Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 28-03-2011, 23:54
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore

Default Car-POOL

Hallo

Ik heb mij eigelijk nooit voorgesteld , maar dat zal ik vanaf nu gaan doen.

Ik ben Gerben en kom uit Bolsward , ben nu bezig met opleiding leerling automonteur en ben werkzaam in Oosterend.

Mijn liefde voor VW is begonnen door mijn ouders hun Golf type 2
(waar ik mee opgegroeid ben)
De mooiste VW vind ik de Golf type 1 met kleine achterlichten.

Mijn eerste auto was een Golf type 3 Rolling Stones uit 1995. Was een fijne 1900 diesel omdat ik veel kmters moest maken zo'n 600 per week.
Ik had wel graag een benzine willen hebben maar was toen niet anders.

Ik had er veel plannen mee. Maar weinig plezier van gehad
Had hem al verlaagd heldere koplampen en helemaal laten polijsten , setje BBS velgen eronder gezet.
Binnen 2 weken dat ik mijn rijbewijs reed er iemand bij me achterop , en maand later ging de bak stuk en de startmotor en waterpomp ging ook stuk , later de gloei-erij kabeling bende compleet doorgerbrand (op onverklaarbare manier??) de hele elektronica was overleden van deze auto. Katalysator compleet onder weggerroest. En eronder weggevallen tijdens het rijden.... vreselijk
Helaas ging er bijna alles aan stuk wat er ook maar stuk kon gaan , dus deze heb ik maar weggedaan rampenauto. Tevens begon die ook flink te rotten aan de onderkant (ondanks dat die wel strak uit zag) Tijdens verkoop had die volgens mij ook nog eens een lekke kop.

Vond het wel jammer..
Nog een wonder dat ie nog steeds rondrijd

Uploaded with ImageShack.us

Mijn 2e auto was een Peugeot 306 1.9 (ratel)diesel
Ik moest een tijdelijke auto hebben om de Golf te repareren (die heb ik nooit weer goed kunnen krijgen) dus deze heb ik voor weinig geld gekocht zodat ik hem daarna weer zou (proberen) te verkopen voor hetzelfde geld.
Helaas had hier ook veel ellende mee , (vervolgens op de brug kwam ik erachter dat die compleet inelkaar had gezeten (ondanks dat niet te zien was aan de buitenkant)
incl een nieuwe motor, en toen ging de radiateur lek (toen was ik het zat ben ik hem gaan afraggen) , toen ben ik gaan denken dat ik toch wel betere betrouwbaardere en duurdere auto wou hebben omdat ik veel kmters maakte, toen ben ik eerst na Audi A3's , Alfa 147's , gaan zoeken die kon ik niet echt vinden voor goede prijs , toen verder door na de Golf 4.
(inmiddels gesloopt)

Uploaded with ImageShack.us

Toen kwam ik deze Golf 4 Highline uit het jaar 2000, hier heb ik de Peugeot op ingeruild) 1.9 TDI tegen 110pk , en met toch bijzondere mooie kleur Parelmoer grijs/blauw/geel.
Hiermee heb ik weinig kosten mee gehad tot nu toe.

Deze auto is nog steeds in me bezit en is me dagelijkse auto.
Heeft inmiddels 312.000 op de teller maar is echt nog in zeer goede staat die kmstand zou je hem nooit geven.
Ik heb heb de spatlappen verwijderd , smoke knipperlichten en Xenon ingebouwd. En mooie set BBS 16 inch GTI velgen eronder gezet. Later heb ik later paar plannen (zoals velgen zwart maken en rand polijsten ,achterspoilertje enz. maar tot nu toe vind ik het wel goed zo!

Omdat ik altijd al een Golf 1 wou hebben en het er nooit van kwam heb ik deze vorig jaar gekocht. In Zoetemeer voor 650 euro incl bult aan onderdelen.
Het is Golf 1 MX uit 1978 (eigelijk toch wel zeldzame uitvoering (zijn alleen in Nederland geleverd) en met leuke toch ook wel snelle en zuinige 1100 FA motor! Deze was bij aankoop al helemaal gereviseerd.

Leuke aan deze auto is het is een Golf 1 met kleine achterlichten met bijzondere moderne kleur voor die tijd en hij nog origineel is (wat ik er ook bij kreeg)
heb er eerst even tijdje in rond gereden , heb ik nu inmiddels helemaal uitelkaar gehaald , en ben ik hem aan het restaureren ,
mijn plannen zijn helemaal als nieuw opbouwen overspuiten in de originee kleur Inarisilber , en echt goed aan te pakken)
en weer helemaal origineel te maken en beetje terug na de jaren 80
En eventueel later nog te verlagen , en stalen bumpertjes.

Omdat ik mijn groene Golf 1 toch aardig wat laswerk heeft (overigens je komt heel wat tegen als je alles kaal gaat halen). heb ik deze Golf 1 er bij gekocht (voor 200 euro) de auto was al gestript maar de carroserie en plaatwerk zijn nog vrij goed. Wat toch ook wel jammer is om deze te slopen.

Tevens een foto van ons hok laat ik het zo maar noemen waar de Golf onder handen word genomen!
(de rode is van een vriend van mij die hem ook aan het opknappen is)

Mijn andere hobby is mijn brommer die ik al sinds mijn 16e heb.
Dit is een Honda SS50 uit 1975 met 4 takt blok (leuk om zomers mee te toeren)

[

Last edited by CAR-POOL : 29-03-2011 at 00:57.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules