Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-07-2011, 13:14
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default Tips en ervaringen filters Weber's

Hallo,

ik ben dus bezig met n 16v Weber blok en vroeg me t volgende af;

Ik kan van n kennis n Pipercross filter overnemen en vond t wel netjes en denk dat t wel mooi gaat staan...




Iemand ervaringen met zo n filter? Weber's willen nog wel s backfire geven (heb t zelf nog nooit gehad) maar ben bang dat dit filter dan wel rap in de brand staat...

Als t niks is ga ik weer met K&N filters ryden...

Alvast bedankt,

Gr Pim
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #2  
Old 04-07-2011, 14:25
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

Het zal niet heel snel wegbranden, en op het moment dat je backfire heb is er serieus iets niet goed aan je afstellingen en loopt-ie als een oude krant (of als je vlotterkamers overstromen oid)

Zo'n pipercross is wel mooi, maar moet je wel regelmatig reinigen met vloeistof omdat ALLES (stof, zand) erin blijft hangen en dus de aanzuiging steeds monder wordt (denk maar aan een volle stofzuigerzak na een paar keer gebruiken)

K&N is eigenlijk nog het beste, na gewoon open kelken of zeefjes erop is mijn mening.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2011, 16:06
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Bedankt voor je reactie!

Ben benieuwd naar meer ervaringen
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2011, 16:24
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

ik had 4 losse pipercross filters op mijn webers,
die had idd backfire, venturi weggebrand en na het demonteren van mn cilinderkop en kleppen kon ik de resten van de filters van mn kleppen af krabben.

was wel een gevalletje waardeloze afstelling, eigen schuld dikke bult.
rijd nu met motorcarbs en weer met dezelfde filters.
heb er eigenlijk niks op aan te merken, ben er zeer tevreden over
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2011, 17:53
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:57.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-07-2011, 18:09
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Bedankt voor de reacties

Edit: Blok zal gelyk worden afgesteld op de vermogensbank, dus t zal niet beroerd lopen ofzo...
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold

Last edited by PimVW : 04-07-2011 at 18:21.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-07-2011, 20:50
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Staat wel vet Pim zo'n broodje pipercross
__________________
Golf 1 1978. 1,9 8v DX op 40mm webers
Reply With Quote
  #8  
Old 05-07-2011, 21:07
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

idd, ik zeg doen
Reply With Quote
  #9  
Old 06-07-2011, 06:49
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

goedkoper en beter:


Reply With Quote
  #10  
Old 06-07-2011, 08:46
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Die met dat gaas was ik ook al tegen gekomen, zou dan eerder voor K&N filters of zo n broodje Pipercross gaan, vind t dat toch mooier dan...
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #11  
Old 06-07-2011, 09:01
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by DJW
goedkoper en beter:




Waarom beter als ik vragen mag?
Weet je hoeveel zand daar door gaat!
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #12  
Old 06-07-2011, 09:14
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

heel veel zand als je over de maasvlakte gaat boenderen, maar hoe minder weerstand hoe beter...tenminste als je voor vermogen wilt gaan. Daarbij als je het op een 8v monteert hangt alles boven het uitlaatspruitstuk, dus de warmteafdracht moet je zo groot mogelijk maken en als je dan van die sokken of filters erop gaan zetten helpt het niet echt.

Maar ik begrijp dat het meer om de looks gaat, dan vermogen.
Reply With Quote
  #13  
Old 06-07-2011, 09:29
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Nou ja t oog wil ook wat hé, gaat my nog steeds meer om t veiligste en beste voor de Weber's...
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #14  
Old 06-07-2011, 10:03
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by DJW
heel veel zand als je over de maasvlakte gaat boenderen, maar hoe minder weerstand hoe beter...tenminste als je voor vermogen wilt gaan. Daarbij als je het op een 8v monteert hangt alles boven het uitlaatspruitstuk, dus de warmteafdracht moet je zo groot mogelijk maken en als je dan van die sokken of filters erop gaan zetten helpt het niet echt.

Maar ik begrijp dat het meer om de looks gaat, dan vermogen.



Ik denk dat het Filteroppervlak van de K&N filters groter is en meer lucht doorlaat dan de kleine filters op de kelken.
Trouwens zo'n filter op de kelk zorgt nou niet echt voor een mooie flow door de kelk.
En voor het echte vermogen kun je ze beter helemaal weglaten.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #15  
Old 06-07-2011, 20:56
ronnieabf ronnieabf is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 656
Default

hee pim ik heb ook met zo een filter gereden auto was afgesteld in goes en het toch nog wel eens last van een backfire filter vat dan gelijk vlam idd
Reply With Quote
  #16  
Old 06-07-2011, 21:12
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

was bij mij ook na afstelling in goes..
was over de afstelling van de webers daar niet echt te spreken.
afgelopen zaterdag toch weer geweest, nu met cbr carbs.
toch de indruk dat ze daar meer in thuis zijn als webers.
Reply With Quote
  #17  
Old 07-07-2011, 08:13
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Iedereen bedankt voor de reacties en ervaringen! Ik weet genoeg en ga met K&N filters ryden

Afstellen moet ik ff kyken waar ik dat doe, Dynojet is 2km ryden voor my maar over Speedcenter in Geldermalsen ben ik ook erg tevreden...

Gr Pim
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #18  
Old 07-07-2011, 19:20
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Lijkt me een goed plan, met 2 dubbele carb's heb je toch wel een beetje terugspetter denk ik, dus die Pipercross zal snel oplossen of vlam vatten. Ik heb een Ford Capri met 2.0 8v en Webers in onderhoud gehad en die kon ieder jaar om een nieuwe. (en weggeven doen ze ze niet)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum