![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hoi allemaal,
Mijn Golf 2 1.6 8v uit 1988 (RF), maakt een hard tok-geluid bij het gasgeven, ook bij het accelereren. Ik heb pas de koppakking vervangen, misschien is er iets misgegaan met de timing van distributieriem? (kleppen, etc.) Het lijkt alsof het geluid onder de kleppendeksel vandaan komt. Het geluid is begonnen net nadat ik de koppakking vervangen heb, eerst was het heel zacht, maar de laatste tijd is het een heel hard geluid geworden. Ik denk niet dat het goed is om hiermee rond te rijden. Ik heb de timing nogmaals gecontroleerd, die is nu echt goed, maar het geluid is er nog steeds. Hier een filmpje van m'n motor... http://www.youtube.com/watch?v=JAJaCa1tJuE Iemand dit ook ooit gehad? Of denk je te weten wat het is? Laat maar horen... Groeten, Tomas |
#2
|
||||
|
||||
![]() ![]() Voor het vv van de pakking geen gekke geluiden?? |
#3
|
||||
|
||||
![]() klinkt als een klapperend iets waar een lager tussen hoort.
zie in je andere youtube filmpje dat het geluid ook al aanwezig was. vind het eerlijk gezegd ook niet zo gek als ik je andere youtube filmpjes bekijk ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 01-08-2010 at 20:12. |
#4
|
|||
|
|||
![]() misschien een krukaslager of een klep...
|
#5
|
|||
|
|||
![]() staat je ontsteking wel op tijd het lijkt wel op extreem heftig pingelen
deze heeft toch de verdeler aan de voorkant van het blok ipv in het verlengde van de nokkenassen? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hydroklepstoters die overleden zijn
|
#7
|
||||
|
||||
![]() verdeler zit voor op het blok, want het is een bigblock.
klinkt inderdaad niet gezond!loopt hij verder goed?
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Heb je de waterpomp al gekeken.. of die nog goed is? en is de spanrol is die nog goed..? Zijn de klemmen van de nokkenas met het juiste moment aangedraaid..?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Voor het vervangen van de koppakking was het er nog niet. Waterpomp is het in ieder geval niet, (multiriem eraf gehaald).
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Durf je het aan om er mee langs te komen
|
#11
|
|||
|
|||
![]() this geen waterpomp zoals je ziet zit die snaar er niet op dynamo staat ook stil
lijk mij een lagertje |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ik vind het niet zo gek als je zonder koeling volgas gaat trappen en op remreiniger gaat starten.
__________________
Jetta mk2 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Auto is niet verzekerd, ik ga zodra ik tijd heb eens kijken naar de klepstoters.
Wat ook op te merken valt is dat de laatste keer dat ik er in reed het olielampje begon te knipperen en dat er een zoemer afging in het dashboard. Maar de olie was verre van leeg. Oliepomp kapot? Ik weet niet precies hoe hard de olie moet stromen, maar als ik tijdens het lopen de oliedop eraf haal zie ik geen olie (kolken) onder de kleppendeksel. (als dit de bedoeling is.) Ook loopt hij bij het koud starten soms op 2 cillinders, totdat ik even met het gas pomp en dan is het over. Het is in ieder geval geen veel voorkomend probleem. Bedankt voor het meedenken in ieder geval ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() wat denk je dan van een keer olie pijlen?????
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Heb je de nokkenas+krukas bouten goed vastzitten?..
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Niet lullig bedoeld maar als ik je filmpjes zie van hoe je omgaat met die auto en dat hij soms al op 2 cilinders loopt dan denk ik toch dat het blok zijn beste tijd wel gehad heeft nu.
![]() Een golf 1.6 is namelijk niet gemaakt om over de 200 te lopen of door zich door zand heen te graven. Als je het mij vraagt wip er een vr6 in dan heb je tenminste ook de performance die jij wilt hebben want dit gaat je op de weg vervelen dat kan ik je zeggen. Heb zelf eerst ook veel gecrost met auto's maar op de weg valt de power ervan dan dik tegen ![]()
__________________
'06 Passat 3c variant 2.0 tdi '01 Golf cabrio 2.0 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
heb dit ook voorgehad met men gti... bij mij was het een krukaslager die erdoor was |
#18
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij mag die auto blij zijn dat ie een beetje ziek is en daarom rust heeft. Kun je niet beter een Opel pakken voor je youtube hobby?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#19
|
||||
|
||||
![]() Een lekenvraag / observatie. Waar is je luchtfilter? Kan dat niet de reden zijn, dat er misschien is in is gezogen, of werkt dat niet zo?
__________________
Laat me met roest! |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als je naar het filmpje kijkt kun je zien dat hij er gewoon op zit (plastic stuk op de carb bestaat uit 2 delen ![]() Zelf denk ik dat je beter een ander blokje kunt halen, zo'n geluid komt meestal van een kapot drijfstang lager of kleppen die de zuiger raken. |