Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-02-2011, 22:24
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default mk2 '84 1.3 HK motor loopt slecht,wie kan goed afstellen?

mk2 '84 1.3 HK motor loopt slecht,wie kan goed afstellen?


Bij deze misschien een vreemde vraag, maar zit met het volgende:

Na aanschaf van een Golf2 uit 1984 met een 1.3 (HK) motor, loopt deze stationair niet mooi.

Tijdens het rijden geen probleem, maar bij het uitrollen bij stoplichten begint hij slecht te lopen en hikt hij tegen het afslaan aan.

Ook bij het stationair lopen maakt hij te weinig toeren en hikt hij ook tegen het afslaan aan, en soms gebeurt dit ook na een tijdje.

Enige onderdelen die gelijk zijn vervangen:

-Distributieriem + Spanrol (waterpomp was net hiervoor al vervangen)
-Rotor + Verdelerkap
-Oliefilter
-Olie
-Brandstof filter
-Luchtfilter
-Bougies

Bedoeling is nog even om de Carburateur te demonteren en te reinigen.
Misschien vertoont de pakking/flens hiervan krimp scheurtjes en hierdoor valse lucht kan krijgen?

Wat kan het probleem eventueel meer zijn?

Zijn er mensen die deze motoren goed kunnen afstellen en meer ervaring hiermee hebben, zodat ik weet dat hij weer betrouwbaar is en goed en fijn loopt.

Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-02-2011, 22:41
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Een bougiekabel die doorslaat is ook nog een mogelijkheid. Ik had kort geleden de zelfde symtomen. Bougiekabel was de boosdoener ging bij heel kort op 3 cilinders lopen. Waren notabene splinternieuwe kabels
Reply With Quote
  #3  
Old 10-02-2011, 23:11
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Heb je de zekering van de stationairregelaar al bekeken ?
Als die kapot is hikt ie of slaat ie af zodra je ontkoppeld.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #4  
Old 10-02-2011, 23:58
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Kijk ook even naar de contactpunten. Kost bijna niks en kan veel verschil maken.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-02-2011, 09:33
RVH RVH is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default

Ik zou ook naar de contactpunten kijken.
Even vervangen en opnieuw afstellen samen met de ontsteking afstellen.
Mijn HK liep ook niet super en vervolgens al een stuk beter.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-02-2011, 10:15
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Die carburateurs gaan vaak stuk.

Moet die van mij ook nog onder handen nemen. Bij mij zijn de problemen echter anders, hij rolt prima uit bij mij maar houd kort in bij op het gas gaan.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-02-2011, 12:31
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Voetpakking / flens is idd vaak de boosdoener van slecht staionair lopen...
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #8  
Old 11-02-2011, 15:19
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Zijn alle vacuumslangetjes vervangen?
en check de voetpakking.
heb er redelijk ervaring mee, en vaak is het afstelling icm poreus spul.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 11-02-2011 at 18:23.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-02-2011, 16:28
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

Bedankt voor jullie reacties.

Vandaag de carburateur van de golf2 gedemonteerd en uit elkaar gehaald.

De voetpakking bleek in orde te zijn zonder enige scheurtjes etc.....

Alle leidingen/slangen doorgeblazen en gecontroleerd en waren allemaal heel en niet poreus.

Zelf de Carburateur zag er na mijn mening goed en schoon uit en heb deze alsnog helemaal doorgeblazen en schoongemaakt.

Alles weer gemonteerd en een tijd stationair laten draaien.

Hij loopt nu wel iets beter en iets hoger in toeren en neigt niet meer om uit te vallen, maar hikt/stottert nog wel een beetje en loopt niet mooi contstant stationair.


Dus volgende stap is:

1: contactpuntjes controleren
2: afstelling controleren want misschien is hij teruggedraaid voor apk CO meting

Waar ik aan moet draaien om af te stellen moet ik nog even opzoeken hoe en wat, voordat ik aan verkeerde dingen begin te draaien.

3: kleppen misschien nog afstellen
4: zekering stationair regelaar controleren
5: bougiekabels controleren op eventueel doorslaan


2E PIERBURG staat erop zag ik.









Reply With Quote
  #10  
Old 14-02-2011, 21:45
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

altijd gezeik met Carburateurs daarom ga ik altijd voor een injectie dan maar niet belastingvrij

maar heb je nou een nieuw project?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum