken @ Type17 toppie ![]() denk dat de postbezorger binnenkort een soort sinterklaas word met al die mooie onderdelen ![]() ![]()
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 Last edited by Michaelknight : 13-09-2009 at 20:56. |
|
||||
|
||||
![]() weet iemand trouwens waar k een start onderbreker kan kopen ? dit wil ik er wel ff inhebben
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heeft minder met het weertype te maken maar meer met bittere noodzaak. De wegen buiten de bebouwde kom zijn veelal niet verlicht en het is daar vaak echt donker! (geen omgevingslicht/lichtvervuiling) als je dan door wat extra lampen een verzameling rendieren/elanden wat eerder spot op je pad ben je erg blij....! Er blijft niet veel over van je Golf 1 over bij een botsing met zo'n beest. Eigenlijk zijn het "elandspotters". ![]() (als je die lampen trouwens aan zet bij zware regen/mist/sneeuw dan zie je juist minder!) Dus deze niet: ![]() = dit ![]() Last edited by Dirk : 14-09-2009 at 08:45. |
|
||||
|
||||
![]() dat is een kameel hoor
![]()