![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wil komende zomer een nieuw project beginnen: mk2 (EX g60) upgraden naar een R32 blok.
Ik weet dat het bij de rdw geen probleem is om een originele g60 naar een vr6 om te keuren. Dit i.v.m. de geringe vermogen toename. Nou is mijn vraag: Wat is het makkelijkste om een uitgebreide RDW keuring te voorkomen. Meteen een R32 blok inbouwen of eerst een 2.8 vr6 en daarna een R32 blok?? Zodra er 6 cilinder op het kenteken staat is de kogel in principe door de kerk lijkt me. Wie heeft er goed advies en spreekt uit ervaring! Mvgr, Evert van Mierlo Last edited by EvertVW : 19-05-2011 at 19:04. |
|
|||
|
|||
![]() gewoon gelijk r32 omkeuren, vrienden van mij hebben het ook al gedaan. geen problemen gehad.
zou wel snel zijn, niemand weet hoelang het gemakkelijke omkeuren nog kan |
|
|||
|
|||
![]() Die keurings eisen zijn tegenwoordig een stuk soepeler als vroeger
![]() Gewoon even bij het rdw informeren. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat versta je onder "een uitgebreide rdw keuring voorkomen"? De technische keuring zal niet (of nauwelijks) verschillen tussen R32 en VR6. Wel zal de RDW iets meer vragen stellen bij de herkomst van het blok in het geval van de R32.
|
||||
|
||||
![]() 2 jaar geleden heb ik, tijdens een apk steekproef, bij de man van de RDW wat vragen gesteld m.b.t. het omkeuren naar 6 cilinder. Deze vertelde me toen dat, wanneer er sprake was van een vermoge toename van meer dan 10 % (kan ook meer/minder zijn geweest), de auto dan in lelystad een uitgebreide keuring moest ondergaan (remmentest, db test, etc,). Onder de 10% was dat niet nodig, aldus hem. Ik weet dat er in de loop der jaren (lees: laatste 10 jaar) e.e.a. is veranderd. Maar ben niet op de hoogte van de huidige gang van zaken. Ga dit natuurlijk sowiezo bij de rdw informeren maar wilde geen slapende honden wakker maken!
Gr. Evert |
|
|||
|
|||
![]() dat is nu niet meer ( sommige gevallen uitgezonderd als je bijvoorbeeld een w12 ofzo in je mk2 wil hangen :P )
voor meer info kan je het beste in het topic kijken over het omkeuren. gewoon zorgen dat je auto uitstekend in orde is en dat je papier werk goed is ( herkomst van motor met chassis nummer e.d erbij ) |