Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-02-2011, 13:22
p_masselink p_masselink is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 5
Default VW Golf 1 GTI start niet.

Geachte heer / mevrouw

Ik zal mij eerst even voorstellen voordat ik mij probleem het forum op zend;
Patrick Masselink en ben 29 en nu woonachtig in Zwolle voorheen Tubbergen Overijssel waar mijn Golf nu nog steeds staat.

Ik heb een probleem met mijn restauratie project, ik krijg mijn auto niet aan het lopen.
Hieronder de gegevens de auto gegevens;

VW Golf 1 GTI bouwjaar 1983
Motor: 1.8 8V (compleet gereviseerd)brandstofsysteem injectie (K-tronic spinnekop).

Ik heb de auto compleet gestript en ben hem nu weer aan het opbouwen en heb bijna alles aan de auto is vernieuwd. Het enige echte probleem wat ik nu ben tegen gekomen is dat ik hem niet meer aan het lopen krijg.

De motor liep toen ik de auto kocht is er toen uitgehaald en compleet reviseerd door een bedrijf. Nu heb ik het weer gemonteerd en krijg met geen mogelijkheid de motor aan het lopen zoals het hoort.
De distributie en ontsteking staan op tijd volgens de gegevens van de Golf vraagbaak en het Haynes Golf boek. Ik ben zelf al naar een klein autobedrijfje geweest die er na een week niet achter kon komen.

Het enige wat de motor doet is, als ik de 1e en de 2de bougies erin heb zitten en de bougiekabels heb aangesloten en start, dan begint hij te lopen en als ik de 3de bougiekabel erop doe stopt de motor met lopen. De bougies zijn dan allemaal nat van de brandstof.
Ik heb ook getest of ze allemaal vonken en dat doen ze, maar ik had een wat krachtiger vonk verwacht.

Ik hoor graag van u mede Golf rijders

Gr. Patrick Masselink
Reply With Quote
  #2  
Old 02-02-2011, 14:55
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Heb niet zoveel technisch verstand qua motoren, maar de verdelerkap misschien ??
Een breuk in de bougiekabel lijkt me sterk, dan zouden de eerste 2 cilinders het wel moeten doen waarschijnlijk....
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #3  
Old 02-02-2011, 15:10
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Als eerste van harte welkom hier op het forum. Misschien dat je het hebt geprobeerd (hoogst waarschijnlijk wel), maar misschien een keer 3de en 4de bougiekabel om draaien.
En natuurlijk zijn we hier gek op foto's.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum