![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een klein probleempje met mijn polo 2
In eerste instantie wilde hij helemaal niet meer stationair lopen. Bij een garage in de buurt z´n gassen uit z´n uitlaat laten meten, daaruit bleek dat hij niet reageerde op z´n co-stelschroef. Toen hebben we de carburateur eraf gehaald, gedemonteerd en doorgeblazen met perslucht. Nu lijkt hij wel op z'n co te reageren (hebben geen meetapparatuur in de achtertuin) en hij wil stationair blijven lopen. Maar hij blijft halen bij stationair lopen. Zodra je de 30 zones uit bent doet hij het goed. Iemand ideeën? Het is een 1.05 liter motortje met een solex pict 31 |
|
||||
|
||||
![]() Wat bedoel je precies met 'halen'?
Is het geen probleem met je stationair afslagklep? Dat heb ik ook eens gehad nl. Bij stationair draaien moest je enorm bijchoken anders bleef hij niet lopen, zodra je gas gaf was het weg. Hier reageerde hij ook niet meer op de co-schroef. Deze afslagklep is die dikke cilinder op de zijkant van je carburateur, er zit een stekkertje op. Je kan hem testen door er even direct een 12V op te zetten vanaf je accu, als hij het goed doet, hoor je hem tikken. Bij het op contact zetten moet je dus ook deze tik horen, zoniet dan moet je je bedrading of zekeringkast controleren.
|
|||
|
|||
![]() Stationaire afslagklep getest, als je hem op contact zet hoor je een duidelijke tik.
Met halen bedoel ik dat als hij stationair loopt dat je hem steeds sneller en langzamer hoort lopen. Edit: Net geconstateerd dat hij valse lucht aanzuigt, morgen eerst maar eens een nieuwe pakking halen Kan hij daar trouwens ook onregelmatig van worden? Last edited by Vincent1 : 10-10-2010 at 14:24. |
|
|||
|
|||
![]() ja door een lekke pakking kan hij inderdaar niet lekker lopen.
je kan eventueel testen door remmenreiniger op de carb te spuiten en dan kijken hoe hij reageerd.
|
|||
|
|||
![]() start piloot mag denk ik ook wel, maar ja op deze manier zijn we daar wel achter gekomen
ja. maar word die daar zo onregelmatig van ja? tot slot dit https://docs.google.com/leaf?id=0B7...out=list&num=50 nummer 9 waar haal ik deze pakking. nummer 12 - 13 waar kan ik nog deze proeiers vinden? of een revisie kitje nog kan krijgen heb contact gehad met paruzzi maar die doen allen in alles wat ouder is, die hebben niks wat golf en pollo betreft. |