![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() pfff.... ik ben wel lekker bezig zo
![]() Hier is de geschiedenis: Eerst besloot ik mn autootje te onderhouden: nieuw brandstoffilter, oliefilter en nieuwe motorolie. Ik heb er toen 15W40 in gegooid, maar die bleek koud te dik waardoor ik de kleppen hoorde tikken. Nu ben ik gisteren van amsterdam naar alkmaar gereden (40 km), en vanochtend zou ik nieuwe olie gaan halen en wil de auto helemaal niet meer starten ![]() Hij draaide tweemaal met moeite rond, normaal gesproken loopt de motor daarna, maar nu bleef het stil. Als ik nu de sleutel omdraai, gebeurt er helemaal niks meer.. wtf...?? Ik had al een tijdje dat hij wat lastig startte (zie ook een andere thread over startproblemen), maar hij startte altijd wel. Onlangs een nieuwe accu er ook in gezet, toen startte hij wel beter. Dus.... balen! Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb er ondertussen 10W40 in gedaan, nieuw filter, maar ook dat heeft niet geholpen... (heeft de olie uberhaupt effect op het starten?) |
#2
|
|||
|
|||
![]() naar aanleiding van een pb: mijn accu is niet leeg. De lichten en radio doen het.
Ook is de indicator bovenop gewoon groen. ![]() Ik ben toen verdergegaan met het onderzoeken van de startmotor. De contacten waren helemaal verroest, dus die maar even schoongemaakt. Maar helaas, dat had geen succes. Toen verder gekeken, bleek dat onder de aansluitingen van de accu een klein snoertje/kabeltje loopt, die direct weer de startmotor in gaat. ![]() Deze is (vrijwel) helemaal door. ![]() Nu ben ik net naar de brezan gereden, en daar werd me verteld dat dit waarschijnlijk de massa van de startmotor is... en zonder massa, geen starter ![]() Uiteraard boden ze me meteen een compleet nieuwe startmotor aan, maar dat gaat €150,- kosten... Beetje zonde dat zo'n klein kl*te-kabeltje me 150 eu gaat kosten... Is het niet mogelijk om alleen dat kabeltje te vervangen, of om er een nieuw uiteinde op te maken waardoor hij het weer goed doet? |
#3
|
||||
|
||||
![]() gewoon op de sloop een andere starter halen. mogelijks zijn de kooltjes binnenin toch al ver versleten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#4
|
|||
|
|||
![]() Hier een foto die ik heb uit een faq van mkII's
![]() Met rood is het snoertje aangegeven die nu helemaal door is... Om te testen of dit het probleem is, heb ik met mn vader het omhulsel eraf geprobeerd te strippen, maar het verviel bijna gewoon tot stof... toch tegen beter weten in een krokodillenklem erop, andere eind op de startmotor, maar helaas... het is gewoon te ver heen... Ik heb begrepen dat dit een vaker voorkomend probleem is bij oudere volkswagens... komend weekend heb ik geen tijd, dus volgend weekend maar de hele startmotor eruit halen (moet geloof ik niet heel veel werk zijn), en dan uit elkaar halen. Bij een revisie-boer voor startmotoren morgen maar even informeren of ze zo'n dingetje hebben. weet iemand trouwens welk type startmotor er in een golf 2 1.6 met motorcode PN zit? gaat deze passen? http://www.typ-17.de/product_info.p...II---Jetta.html Last edited by Chewbacca : 12-01-2011 at 20:39. |
#5
|
||||
|
||||
![]() startmotor heb ik hier wel 2 van liggen
__________________
![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is heel attent van je, maar het probleem is ondertussen al verholpen. Ik heb degene die erin zit open gemaakt, en het stukje koper vervangen. In elk geval bedankt voor het aanbod ![]() |