![]() |
|
|||
|
|||
![]() hoe vervang je de injectoren eigenlijk bij een 1300i NZ?
gewoon trekken en voor het monteren weer terug duwen op hun plek? moet ik dan nog meer vervangen rubbertjes misschien ? heb er nog nooit aan gezeten namelijk vandaar ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ik zou de o-ringen vervangen, kun je zo halen bij een revisieboer (dealer is daarmee een stuk duurder).
Eruit gaat het gemakkelijk met een steeksleutel tussen injector en spruitstuk (uit m'n hoofd: maat 17). Wat goed als een hulpmiddel werkt bij het in en uitbouwen is carburateurreiniger, hiermee de o-ringen even inspuiten.
|
|||
|
|||
![]() Injectorrail eerst verwijderen en dan de injectoren
Als je ze terug zet even insmeren met zuurvrije vasseline [de rubberringen] |
|
|||
|
|||
![]() thanks jongens daar kan ik wel wat mee
![]() ga vanmiddag even kijken of het lukt anders doe ik dat van t weekend even ![]()
|
|||
|
|||
![]() Even een nieuwe vraag in een oud topic:
Bij het vervangen van de injectoren, kun je dan het beste: - de twee benzineslangen op de drukregelaar los halen? - of kun je gewoon de complete rail loshalen en de injectoren eruit trekken? Met andere woorden: Waar zit nog druk op in rust en hoe kom ik niet onder de benzine te zitten? ![]() Gr Johan. |
|
|||
|
|||
![]() Voorzichtig de leidingen loshalen
Er komt altijd[als het systeem goed is]benzine onder druk uit |
|
|||
|
|||
![]() Even oude topic bovenhalen, hoe verwijder je best de injectoren bij een EV blok 1.8 8v?
Soms foto's/tips?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Leidingen vast laten en dan met een grote schroevendraaier[onder de wartel] eruit wippen Terugplaatsen met nieuwe rubberringen en die dan ook insmeren met zuurvrije vaseline |