Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-03-2011, 18:01
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default olie splitter

Wie kan mij vertellen waar ik dit vandaan haal?






of op welk type auto dit gemonteerd zit?
is het er ook met 3 uitgangen?

heb nu namelijk in de mk1 een oliedruk meter aangesloten, daarvoor heb ik het vdo druk potje boven me oliefilter erin gedraait.

Nu is het zo dat daar eerst de sensor voor me olie voor de MFA inzat, zodra ik dus nu iets meer toeren maak gaat die dus nu zoemen (oude sensor is er uit).

hoe dit op te lossen?

mvg Mike

updated
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI

Last edited by Hight : 08-03-2011 at 22:50.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-03-2011, 19:48
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Reply With Quote
  #3  
Old 08-03-2011, 22:48
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N



kijk echt tjoenings spul vind je nog steeds bij autostyle
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #4  
Old 08-03-2011, 22:51
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

JA, je verwacht het niet !
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #5  
Old 08-03-2011, 22:55
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #6  
Old 08-03-2011, 23:02
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

heb btw het kabeltje die op de oude olie sensor zat ook aangesloten op het drukpotje van vdo, dat scheelt iets, begint nu bij meer toeren niet continue te zoemen maar des te meer toeren des te sneller te zoemen. iemand tips?
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #7  
Old 08-03-2011, 23:06
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Heb je een potje met 1 of 2 aansluitingen?
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #8  
Old 09-03-2011, 12:37
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

heb een potje met 1 aansluiting.
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #9  
Old 09-03-2011, 12:40
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

probleem is op te lossen door zon splitter ertussen, dan kan me senor erin en het vdo potje.

maaaar straks als de turbo erop komt heb ik dus nog een aansluiting nodig daar. en dan word het nogal zon gevaarte boven me oliefilter... heb t liever wat compact
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #10  
Old 09-03-2011, 12:53
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

De drukpotjes (let op 0-5 bar OF 0-10 bar) zijn er ook met 2 aansluitingen:
1 voor de drukmeter
1 voor het lampje
Als je deze aan de zijkant van de kop monteerd (waar nu de zender van het lampje zit)
hou je beneden 1 aansluiting over.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #11  
Old 09-03-2011, 18:12
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Die eerste van Autostyle gebruik ik ook
Deze is niet heel degelijk, maar functioneerd prima.

Als je het liever origineel hebt, een Polo G40 heeft ook zo'n adapter:


Reply With Quote
  #12  
Old 09-03-2011, 18:15
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
De drukpotjes (let op 0-5 bar OF 0-10 bar) zijn er ook met 2 aansluitingen:
1 voor de drukmeter
1 voor het lampje
Als je deze aan de zijkant van de kop monteerd (waar nu de zender van het lampje zit)
hou je beneden 1 aansluiting over.


dacht dat de 2e aansluiting altijd voor een vdo tempratuur sensor was?

en werkt dat wel met elkaar dan, vdo potje en motometer tellerbak?
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #13  
Old 09-03-2011, 19:54
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

De 2e aansluiting is voor het lampje in het dashboard.
Dus sluit je op het potje de oliedrukmeter en het lampje aan (zijkant kop) , en laat je de MFA zender op het filterhuis zitten in combinatie met een splitter voor de oliedrukleiding naar de turbo.
__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
  #14  
Old 09-03-2011, 21:10
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

ik snap m, dus ff opzoek naar zon dubbele zender..

thnx!
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #15  
Old 09-03-2011, 21:16
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

__________________
Oliecrisis....??
Gelukkig rijden onze auto's op accijns!
-------------------------------------------
Weber Society Drenthe ®
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum