![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() zoals velen weten ben ik een AEE-blok om aan het bouwen naar turbo.
hiervoor zoek ik een set h-profiel drijfstangen,enige probleem is dat ik ze nergens kan vinden ![]() bvd gerben
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Wat zijn de maten?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Auto ferdi in Zweden kan ze volgens mij custom made maken.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Vraag Richard-polo eens, die heeft volgens mij alle soorten smallblock drijfstangen al de revue laten passeren.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
||||
|
||||
![]() {trouwens die maat van je was toch zo goed met motors
![]() Last edited by richard-polo : 06-01-2011 at 09:17. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Rodney (jrc motorsport) kan ze custom maken.
Heb je voor een zeer mooie prijs drijfstangen ( ik dacht pauters). Heb daar ook mijn zuigers destijds laten maken
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja maar die kan ze ook niet vinden.... welke stangen moet ik hebben dan,met 144mm lengte?de tapmaat is gelijk aan bigblock,dat wist ik al.heb er nou TDI-PD drijflagers inzitten nl.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
![]() ..........
Last edited by richard-polo : 06-01-2011 at 09:16. |
#9
|
||||
|
||||
![]() dus de tapmaat en de lengte zijn hetzelfde als bigblock alleen het pistonoog is een andere diameter?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
![]() ........
Last edited by richard-polo : 06-01-2011 at 09:15. |
#11
|
||||
|
||||
![]() .................
Last edited by richard-polo : 06-01-2011 at 09:14. |
#12
|
||||
|
||||
![]() er word veel duidelijk zo...
richard bedankt,komt goed ![]() ik ga even lezen ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
|||
|
|||
![]() wat bedoel je met breedte?
bedoel je dat als ze gaan draaien dat ze dan de motorwanden gaat raken? Want dan haal je toch de wanden weg? Prijzen verschillen idd, als je ziet dat ze makkelijk 1200euro durven vragen voor iets dat ik vr 350 kan leveren....
__________________
http://www.corrado-database.nl/inde..._corrado&id=855 |
#14
|
||||
|
||||
![]() ...............
Last edited by richard-polo : 06-01-2011 at 09:14. |
#15
|
||||
|
||||
![]() heb je al gedacht om je huidige te gebruiken?
ik was ook lange tijd opzoek naar speciale stangen voor mijn diesel motor. ik heb gezocht en gedaan, en kwam bij crower uit als beste en goedkoopste. opvolger zou zijn stangen van carrilo ik heb vervolgens contact gezocht met een tuner die crower levert ( dit geval hurricane racing). en die adviseerde mij gewoon de originele stangen te gebruiken. gemaks halve vertrouwde ik op hun kennis en gebruik nu de originele stangen. heb daarna nog 3 andere tuners gesproken en die gaven ook al aan dat de ori stangen van vw erg robuust zijn. sowieso wisten de tuners mij te vertellen dat ze zeker net zo sterk waren als de grote partij handel stangen, uit china. die je vaak tegen komt voor een euro prijs van rond de 3 a 400,- vaak zijn de drijfstangen het zwakst bij hogere toerentallen. de kap breekt/bouten breken/of het midden stuk breekt,puur door uitrekken bij hoge toerentallen. maar een drijfstang krom drukken door een extreme compressie gebeurt niet snel,volgens hun. ik heb nu diversen keren gereden en de stangen zijn nog heel. rijd met 1.7 bar turbo druk en een standaard compressie van 20,5:1 uiteraard ga ik geen grote verhalen ophangen want het risico blijft ook bij mij in me achterhoofd hangen. ik weet jouw specs etc niet. maar wilde je dit evengoed even vertellen. het scheelt soms een hoop kopzorgen en geld om te zoeken naar passende stangen. ![]() een paar leuke voorbeelden. kijk is bij van vugt tuning op de website. ckeck wat voor vermogen daar rond huizen en of ze wel of geen andere drijfstangen hebben als origineel. de 540 nm diesel heeft ook gewoon ori stangen. kijk is in de trekker trek wereld. h profiel drijfstangen daar rijd niemand mee( is niet te krijgen en anders echt onbetaalbaar) toch dikke 6 liter blokken op 5 bar turbo druk met originele stangen. ook het shotpeen verhaal gaat niet echt op bij krom drukken van stangen,ik heb daarnaar geinformeerd, en mij word door dat bedrijf zelf gezegt dat de stangen er niet veel sterker door zouden worden, shotpeenen heeft ook alleen maar weer effect op het tegen gaan van scheur vorming bij uitrekken ( hoge toeren dus).
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 05-04-2010 at 18:43. |
#16
|
||||
|
||||
![]() goed punt maak je daar,ik zit er de hele dag al over na te denken en bedacht hetzelfde
![]() ![]() ![]() zoek gewoon een sterk setje 144mm op. die van mij zijn wel erg dun,maar als de maten toch overeen komen met bigblock zoek ik daar de sterkst passende van. het bigend afdraaien en de piston ombussen kan ik zelf op m'n werk doen. dan ben ik voor nog geen 100 euro klaar en ben ik iig sterker als nou.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het is maar even dat je het weet. ![]() als extra zou je de originele bouten kunnen vervangen voor arp's dit heb ik ook laten doen. de originele zijn namelijk ook rekbouten. ik rijd met 136mm stangen en pistonmaat 24 geloof ik. origineel 1.6 gtd.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#18
|
||||
|
||||
![]() wij hebben ook nieuwe 12.9 bouten liggen voor drijfstangen dat moet ook geen punt zijn.
thanx voor het meedenken ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
||||
|
||||
![]() ........
Last edited by richard-polo : 06-01-2011 at 09:15. |
#20
|
||||
|
||||
![]() het blijft speculeeren, doelde alleen maar op het feit dat originele stangen vaak sterker zijn dan word gedacht.
een tuner vertelde mij een verhaal, dat een klant 2 race seizoenen gereden heeft met originele stangen, en dat hij daarna over gestapt was naar de low budget h profiel stangen tijdens een algemene opfris beurt, met de gedachten dan is dat ook maar perfect. een half seizoen gereden was in eens de compressie weg, de stang was niet geknikt maar gewoon getordeerd ( gewokkeld). zijn verhalen uit de praktijk, opzich hecht ik er ook wel weer waardes aan.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |