![]() |
|
|||
|
|||
![]() ik ben bezig een kr motor in mijn mk1 te bouwen.
Nu moet ik mijn brandstofpomp aansluiten en ik zie in bedradings schema`s dat de brandstofpomp constand word aangestuurd als de motor draait. Mijn vraag is nu kan ik dit ook met een schakelaar maken?
|
|||
|
|||
![]() Je kan ook een geschakelde plus achterop de zekeringkast pakken
Met een schakelaar ertussen kan ook |
|
|||
|
|||
![]() heeft iemand misschien een beschrijving van hoe ik de koudstart moet aansluiten?
Dan bedoel ik de bedrading.
|
|||
|
|||
![]() Hoezo wil je dit met een schakelaar maken? Is alleen maar gevaarlijk.
|
|||
|
|||
![]() inderdaad schakel je brandstofpomp via een relais! bij een ongeval gaat je brandstof pomp dan ook uit! doe dit niet met een schakelaar bij een ongeluk en hij vlieg wel in de brand krijg je nare dingen als je brandstof pomp maar benzine blijft aanvoeren! word je zelf niet mooier van zeg maar!
|
|
||||
|
||||
![]() Bij digifant motoren is het zo dat het brandstofpomp-relais o.a. kijkt of het toerentalsignaal aanwezig. Valt deze weg dan stopt de pomp ook. Is dat geen betere optie?
|
|||
|
|||
![]() ik heb de motor gekocht als een pl.
Maar ik heb nu dus de kabelboom, inlaat, spinnekop en alles wat er bij hoort van een kr gevonden. Ik heb alles er op gezet. Ik heb ook de bedradingsschema van een mk2 pl/kr alleen kom ik er niet uit dat is het probleem.
|
|||
|
|||
![]() Ik heb vandaag de motor levend gekregen.
Nog zonder uitlaatspruitstuk dus hij liep niet goed maar hij doet het iniedergeval. Zaterdag sluit ik de brandstofpomp aan via een relais en werk ik de bedrading nog weg van de pomp en de computers.
|
||||
|
||||
![]() + vd pomp moet op stekker E14
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de hulp
en de - gewoon aan massa? En welk relais moet ik op plaats 1 van de zekering kast doen?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ook de inlaat nokkenas? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ben dr net zelf mee bezig vandaar :P relais plaats 2 is van de brandstofpomp. stekker E14 werd hier door gevoed. deze wordt dan beveiligd (intern zekeringkast) dmv een rpm signaal, zodat als de auto stilvalt deze de pomp uitschakelt. tevens wordt deze gezekerd door zekering 5, zodat de boel niet door kan branden. de warmdraairegelaar zat hier geloof ik ook bij op. doe het ff uit me hoofd, ben nu zelf bezig injectie in te bouwen. DX motortje, maar die gebruikt ook K-jet, en de zekeringkast vd jetta mk1 is zelfde als die van de golf. - kan idd gewoon ergens op de carrosserie. tip: haal ff een haynes oid, daar staat alles ook in. dingen kosten 2 tientjes ofzo.
|
|||
|
|||
![]() at: golf mkII 16v: Mechanisch is de motor nog gewoon pl alleen heb ik de injectie van een kr er op gezet dus spinnekop, dikke inlaatbuizen en kabelboom
at: GJ007: Bedankt! ![]() Welk nummer wat op het relais staat heb ik nodig?
|
|||
|
|||
![]() Ik heb dus net een stekker op plaats e14 gezet alleen krijg ik daar geen stroom op tijdens het starten.
De zekering is wel goed ik denk dat er een verkeerd relais in zit. Weet iemand welk relais op plaats 2 hoort bij een k-jet?
|
|||
|
|||
![]() Weet niemand dit?
|
|||
|
|||
![]() Ik ga de pomp gewoon op contact zetten anders weet ik het ook niet.
Ik heb de golf vandaag wel goed lopend gekregen, enkel lekt mijn spinnekop. Ik heb nog wel een nieuwe spinnekop liggen van een pl ik ga kijken of ik van deze 2 1 goede kan maken.
|
|||
|
|||
![]() Zo na een hele tijd niets te laten horen heb ik gister het eerste stukje gereden met de golf.
Vrijdag heb ik het spruitstuk binnen gekregen en zaterdag heb ik alles gemonteerd. De auto bleef ook nog stationair lopen. Enkeld als ik vol gas gaf hield hij in en deed niets, ik kon maximaal 1/2 gas geven en op het laatst viel hij wel gelijk uit als ik gas los liet. Maar al met al ben ik al blij dat ik de eerste 100 meter heb kunnen rijden.
|
|||
|
|||
![]() Vandaag het dashboard gedeeltelijk ingebouwd en de dynamo poulie aangepast.
Weet iemand waaraan het kan liggen dat hij met volgas gaat inhouden
|
|||
|
|||
![]() Relais 67 is voor de brandstofpomp
Te weinig opbrengst van de brandstofpomp Pomp moet een opbrengst hebben van min. 510cm3 in 30sec[niet draaiende motor] bij 11 volt |