![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo
Ik ben peter en ben 24 jaar. Ik heb een golf 2 1800 16v uit 1989. Ik woon in groningen. Specificaties aan deze auto Motorgedeelte: -Andere motor -g60 bak -g60 remmen -g60 assen -hydraulische koppeling -cilinderkop gevlakt -cilinderkop bewerkt -kleppen gepolijst + bewerkt -aanzuigbuizen gepolijst van binnen en buiten -gasklep licht aangepast -k&n filtertje -luchtfilterbak van corrado -andere brandstofdrukinstelling -andere injectoren (met meer opbrengst) -powerrohr -eps rvs uitlaat -rondom powerbushes van bonrath buitenkant -g60 lijstenset -raamfolie -deurgrepen verwijderd -polo 2003 eenarmige ruitenwisser binnenkant -leren interieur -7'' tft scherm voor dvd speler -30er sportstuur Even een paar fototjes van auto ![]() ![]() ![]() ![]() motortje ![]() ![]() gelijk maar even een vraag: Voor mijn auto staat een ontstekingstijdstip van 6 graden vooronsteking. Wat houdt dit nu precies in? Is dit met een stilstaande motor te controleren? Ik heb ook een stroboscooplamp. Dit is gewoon een simpel ding zonder mogelijkheden. Nou zag ik laast een stroboscooplamp die je in kon stellen. Heb ik dit nodig om mijn ontsteking af te kunnen stellen? groeten peter |
#2
|
||||
|
||||
![]() hey welkom hier...mooie GTI!
polo 2003 wisser...heb je gemonteerd op de orginele ruitenwisser moter? |
#3
|
||||
|
||||
![]() welkom, nette auto
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja. Ik moet wel zeggen dat ik een scirocco ruitenwissermechaniek heb. Ik heb de polowisser op het draaipunt van de wisserarm losgemaakt (waar de veer zit). Dit heb ik weer op de oude wisserarm gemonteerd en vervolgens met een tig-lasje geborgd (snap je het nog?) |
#5
|
||||
|
||||
![]() waarom eigenlijk een polo wisser? ik liep hier net ff in de showroom rond te kijken bij de touareg en die heeft ook een mooie rechte wisser..alleen zal hij wel te lang zijn..
heb jke een foto of tekeningetje van hoe de wisserarm vast zit op je bestaande mechaniek ik denk dat ik snap wat je bedoelt maar beetje hulp kan geen kwaad. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb een polo wisser genomen omdat die arm het dichts bij de originele wisser lag. Daarbij wou ik een zo groot mogelijk wisoppervlak hebben. De lengte van de wisser is 45 cm Ik zal binnenkort even een foto-tje maken. Mijn vriendin is op vakantie en heeft de digicam mee. Je zult even tot donderdag moeten wachten J houdt hem van me tegoed. En wie weet het antwoord op mijn gestelde vraag? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Helaas geen antwoord op je vraag... maar vind je auto wel nice... Ergens niet mijn stijl, maar vind em toch wel erg apart... nette wagen! velgen zijn niet mijn smaak, maar toch heeft het ook wel weer wat(17 inch trouwens?)
Lijkt hij trouwens scheef te staan, of doet ie dat, of komt het door de ondergrond? Enig idee van de pk's na al die veranderingen? Of een schatting?
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik heb zelf een bonrath wisser nu maar deze wist niet meer 100%...en ik vind die aerowissers echt geinig en had al eens eerder zo`n eenarmige gezien. Nu ik toch bij de VWdealer zit kan ik erop los experimenteren.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de polo-wisser komt het dichts in de buurt van het origineel. Een golf wisserarm is te lang. Van een tourareq is ook te lang. Het zijn inderdaad 17inch velgen van het merk oxigin (eins) 17''x7,5j et38 met 205-40-17 banden Hij staat mooi recht naar mijn idee. Foto's zijn genomen op een licht hobbelige parkeerplaats. Ik heb hem vorig jaar op de testbank gehad. Motorvermogen ligt op 165 pk met een kopel van 179nm. Zoals je ziet heb ik alles afgesteld op trekkracht. Dus met kleine inlaatbuizen, 4-2-1 spagetti en 51mm uitlaat tegen 55mm origineel. |
#10
|
||||
|
||||
![]() brute wagen!! wat zijn de voordelen van een g60 bak op een 16v als ik vragen mag?
