![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Voor dat ik er een 1300 of 1600 motor in ga hangen, te koop aangeboden: Volkswagen Kever van 1971. APK t/m 31-05 2012. Schijfremmen voor met verlaagde spindels. Nieuwe vooras en accu. Heldere koplampen. Lak is niet fantastisch, maar het is een harde auto zonder roest op de bekende plekken. 15" Mangels voorzien van poedercoating en bridgestone potenza's. De standaard 1200 versnellings bak. vraagprijs van € 1750,- Gr. Cees Last edited by racecees : 03-11-2010 at 14:34. Reason: engine sold |
|
|||
|
|||
![]() weekend up...
|
|
||||
|
||||
![]() Vermogensuitdraai en factuur van de motor aanwezig?
|
|||
|
|||
![]() Facturen zijn in de loop van 10 jaar grotendeels aanwezig.
De motor is in die tijd "gegroeid" van 2110 cc naar 2180 cc. Daarbij zijn o.a. nieuwe koppen, zuigers, cilinders, oliepomp, carburateurs, uitlaat, drukgroep enz. gemonteerd. Krukas is gebalanceerd, drijfstangen zijn uitgewogen, koppen uitgeliterd, noem het maar op. Vermogen is een schatting op basis van gps gegevens en de toenmalige bak-en banden verhoudingen (motor heeft eerst in een andere kever van mij gehangen). Groeten, Cees |
|
|||
|
|||
![]() upje ^^
|
|
|||
|
|||
![]() Weer aandacht voor de kever met een motor die in het verleden een aandrijfas aan snippers draaide ;-)
|
|
|||
|
|||
![]() Last edited by racecees : 05-09-2010 at 23:37. |
|
||||
|
||||
![]() ''Het adres in ongeldig''
De link werkt niet. |
|
|||
|
|||
![]() Als het goed is werkt de link nu wel...
|
|
|||
|
|||
![]() up
|
|
|||
|
|||
![]() Motor en kever zijn evt. ook los te koop.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wil niet heel lullig doen he, maar het filmpje is 1 week geleden geplaast en daar zie ik toch echt dat het een gele auto is, en hierboven zie ik foto's van een blauwe.
|
|||
|
|||
![]() ErikvanBilsen schreef:
maar het filmpje is 1 week geleden geplaast en daar zie ik toch echt dat het een gele auto is, en hierboven zie ik foto's van een blauwe. Klopt, het gaat nl om dezelfde motor, maar om een andere kever. Ik wil er mee laten zien wat 140 pk in een kever doet. Gr. Cees |
|
|||
|
|||
![]() up
|
|
|||
|
|||
![]() up
|
|
|||
|
|||
![]() up
|
|
|||
|
|||
![]() Uitdraai van vermogen gevonden, op papier, dus helaas niet op de computer.
Zoals gezegt is de motor ook los te koop. Plug & play € 5500,- Ook wat aanvullende gegevens van het blok: -2180 cc 82 slag, 92 boring -296 gr. nokkenas -1:8,1 compressieverhouding -Mahle cilinders & zuigers -H-beam drijfstangen -CB magnum 044 koppen 42 x 37 -nieuwe CB oliepomp -extern oliefilter -externe oliekoeler -1,5 ltr cartervergroter -VDO voelers voor oliedruk en temperatuur -A1 sidewinder uitlaat -48 mm webers met K & N luchtfilters -zware, hydrolische slangen voor oliekoeler -electronische ontsteking Groeten, Cees, 06-2345 2550 |
|
|||
|
|||
![]() weekend up
|
|
|||
|
|||
![]() Up
|
|
|||
|
|||
![]() Motor is verkocht onder voorbehoud.
Daarna komt er een 1300 of 1600 blok in. Groeten, Cees |