![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Jongens!! Dilemma!
Ik reed voorheen altijd GOLF MK IV 1.9 TDI, omdat ik elk jaar zo'n 60000 km reed. Begin dit jaar de MK4 verkocht en een audi A3 TDI gekocht. Nu heb ik een nieuwe baan, en ga nog maar heel weinig km's rijden! +/- 10000 km per jaar. Dan wordt de diesel mij echt te duur. Ik zit na te denken om tzt de A3 te verkopen en weer terug naar een MKIV. Dan heb ik 2 opties, een 1.8T, 2.0 of een 2.3 V5.. Wat zijn jullie adviezen hierover? Wat verbruikt een 1.8T en een 2.3 V5 nou in werkelijkheid?! Etc.. Ofterwijl: Wat zouden jullie doen?! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik rij een 2.3 V5 en haal met gemak de 1:10 in de stad en 1: 12 a 13 op de snelweg.
dus zo duur rijdt hij echt niet en mooi rustig met een roffel. succes. |
#3
|
|||
|
|||
![]() je kan de diesel ook gewoon houden,
voordeel is dan dat er voor een diesel niet veel km's bij komen,dus voor de verkoop over jaartje of 2 altijd gunstig ![]() en voordeel 2 is dat je maar 1 x in de maand,of zelfs 1 x in de 2 maand hoeft te tanken ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat rij jij als je normaal rijdt.op een volle tank dan? En wta doet tegnwoordig een volle tank benzine.ik zit nu met diesel gemiddeld een volle tank op €60,- en rij daar gemiddeld 7 a 800 km op |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
voor de maandelijkse wegenbelasting kan ik me goed voorstellen dat hij terug naar benzine wil.. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Voor het geluid zou ik een 2.3 nemen...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Wij hebben een passat Vr5 automaat maar op korte stukjes halen we net 1 op 8.5 a 9 en lange stukken 1 op 10 a 11.
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik zou voor een 1.8 T gaan !! Elekrtronica desnoods wat laten upgraden en je hebt een super auto !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Bij de 1.8T heb je meer kans dat de turbo ooit vervangen moet worden...
Maar hij is wel iets sneller dan de 2.3 V5 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Als je je turbo altijd goed warm rijd en af laat koelen en als je gewoon op tijd de beurtjes uit laat voeren kan een turbo ook 4 ton mee.
(En een turbo is makkelijk op te voeren tot 200 pk met een chipje.) ![]()
__________________
Jetta mk2 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is dan toch een mooi excuus om er meteen een grotere turbo op te bouwen? ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#12
|
||||
|
||||
![]() zoveel goedkoper zal je niet uit zijn door bij 10k benzine te gaan rijden lijkt mij. Om voor die paar tientjes per jaar nu speciaal een andere auto te kopen...
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En het nadeel van een V5 is de ketting die kan knappen daar weet ik alles van en dat is zeker niet goedkoop dan koop ik denk ik nog liever een nieuwe turbo ![]()
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is niet zo'n probleem.. Kan alles zelf, is mijn dagelijkse werk ![]() Turbo is idd maar net hoe er mee omgegaan is, en een andere zit er ook zo weer op.. Ik ben namelijk aan het rekenen geslagen, als ik ga carpoolen, rijdt ik in de maand nog maar 300 km woon-werk verkeer. (10x 30 km) Dat betekend dus 3600km per jaar woon-werk verkeer. Daarnaast heb ik straks ook nog een oldtimertje erbij, dus de prive km's zullen ook niet schrikbarend zijn! |
#15
|
||||
|
||||
![]() je kan ook een fiets kopen...
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
iets kopen wat je zelf leuk vind....ipv wat door de rest van het forum geadviseerd word/leuk gevonden word.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
|||
|
|||
![]() +1
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Precies wat Gerben zegt; iets kopen wat je zelf leuk vind
![]() Als ik 10k per jaar zou rijden zou ik iets met 4 ringen en 5, 6 of 8 cilinders kopen ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
heb jij wel een idee wat het kosten verschil is tussen benzine en diesel?? als je ff een gemiddeld gewicht pakt van 1200 kg dan scheelt het 580 euro per jaar alleen al in wegenbelasting.. tel daar bij dat een diesel meestal duurder is in verzekering, ivm het "meestal"meer kms maken en dus meer risico.... kan ik me goed voorstellen dat je dan op zoek gaat naar iets anders.. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
daar kan ik me dan wel weer in vinden ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |