Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2005, 21:46
vw4-ever vw4-ever is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 21
Default Inspuiting k-jetronic

Heb ff een vraagje..over een kr motor (1.8 16v)
-Hoe kan ik de brandstof druk verhogen zodat er meer ingespoten wordt?
-Op het luchtfilter zit de luchtweger met spinnekop/brandstof verdeler naast elke leiding naar de cilinder zit een klein inbus schroefje om de inspuithoeveelheid af te stellen hoeveel moet dit zijn?
Iemand hier ervaring mee?
Reply With Quote
  #2  
Old 04-03-2005, 09:58
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Quote:
Originally Posted by vw4-ever
Heb ff een vraagje..over een kr motor (1.8 16v)
-Hoe kan ik de brandstof druk verhogen zodat er meer ingespoten wordt?
-Op het luchtfilter zit de luchtweger met spinnekop/brandstof verdeler naast elke leiding naar de cilinder zit een klein inbus schroefje om de inspuithoeveelheid af te stellen hoeveel moet dit zijn?
Iemand hier ervaring mee?


Verhogen van de brandstof druk haal NIKS uit....integendeel, als je geen andere injectoren gaat plaatsen met een andere openingsdruk zal er alleen lekkage ontstaan etc.

De hoeveelheid brandstof word bij de K-jetronic geregeld door de regelschuif in de spinnnekop, en daar kun je niks aan veranderen

Hetzelfde geld voor de inbus boutjes, daar verstel je de hoeveelheid brandstof absoluut niet mee. Het gaat nu even te ver om uit te leggen waar die voor zijn.

Je kan uiteraard wel gaan rommelen met de brandstof druk, dat kan met de afstelling van de systeem druk regelaar voor op de spinnenkop, herkenbaar aan een borgmoer om eeen stift met schroevendraaier gleuf. Weet wel dat je de bol behoorlijk kan ontregelen als je zomaar aan dingen gaat draaien zonder te weten wat het gevolg is.

Nogmaals; het verhogen van de brandstof druk heeft totaal geen zin als je verder niks aanpast aan o.a de luchtweger en de regelschuif IN de spinnekop
Reply With Quote
  #3  
Old 04-03-2005, 10:36
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

als je een spinnekop, gasklephuis en dat blokje voorop je blok waar de bezineslangen vanaf komen, pakt van een audi 5 cilinder, + een benzinedrukregelaar, merk je wel wat verschil
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #4  
Old 04-03-2005, 10:53
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Audi injectie dat hoor je vaker ja.
ik meen dat je dan die jaren '80 audi 80/100 moet hebben (hoekige modellen), die werken met precies hetzelfde injectiesysteem van Bosch.
Die 5e benzineleiding kan je afdoppen, maar ik heb ook eens gelezen van iemand die die 5e leiding aan het inlaatspruitstuk had vastgemaakt om zo een rijker mengsel te krijgen.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #5  
Old 04-03-2005, 18:59
vw4-ever vw4-ever is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 21
Default

oke weet ik dat ook weer!! Bedankt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum