Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-02-2005, 21:48
Stijnie007's Avatar
Stijnie007 Stijnie007 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 10
Send a message via MSN to Stijnie007
Default Pakking Carburator / Spruitstuk / Blok

Hey Guys !

Nieuw probleem m.b.t. m'n 1800 GL Cabrio (cfr. vorige post ...):

Nu draait ie zonder problemen zoals het hoort, maar eens ie warm staat en ik de motorkap opendoe merk ik dat er rook komt ergens van onder de carburator ???

Enig idee waar ik kan gaan zoeken ? Ik dacht zelf aan ofwel de voetpakking tussen de carb en het spruitstuk, ofwel de pakking tussen het spruitstuk en het blok ... Eigenaardig genoeg ruikt de "rook" precies gelijk naar verbrand rubber of plastic ??? (had benzinegeur verwacht in dat geval ...)

Heeft iemand dit of iets gelijkaardigs al voorgehad ?
Is dit makkelijk te verhelpen ?

Alvast bedankt !
Stijn

(Ik heb nog tijd, het is nog geen mooi weer ...)
Reply With Quote
  #2  
Old 13-02-2005, 14:28
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Lijkt mij idd verstandig om eens naar je voetpakking te kijken, het kan in elk geval nooit kwaad om die eens te vervangen.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 13-02-2005, 14:41
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

schrik niet van de prijs, schijnen vrij duur te zijn volgens sommige
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #4  
Old 13-02-2005, 18:32
Stijnie007's Avatar
Stijnie007 Stijnie007 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 10
Send a message via MSN to Stijnie007
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
schrik niet van de prijs, schijnen vrij duur te zijn volgens sommige


Mmm ... Wat is duur ? 50 EUR ? Waar kan je die vinden ? enkel bij dealer of ook elders ?

Hoe kan ik trouwens zien of ie stuk is ? (barst ? Scheur ?, ???)

Groeten,

Stijn
Reply With Quote
  #5  
Old 13-02-2005, 18:50
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

ja geloof 70 euro ofzo bij de dealer
dus ebay.de in de gaten houden

maar rook, geen koelwaterverlies....
zit ook een leuk pakkingkje tussen je inlaatspruitstuk en je kop, in het koelwaterkanaal, die had ik laatst ook helemaal weggerot, lekte er een heeel klein beetje koelwater op de uitlaat, stonk wel.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #6  
Old 13-02-2005, 20:06
Stijnie007's Avatar
Stijnie007 Stijnie007 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 10
Send a message via MSN to Stijnie007
Question

Quote:
Originally Posted by berendd
maar rook, geen koelwaterverlies....
zit ook een leuk pakkingkje tussen je inlaatspruitstuk en je kop, in het koelwaterkanaal, die had ik laatst ook helemaal weggerot, lekte er een heeel klein beetje koelwater op de uitlaat, stonk wel.


Heb ik ook al aan gedacht, maar gezien de "verbrande-rubber-geur" gok ik op de voetpakking van de carb ... Ik ga 'm er denk ik deze week es afhalen en die pakking bekijken ...

Wat betreft de pakking tussen inlaatspruitstuk en de kop : kan je daar koelvloeistof verliezen ? Ik dacht dat het spruitstuk enkel diende om het brandstofmengsel te verdelen naar de afzonderlijke cilinders en dat dit niks met het koelcircuit te maken had ? (of sla ik als beginner de bal mis ?)

Misschien kan ik, terwijl ik de carb eraf haal, meteen ook het spruitstuk eraf halen en beide pakkingen vervangen, dan is het meteen goed ... Enig idee van prijs voor pakking spruitstuk / blok (blok type EX ...)?

Alvast bedankt !

Stijn
Reply With Quote
  #7  
Old 13-02-2005, 20:15
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

er zit bij mij...bij jou wwet ik niet...maar bij mijn passat 1.8 carb een koelwater cicuit door de inlaat om deze warm te houden en condensatie van de benzine tegen te gaan.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #8  
Old 13-02-2005, 23:43
Stijnie007's Avatar
Stijnie007 Stijnie007 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 10
Send a message via MSN to Stijnie007
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
er zit bij mij...bij jou wwet ik niet...maar bij mijn passat 1.8 carb een koelwater cicuit door de inlaat om deze warm te houden en condensatie van de benzine tegen te gaan.


Damn,

je hebt gelijk, was ik vergeten ... Bij het 1800 EX-blok wordt de inlaat IDD deels verwarmd dmv het koelcircuit, bijkomend met een verwarmingselement in de bodem van het spruitstuk ... Maar de pakking tussen het spruitstuk en het blok heeft hier niets mee te maken, toch ? (maw er is toch geen koelvloeistof-circulatie tussen het spruitstuk en het blok ???)

Hoe zou die pakking dan een verlies van koelvloeistof tot gevolg kunnen hebben? Of vergeet ik alweer iets ?

Alvast bedankt voor de info & mvg,
Stijn
Reply With Quote
  #9  
Old 13-02-2005, 23:47
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

is wel circulatie....
als je je inlaat eraf haalt zit er nog een kanaal boven, das koelvloeistof...
tenminste bij mijn blok
laatst de pakking ertussen vervangen...
ff kijken of ik een fotow kan maken, heb het spul hier toch los liggen
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #10  
Old 13-02-2005, 23:55
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default




__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #11  
Old 14-02-2005, 12:44
Stijnie007's Avatar
Stijnie007 Stijnie007 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 10
Send a message via MSN to Stijnie007
Default pakking inlaat / blok

Je hebt gelijk ...

Zal bij mij dan ook wel zo zijn (EX-blok) ... Gek dat ze dat zo gemaakt hebben !? was het niet beter geweest een in/uit te voorzien op het spruitstuk ? (Minder problemen met lekkage ?)

groeten,

Stijn
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum