![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb voor mijn golf 1 het stuurhuis en stuurstang vervangen omdat ik een 5 bak gemonteerd heb.
Ik heb het stuurhuis en stuurstang gepakt van een golf 1 cabrio 1.8. Maar nu lijkt het net of de stuurstang te kort is. Dus ik kan het stuur niet monteren. Ik krijg de moer er niet op. Nu heb ik eens gehoord dat er verschillende afmetingen zijn qua stuurstang ivm stuurbekrachtiging. Is dit zo, of zit het probleem ergens anders?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#2
|
||||
|
||||
![]() Er zit als het goed is een veer, vlakbij de kruiskoppeling. Denk dat die moeilijk doet..
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja daar heb ik na gekeken. Maar dat is volgens mij het probleem niet. Ik krijg met héél veel moeite de bout er wel op. Maar dan loopt het stuur ontzettend zwaar. De geleiding voor het knipperlicht werkt dan ook niet. Het schuurt gewoon over elkaar heen. Krijg echt het idee dat de stuurstang te kort is.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#4
|
|||
|
|||
![]() Voor dat aanschuren hoort er een kunstofbusje tussen..dan kan die nooit aanlopen.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Verder zit er namelijk geen verschil in stuurassen (ja in de dikte spiebanen op de naaf voor stuur) verder niet. En dus bij stuurbekrachtiging zit er verschil in de kruiskoppeling. Anders vergelijk je deze even met je oude.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Wat is het verschil in de kruiskoppeling dan?
Toevallig een fototje van zo'n plastic busje?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#7
|
|||
|
|||
![]() De lengte van de kruiskoppeling. Nee geen foto van zo`n busje..is een kunststof busja van zo`n 20mm lang hellof ik die je gewoon over je stuurstang heenschuift wat het aanlopen van je stuur tegen je richtingaanwijzer,claxon ed tegengaat, is orgineel zo.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Welke kruiskoppeling is langer dan? Die met stuurbekrachtiging?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
|||
|
|||
![]() Die zonder bekrachteging is langer
De as waar je stuur op komt is schuifbaar[niet makkelijk maar het kan schuiven] Dit is voor de veiligheid gedaan,de stuurkolom zit ook een kreukelzone Er moet 41.5mm uitsteken boven die zwarte plastic afstandsbus |
#10
|
|||
|
|||
![]() Die koppelingen zijn uitwisselbaar? Want dan moet ik er een andere koppeling tussen zetten.
Of zal ik die as nog kunnen uitschuiven? Of wordt dat gevaarlijk?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
||||
|
||||
![]() Heb je wel of geen stuurbekrachtiging?
Als je een bekrachtigd stuurhuis monteerd dan moet je ook de stuurstang en kruiskoppeling over zetten anders gaat het niet werken. Bij mij was de bijgeleverder sturpen in gedrukt. Deze moest ik met veel geweld weer langer maken. De lengte van de pennen zijn gelijk het verschil zit hem in het kniestuk. Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ik heb geen stuurbekrachtiging. Weet ook niet of het een stuurhuis was met stuurbekrachtiging. Heb hem zo los gekocht en gemonteerd.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#13
|
|||
|
|||
![]() een vraagje
is er veer verschil in de stuurhuizen van een golf 1 en 2 en 1 cabrio heb een golf 1 met stuur bekrachteging en wil die terug bouwen naar gewoon heb wel gezien dat ze tussen de kruis koppelingen gekort hebben dus die heb ik waarschijnlijke ook nodig toch mvg ralph |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ja er zit verschil tussen de stuurhuizen van een golf 1 en 2. Deze kun je niet passent maken. Die van de cabrio en de dichte golf zijn hetzelfde.
Je herkent een bekrachtigd stuurhuis door de dikke slangen die er aan zitten. (Dit kan niet missen.) Wil je de boel weer terug bouwen dan moet je alles compleet hebben. Er zit nl verschil tussen het huis, de kruiskoppeling en veer en de stuurpen. Dit heeft te maken met de hoogte van het stuurhuis een bekrachtigde is hoger daardoor is de rest korter. Anders post je een foto. Ik heb net zelf ook alles omgebouwd naar stuurbekrachtiging en ken het probleem. Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Heeft toevallig iemand een explode view van het geheel. Het liefst van de stuurpen en knippelicht hendel enzo.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#16
|
|||
|
|||
![]() Kan iemand zoiets in Sletka opzoeken of zo?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#17
|
|||
|
|||
![]() Opgezocht[maar krijg het niet hier op]
Kruiskoppeling,veer,ring,[lager in de stuurkolom]stuuras,contactslot[met lager en rubber opvulring en dan de kunstofbus |
#18
|
|||
|
|||
![]() Pm gestuurd
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#19
|
|||
|
|||
![]() ik denk dat het probleem hem zit in je stuurstang, deze bestaat namelijk uit 2 delen!! zitten in elkaar geschoven en worden doormiddel van een blikje met 2 hele kleine nageltjes bij elkaar gehouden. ik denk dat je stuurpen in elkaar geschoven is, haal je stuurstang er ff uit dan kun je dit zo zien. als dit het geval is stuur stang ff in de bankschroef dan kun je hem er zo uit elkaar meppen [langer maken] succes er mee.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Heb je hier wat aan.
De onderste is zonder bekrachtiging. Je moet zorgen dat je ze allebei even lang maakt. ![]()
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |