Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2011, 22:54
Nielzz Nielzz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 13
Default Bekabeling KR mk1

Hallo,

Ik heb een mk1 cabrio met KR.
Nu heb ik vorige week het dashboard gedemonteerd.. maar diegene die het blok heeft ingebouwd heeft 1 ding niet zo handig gedaan.
De stekker die vanaf relai 244 loopt richting bobine is geen stekker maar losse draadjes met AMP stekkertjes. Die kan je dus verwisselen met elkaar. En dat is helaas ook gebeurd omdat er ze ernorm los in zaten
Weet iemand welke kleur op welke aansluiting moet.

Reply With Quote
  #2  
Old 10-03-2011, 23:06
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Zijn die draden met de die kabelschoentjes wel orgineel?
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2011, 23:17
Nielzz Nielzz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 13
Default

Het deel links op de foto zal afkomstig zijn uit een mk2 gti, dat rechtse deel is wel orginelr bekabeling maar of dat normaal daar ook zo zit durf ik niet te zeggen..
Die met de losse stekkers erop denk ik niet maar die komen vanaf relai 244 dus als iemand dat toevallig los heeft liggen zou ik het erg graag willen weten.. De auto vonkt namelijk niet meer
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2011, 11:09
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

relais 244 heeft niets met de vonk te maken, deze regelt alleen het stationeertoerental. Die draden zijn niet orgineel dat is zeker.
Ik heb, voor dat ik mijn mk1 16v kr omgebouwd heb naar carbs, foto's
van stekkers en 1 ervan is volgens mij net te zien wat jij wil zien denk ik.




Meet eens bij je verdeler of je spanning hebt op de buitenste 2 draden, dit zou
12V moeten zijn. De middelste is de schakeldraad die naar de ECU gaat. Dit is
nagenoeg niet te meten maar met een 12V LED is het wel zichtbaar als je de
motor zou starten of als je even het ontstekingshuis demonteert en er dan een
slinger aangeeft (wel ff de middelste bobine kabel losnemen op de verdeler)
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2011, 19:07
Nielzz Nielzz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
relais 244 heeft niets met de vonk te maken, deze regelt alleen het stationeertoerental. Die draden zijn niet orgineel dat is zeker.
Ik heb, voor dat ik mijn mk1 16v kr omgebouwd heb naar carbs, foto's
van stekkers en 1 ervan is volgens mij net te zien wat jij wil zien denk ik.




Meet eens bij je verdeler of je spanning hebt op de buitenste 2 draden, dit zou
12V moeten zijn. De middelste is de schakeldraad die naar de ECU gaat. Dit is
nagenoeg niet te meten maar met een 12V LED is het wel zichtbaar als je de
motor zou starten of als je even het ontstekingshuis demonteert en er dan een
slinger aangeeft (wel ff de middelste bobine kabel losnemen op de verdeler)

Super dat is wat ik nodig heb. Ik zal begin volgende eens kijken of die weer wilt starten als ik die weer goed aansluit.. Anders idd ff alles doormeten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum