Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-06-2010, 13:31
Juanart's Avatar
Juanart Juanart is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 54
Default storing

Ik heb een probleempje.
Ik heb mijn hoofdremcilinder en koppelingscilinder vervangen en het dashboard gelijk wat opgeknapt, ivm met tijdtekort heeft dat 4-5 weken geduurd.
Af en toe startte ik nog eens om te kijken of de motor nog liep en de accu's oké waren etc.

Na alles terug gebouwd te hebben wilde ik starten, en na aantal sec. het contact aan, begint er vanaf achter een krakend zoem geluid.
Gloeirelais misschien??

Hij startte niet, mijn blower deed het in niet één stand, mijn alarmlichten/ knipperlichten doen het soms maar meestal brand de indicator constant en doen ze niks.

Bleek dat de secundaire accu helemaal leeg was, er was ook veel accu vloeistof uit.
De accu's zijn 6maanden oud, de start accu leek goed te zijn.
Ik ben het scheidings relais gaan controleren en met schema's van internet gaan vergelijken, nu blijkt hier ook verschil in te zitten.

- Nu heb ik een scheidings-rerais met 4 aansluitingen, ik heb een diesel,
klopt het dat ik er één met 5 aansluitingen nodig heb?? of maakt dat niet
veel uit?

- En als ik het goed begrijp komt er op de startaccu niets meer dan de
dynamo en contact slot en de secundaire eigenlijk vrijwel alles??


Ik ga nu direct de secundaire accu die is opgeladen terug plaatsen en kijken wat ie doet.

Grtn, Juan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum