Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-11-2010, 12:17
Kloegie Kloegie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 6
Default Heeft een Polo 6n uit 1995 een luchtmassameter?!

Goede morgen,

De titel "says it all..."

Heeft mijn Polo 6n 1.4 uit 1995 ook een luchtmassameter? En zoja, waar bevindt die luchtmassameter zich in de motorruimte?

Nu heb ik ook nog een 'als' vraag: stel dat de luchtmassameter niet goed functioneert, waar zou je dat tijdens het rijden aan kunnen merken?

Alvast weer vriendelijk bedankt!

Groeten,
Vincent

Foto van de motorruimte van mijn Polo 6n 1.4 uit '95


Reply With Quote
  #2  
Old 17-11-2010, 20:55
Polo_coupe's Avatar
Polo_coupe Polo_coupe is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2006
Posts: 95
Default

Een 1.4 heeft geen luchtmassameter, maar een inlaatspruitstukdruk sensor.
Wat zijn je problemen?
Reply With Quote
  #3  
Old 18-11-2010, 04:05
Kloegie Kloegie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 6
Default

Bedankt voor je antwoord!

Als ik tijdens het rijden m'n gas loslaat (bv: om in een 30km-zone ook netjes 30 te rijden) dan gaat er een schokje door de auto. Oftewel: als het schuifje in het gasklephuis (verbonden aan het asje van je gasklep) van het koolstofbaantje af is en er dus geen signaaltje meer verstuurt wordt tussen die twee, dan neemt het regelapparaat het terug lopen van het gas niet direct op waardoor er een schok(je) voelbaar is.

Deze 'klacht' hangt samen met het gevoel dat ik denk dat de auto soms weinig koppel heeft. De ene keer kan je hem laten wegrijden in z'n 1 zonder gas bij te geven, de andere keer zakt je toerental tot 250rpm en lukt het maar net. Het lijkt net alsof die dan wat minder power heeft.

Ik heb het hel erg gezocht in het mechanische gedeelte, maar ben er nu heilig van overtuigd dat het een sensor is oid. Want iedere keer als je er een andere gasklephuis opzet, is het probleem weg. Iedere keer dat je de auto daarna start komt het probleem steeds weer meer terug. Oftewel: de meetwaardes worden steeds meer 'gelijk' getrokken met de interpretatie van de ECU. Iets in die richting in ieder geval...

Waar bevindt de inlaatspruitstukdruk sensor als ik vragen mag?

Ik hoor graag van je!

Groeten,
Vincent
Reply With Quote
  #4  
Old 23-11-2010, 20:07
Kloegie Kloegie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 6
Default

@Mods

Dit topic mag gearchiveerd worden!

Last edited by Kloegie : 23-11-2010 at 20:12.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum