Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-02-2010, 20:41
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default mk1 kr

ik ben bezig een kr motor in mijn mk1 te bouwen.
Nu moet ik mijn brandstofpomp aansluiten en ik zie in bedradings schema`s dat de brandstofpomp constand word aangestuurd als de motor draait.

Mijn vraag is nu kan ik dit ook met een schakelaar maken?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #2  
Old 06-02-2010, 08:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Je kan ook een geschakelde plus achterop de zekeringkast pakken
Met een schakelaar ertussen kan ook
Reply With Quote
  #3  
Old 18-02-2010, 21:35
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

heeft iemand misschien een beschrijving van hoe ik de koudstart moet aansluiten?
Dan bedoel ik de bedrading.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #4  
Old 18-02-2010, 22:27
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,046
Default

Hoezo wil je dit met een schakelaar maken? Is alleen maar gevaarlijk.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-02-2010, 23:28
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

inderdaad schakel je brandstofpomp via een relais! bij een ongeval gaat je brandstof pomp dan ook uit! doe dit niet met een schakelaar bij een ongeluk en hij vlieg wel in de brand krijg je nare dingen als je brandstof pomp maar benzine blijft aanvoeren! word je zelf niet mooier van zeg maar!
Reply With Quote
  #6  
Old 19-02-2010, 00:03
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Bij digifant motoren is het zo dat het brandstofpomp-relais o.a. kijkt of het toerentalsignaal aanwezig. Valt deze weg dan stopt de pomp ook. Is dat geen betere optie?
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #7  
Old 20-02-2010, 10:40
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

ik heb de motor gekocht als een pl.
Maar ik heb nu dus de kabelboom, inlaat, spinnekop en alles wat er bij hoort van een kr gevonden.
Ik heb alles er op gezet.
Ik heb ook de bedradingsschema van een mk2 pl/kr alleen kom ik er niet uit dat is het probleem.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #8  
Old 30-03-2010, 20:31
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ik heb vandaag de motor levend gekregen.
Nog zonder uitlaatspruitstuk dus hij liep niet goed maar hij doet het iniedergeval.
Zaterdag sluit ik de brandstofpomp aan via een relais en werk ik de bedrading nog weg van de pomp en de computers.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #9  
Old 31-03-2010, 17:30
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 876
Default

+ vd pomp moet op stekker E14
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #10  
Old 31-03-2010, 20:15
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Bedankt voor de hulp
en de - gewoon aan massa?
En welk relais moet ik op plaats 1 van de zekering kast doen?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #11  
Old 31-03-2010, 21:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
ik heb de motor gekocht als een pl.
Maar ik heb nu dus de kabelboom, inlaat, spinnekop en alles wat er bij hoort van een kr gevonden.
Ik heb alles er op gezet.
Ik heb ook de bedradingsschema van een mk2 pl/kr alleen kom ik er niet uit dat is het probleem.

Ook de inlaat nokkenas?
Reply With Quote
  #12  
Old 31-03-2010, 22:07
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 876
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Bedankt voor de hulp
en de - gewoon aan massa?
En welk relais moet ik op plaats 1 van de zekering kast doen?


ben dr net zelf mee bezig vandaar :P

relais plaats 2 is van de brandstofpomp.
stekker E14 werd hier door gevoed. deze wordt dan beveiligd (intern zekeringkast) dmv een rpm signaal, zodat als de auto stilvalt deze de pomp uitschakelt.
tevens wordt deze gezekerd door zekering 5, zodat de boel niet door kan branden.
de warmdraairegelaar zat hier geloof ik ook bij op.

doe het ff uit me hoofd, ben nu zelf bezig injectie in te bouwen. DX motortje, maar die gebruikt ook K-jet, en de zekeringkast vd jetta mk1 is zelfde als die van de golf.

- kan idd gewoon ergens op de carrosserie.

tip: haal ff een haynes oid, daar staat alles ook in. dingen kosten 2 tientjes ofzo.
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #13  
Old 01-04-2010, 16:43
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

at: golf mkII 16v: Mechanisch is de motor nog gewoon pl alleen heb ik de injectie van een kr er op gezet dus spinnekop, dikke inlaatbuizen en kabelboom

at: GJ007: Bedankt! Ik ga zaterdag de pomp aansluiten en dan moet ik de bedrading nog door de auto leggen.
Welk nummer wat op het relais staat heb ik nodig?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #14  
Old 03-04-2010, 09:35
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ik heb dus net een stekker op plaats e14 gezet alleen krijg ik daar geen stroom op tijdens het starten.
De zekering is wel goed ik denk dat er een verkeerd relais in zit.
Weet iemand welk relais op plaats 2 hoort bij een k-jet?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #15  
Old 07-04-2010, 20:23
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Weet niemand dit?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #16  
Old 14-04-2010, 20:44
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Ik ga de pomp gewoon op contact zetten anders weet ik het ook niet.
Ik heb de golf vandaag wel goed lopend gekregen, enkel lekt mijn spinnekop.
Ik heb nog wel een nieuwe spinnekop liggen van een pl ik ga kijken of ik van deze 2 1 goede kan maken.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #17  
Old 27-06-2010, 19:43
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Zo na een hele tijd niets te laten horen heb ik gister het eerste stukje gereden met de golf.
Vrijdag heb ik het spruitstuk binnen gekregen en zaterdag heb ik alles gemonteerd.
De auto bleef ook nog stationair lopen.
Enkeld als ik vol gas gaf hield hij in en deed niets, ik kon maximaal 1/2 gas geven en op het laatst viel hij wel gelijk uit als ik gas los liet.

Maar al met al ben ik al blij dat ik de eerste 100 meter heb kunnen rijden.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #18  
Old 13-07-2010, 20:13
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Vandaag het dashboard gedeeltelijk ingebouwd en de dynamo poulie aangepast.
Weet iemand waaraan het kan liggen dat hij met volgas gaat inhouden
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #19  
Old 13-07-2010, 20:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Relais 67 is voor de brandstofpomp
Te weinig opbrengst van de brandstofpomp
Pomp moet een opbrengst hebben van min. 510cm3 in 30sec[niet draaiende motor] bij 11 volt
Reply With Quote
  #20  
Old 13-07-2010, 21:25
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

uit welke boeken/docu halen jullie al deze info? en waar te kopen/bestellen ??
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum