Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-11-2010, 14:59
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 969
Default Elektrische ramen

Heren,

Mij oog is gevallen op een golf4. Nu ben ik zeer geinteresseert in de auto aleen ontbreken er een paar opties die ik toch wel graag zou willen hebben.

Nu heeft de auto dus geen elektrische ramen, mijn vraag is: Is dit achteraf redelijk makkelijk te realiseren?

Het liefst uiteraard met originele delen, als dit niet mogelijk is is het dan wel mogelijk om zo;n universele set makkelijk in te bouwen?
Eigenlijk ben ik niet zon fan van die universele onderdelen.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-11-2010, 18:28
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 969
Default

Kom op mannnen dit is toch dagelijkse kost voor jullie!?
Reply With Quote
  #3  
Old 03-11-2010, 19:17
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Denk dat het vrij moeilijk is om orginele elektrische ramen naderhand in te bouwen, met name de bekabeling. Het zal geen directe plug en play zijn, en zal daarom veel tijd kosten en de nodige problemen.

De beste optie is om gewoon verder te kijken naar een wagen waar het wel op zit.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2010, 13:03
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 969
Default

Okee dat is duidelijk.

Meer mensen die al zoiets hebben geprobeert of iets dergelijks?
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2010, 13:47
TomB's Avatar
TomB TomB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 30
Default

van electrisch naar handgedraaid is vrij makkelijk, dat heb ik wel gedaan bij mijn vorige polo...

andersom is wat lastiger (ligt eraan hoe handig je zelf bent en hoe dik je portmonee is) ook ivm kabelboom etc. als je het origineel wilt houden.

kijk maar eens op deze site http://www.vwgolf-info.nl/ en dan bij handleidingen. Dit is welliswaar voor een golf drie maar zo heb je een indruk en ook een indruk wat het kost... Houd er rekening mee dat het bij een golf 4 iets lastiger is...

Misschien overwegen om er een te zoeken die dit al standaard heeft... Een voordeel is wel bij handgedraaide ramen dat dit alles iets minder snel kapot gaat...
Reply With Quote
  #6  
Old 05-11-2010, 15:13
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,813
Default

Niet aan beginnen ik heb de kabelboom van mijn project ook helemaal uit elkaar gehaald.
En je wil echt niet al die draden er achteraf nog bij in klooien.
Ik zeg ook gewoon op zoek gaan naar een mk4 waar alles al op zit.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #7  
Old 05-11-2010, 15:15
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by TomB
van electrisch naar handgedraaid is vrij makkelijk, dat heb ik wel gedaan bij mijn vorige polo...

andersom is wat lastiger (ligt eraan hoe handig je zelf bent en hoe dik je portmonee is) ook ivm kabelboom etc. als je het origineel wilt houden.

kijk maar eens op deze site http://www.vwgolf-info.nl/ en dan bij handleidingen. Dit is welliswaar voor een golf drie maar zo heb je een indruk en ook een indruk wat het kost... Houd er rekening mee dat het bij een golf 4 iets lastiger is...

Misschien overwegen om er een te zoeken die dit al standaard heeft... Een voordeel is wel bij handgedraaide ramen dat dit alles iets minder snel kapot gaat...

polo en een golf 3 is net iets anders als een golf 4 Bij een golf 4 is de raammotor tevens een regelapparaat.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-11-2010, 01:38
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Jups, wil je dat doen dan kom je buiten je kabelboom al uit op de volgende delen:

2 Ruitenwissermechanieken
2 Deurregelapparaten (incl motor) (gemiddeld op de sloop 75 euro p/s)
Comfort regelapparaat moet dan vv worden.

Kabelboom aanpassen etc.

Kan wel, is ook wel te doen maar vraag me af of het het geld waard is..
Reply With Quote
  #9  
Old 16-11-2010, 18:55
J.v.G's Avatar
J.v.G J.v.G is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 545
Send a message via MSN to J.v.G
Default

hou het gewoon geslingert kan het ook niet kapot gaan
Bij de mk4 zit er pinnenpaneel in de deur met kabels en motor erop en eraan dus dat is idd wel even andere koek dan even een motortje uit de deur halen en er een slingermechaniek inzette.
__________________
EX:
'94 Escort
'92 Golf Mk3 GL
'90 Jetta Mk2 Pacific
'87 Golf Mk2 GTI KR
'00 Bora Mk4 Highline
'00 Bora Mk4 Highline
'87 Jetta Mk2 Coupe
'95 Golf Mk3 GTI ABF

Current:
'85 Jetta Mk2 GT 8V EV
'01 Passat 3BG V5 Highline
Reply With Quote
  #10  
Old 16-11-2010, 19:38
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

ik heb de ombouw bij mijn Golf mk4 Variant ook gedaan, en het kost ff wat tijd en geld maar dan heb je ook een orgineel alarm, klapsleutel, CV, en elektrisch bedienbare ramen

Benodigd:

kabelbomen in de deuren (of compleet uit een sloper MET elec-ramen)
1C0 motoren
1C0 CCM (Comfort Control Module)
Kabelboom in auto met 2 stekkers voor de CCM (T15 en T23)

1J0 motoren en CCM kan ook maar geen 1J0 en 1C0 doorelkaar gebruiken !!!

Ikzelf heb een "nieuwe" kabelboom erbij getrokken voor de Canbus en de spanning
voor de deuren (lees aansturingen) en tevens heb ik de 2 nieuwe stekkers voor de CCM aan de oude bijgezet en dan ook onderaan de stijlen een extra stekker (T10)
geplaatst...... ik kan dus altijd weer terug naar zwengel maar wel CV

ook het opnieuw programmeren van de CCM gaat even wat tijd inzitten of je
moet alles uit een en dezelfde sloper kunnen krijgen. (Mijn CCM kwam destijds
uit een 3 deurs mk4).

Ja het is mogelijk dus
Reply With Quote
  #11  
Old 16-11-2010, 21:49
Street Performance's Avatar
Street Performance Street Performance is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 214
Default

Ik heb onlangs een klant gehad die erg veel problemen had met het inbouwen van een aftermarket set. Bij veel auto's gaat dit wel, maar bij de Golf 4 heb je eigenlijk te weinig ruimte achter het paneel waardoor het eigenlijk niks wordt. Ook de vertandingen van een universele set komen niet goed overeen met de Golf 4 versie. Bij de Golf 1,2 en 3 gaat dit nog wel maar Golf 4 kan ik niet aanbevelen. Dus ombouwen met originele delen of een auto kopen waar het al op zit! Succes..
__________________
Groeten,

Marc

www.streetperformance.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 09-12-2010, 11:11
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 969
Default

Gaat niet zomaar zie ik al. Bedankt voor de info
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum