![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
ik zit sinds vandaag met een raar probleem! Tijdens het rijden buiten de bebouwde kom, dus bij snelheden boven de 50 kmpu, komt er een raar krijsend geluid vanuit de teller-unit. Het lijkt dus alleen bij hogere snelheden voor te komen en verder lijkt het echt puur random! Het geluid is niet constant, maar komt een beetje stotterig over. Wie heeft er een oplossing voor dit aparte probleem? het gaat hier trouwens om een GTI 8V uit 1988 ![]() gr, Remko |
#2
|
||||
|
||||
![]() Kabel weer goed in de tellerbak drukken? Ik had ook eens zoiets, en dat was voor mij de oplossing
![]()
__________________
VW-Speed.nl |
#3
|
||||
|
||||
![]() tellerkabel die op z'n eind loopt gok ik....
edit,of wat eibert zegt idd...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik zal morgen de boel eens goed in elkaar drukken!
Bedankt! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Laatst ook gehad met de einzer, dacht eerst ook nieuwe tellerkabel en klaar of effe goed in elkaar drukken. bleek toch dat binnenwerk klok defect was.
Gelukkig nieuw klokkie kunnen vinden met nagenoeg zelfde km-stand. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Had ik ook! Boven de 50 begon ie ermee en het was bij mij wel een constant geluid! Daarom m'n 'oude' maar weer ingebouwd met defecte toerentellert en MFA
![]() Ben benieuwd naar je oplossing! Anders zat bij mij de kmtellerkabel ook niet goed.. Lijkt me sterk,maar toch ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de teller er vanmiddag uitgehaald om naar de aansluiting te kijken. Het lijkt erop of het stuk van de kabel wat in de teller moet gaan gewoon te kort is.. Toen ik de teller er weer in zette deed de snelheidsmeter helemaal niks meer!
Ik ga proberen de kabel te vervangen. Waar kan je zo'n complete kabelset kopen? En hoe krijg je de kabel uit je bak? Trekken bleek niet de oplossing.. Alvast bedankt, Remko ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Kabel zit vast met een schroef
Hoort een wit plastic stiftje op te zitten,zat er dit nog op? Heb nog wel tellerkabels liggen |
#9
|
||||
|
||||
![]() De kabel gaat zeg maar de bak in, en daar zit een klein plaatje die je met een boutje (11) die je eruit kan draaien. En dan zie je een gat waar de kabel in gaat, en die zit muurvast. Er zit wel een soort van wit busje in inderdaad.. maar die zit er ongeveer 2cm diep in.
Ik zal morgen nog eens een ruk aan de kabel geven, tenzij iemand een betere oplossing heeft! :P thanks! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Vandaag heb ik de kabel wat verder in de plastic aansluiting geduwd en vastgezet met een stevig stuk tape. Het kabaal is in ieder geval voorbij, en je hoort nu slechts wat tandwieltjes zachtjes ratelen.
Voorlopig dus een oplossing ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Vandaag bezig geweest om een andere tellerbak te monteren. Vanwege de hoge km-stand van de 'nieuwe' tellerbak heb ik de snelheidsmeter probleemloos omgewisselt.
Alles goed en wel en eindelijk met de auto op pad krijg ik dit. ![]() Herrie! ![]() Dus ik de originele snelheidsmeter maar weer teruggezet in de 'nieuwe' tellerbak maar nee hoor,nog steeds hetzelfde probleem! ![]() Vanaf exact 50km/h gaat ie zoemen en het olielampje gaat knipperen! ![]() Ondertussen al 60,- en veel tijd verspilt aan dit euvel. ![]() Iemand ervaring mee of een oplossing??? ![]() BvD ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() heb vroeger een golf 2 1.8 8v kamei gehad met dezelfde probleem het gezoem
was iets met de relaiskast of met de relais meen zelf relais 21 of 46 maar is al een tijdje geleden als de teller ook ratelt en je hebt een vermoede dat de kabel niet diep genoeg steekt koppel deze los aan de versnellingsbak en duw er al draaiend aan zou duw je hem op zijn plaats |
#13
|
||||
|
||||
![]() lol...dat gezoem komt niet uit je kilometerkabel hoor. Dat hoort bij je oliedrukmeter
!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok,en hoe kom ik daar vanaf Rene? Het is wel sinds ik de tellerbak heb gemonteerd. En bij de vorige tellerbak had ik er ook geen last van en die ik daarvoor heb gekocht had het probleem ook,kon ik weer m'n eigen monteren met kapotte toerenteller. Lekker is dat,koop je iets anders ist weer niet goed. ![]() En waarom zou de oliedrukmeter reageren op een wissel van de tellerbak? ![]() Gaat ook nergens over. Die kabel van de snelheidsmeter zit echt wel goed en hoe die in de versnellingsbak zit heeft er ook niks mee te maken. Daar komt het geluid ook niet vandaan. Komt simpelweg uit de tellerbak. 2e miskoop waarschijnlijk. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd,daar heb je nog wat aan ![]() NOT |
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik zal het even uitleggen.
![]() De druksensoren geven een signaal door aan de tellerbak, de tellerbak meet of dat juiste waardes zijn. Zijn de waardes juist, dan houd de teller zijn bek dicht. Heeft de meter (in de tellerbak) niet de juiste waarden gaat ie gillen/knipperen. Zo hoort het officieel te gaan ![]() Natuurlijk kan het metertje kapot gaan na 2 decennia, dan is de oliedruk gewoon juist, maar heeft de tellerbak Verkeerde waarden en gaat piepen. Het probleem van verkeerde waarden ligt in dit geval in jouw tellerbak. Gezien je laatste bericht. Bij 50 km zit je op 2500 toeren?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 27-11-2010 at 23:11. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Ok,dat verklaart al wat! Maar wat kan ik er aan doen?
2500rpm in z'n 3 denk ik. |
#19
|
||||
|
||||
![]() dan zou het door de Hoge druk oliesensor komen.
-eigen ervaring: draadje van hogere druk sensor (1.4 bar) was doorgebroken. tellerbak begon te gillen/knipperen bij de 2500 toeren. Hoewel de druk gewoon goed is geen goede waarden aan de tellerbak: gillen/knipperen. wat kan je eraan doen, toch de tellerbak behouden die niet van slag raakt. en het toerentellertje overschroeven uit een andere bak, heb daar helaas geen ervaring mee.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 28-11-2010 at 10:59. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja precies,mag ook maar idd hoe??? De snelheidsmeter wil nog wel maar de toerenteller zit aan de hele unit vast.. ![]() Zou het resetten van de ECU niet helpen? |