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#11
|
||||
|
||||
![]() die van een a6 zit het rubber precies onder de wisser arm
![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() lucht en uitlaatgas remming is toch zowieso niet goed voor koppel en pk's? ten minste, dit is wat ik altijd dacht...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een g60 bak is sterker dan een gti bak. Ook liggen de eerste versnellingen dichter bij elkaar (trekkracht). De 4 en de 5 zijn normaal Ik heb een eps uitlaat. Iedereen wil altijd een groep A-uitlaat. Voordeel van een groep A is dat ie op hoge toeren zijn gassen goed kwijt kan. Daarintegen lever je onderin juist in. Je hebt minder tegendruk wat de trekkracht niet ten goed komt. Wat ik heb is een 2'' uitlaat die onderin meer tegendruk geeft wat resulteerd in trekkracht. Maar jongens kan niemand mij iets over mijn onstekingsvraag vertellen? |
#14
|
||||
|
||||
![]() open er even een nieuwe topic over... wel zo handig...
Dat verhaal vertelde EPS toen(eens geweest met mijn broer en een maat van hem, die er een uitlaat kocht) idd, nu je het zo zegt...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#15
|
|||
|
|||
![]() dan mag je van mij fotos maken van je accu-gebeuren
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is een gewone accu ik geloof 55ah. Ik heb een verdeelblok gemaakt op de accu. Het verdeelblok heeft 1 ingang en 3 uitgangen. 1=voor mijn 'normale' auto eletronica. 2=mijn startmotor. 3=Mijn hifi gebeuren. Zoals je ziet is de derde nog niet aangesloten. Dit komt omdat te tijde van de foto er nog mee bezig was. Ik heb dus in princiepe alle elektrische circuits gezekerd. Dit heb ik gedaan omdat ik al eens een kabelboombrandje heb gehad bij mijn vorige auto. Gelukkig was ik daar optijd bij maar ik moest wel mijn hele bedrading vervangen. In de koffer heb ik inderdaad nog een extra accu zitten. Dit is een accu van een huisalarm. Deze accu heb ik gemonteerd voor mijn deuren. Stel mijn hoofdaccu is helemaal leeg. Dan is het onmogelijk om nog in de auto te komen. Met deze kleine accu is dat wel mogelijk. Dit heb ik zo aangesloten dat als de spanning van de hoofdaccu minder dan 11.5v wordt hij automatisch naar de kleine accu doorschakeld. Dit is uiteraad alleen voor de deuren. |
#17
|
||||
|
||||
![]() hmmz, wat is je beroep, of welke opleiding doe je? (iets met electra?
![]()
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#18
|
|||
|
|||
![]() doe je goed... errug kleine accu of ligt dat aan mij :S
ennuhm, mooie elektronica verwerk je er zo in, alleen tsja, voor mij is het des te minder elektronica des te beter... |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ben monteur van beroep. Aan werktuigbouwkundige installaties. Ik heb geleerd voor mechanica. Maar aangezien ik tijdens mijn werk steeds meer te maken krijg met elektonica steek je er wel eens wat van op he. De accu is inderdaad aan de kleine kant (tis voor een 1.3 / 1.6 motor). Mijn startmotor heeft het er soms ook wel moeilijk mee. Ik heb deze accu een keer als nood gekocht omdat mijn vorige was overleden. Maar ja hij zit er nog steeds in en hij doet ut nog goed. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Welkom, tip top karretje, ziet er wel goed uit, mooie kleur, lekker laag en dikke wielen. Blokje is ook niet mis trouwens. Maar heb je ook mooie foto's van je interieur?? (met je schermpie en leer enzovoorts :biggrin: )
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |