![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik "moet" eigenlijk dringend weten hoe het nou zit met de ontsteking van een 1.3 HK-motor. Ik heb mijn MH blokje vervangen door een HK motor, ik weet dat dit eigenlijk een stap achteruit is maar het kon even niet anders!
De MH motor heeft op het ontstekingshuis een Hall-generator zitten en de HK motor heeft dit niet. Nou heb ik gezien dat er op het ontstekingshuis van de HK 2 van die steekpennetjes zitten en weet dat er 1 naar de bobine gaat. Nu heb ik een paar vraagjes: 1. Kan ik de bobine gebruiken van de MH en dan de ontstekingsmodule weglaten? 2. Ik heb ergens gelezen dat de HK ook een condensator nodig is, klopt dit en welke moet ik dan hebben? 3. Waar moeten die steekpennetjes precies op aangesloten worden? 4. Zijn er verder nog belangrijke verschillen in de motoren waar ik op moet letten? Bedankt alvast voor de reacties! Gr. Marvin |
#2
|
|||
|
|||
![]() Niemand die weet hoe de onsteking van een 1.3 HK-motor zit? Moet het dringend weten!
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Ontsteking van de MH overzetten op de HK
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Dit past niet, dan moet ik het complete ontstekingshuis ombouwen en daar heb ik weinig zin aan. toch bedankt!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() zet deze vraag eens in het Polo en het golf mk1 gedeelte, kans dat je daar meer respons krijgt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |