Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-05-2011, 18:58
EvertVW's Avatar
EvertVW EvertVW is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default MK2 rdw keuren van 4 naar 6 cilinder R32

Ik wil komende zomer een nieuw project beginnen: mk2 (EX g60) upgraden naar een R32 blok.
Ik weet dat het bij de rdw geen probleem is om een originele g60 naar een vr6 om te keuren. Dit i.v.m. de geringe vermogen toename.

Nou is mijn vraag:
Wat is het makkelijkste om een uitgebreide RDW keuring te voorkomen. Meteen een R32 blok inbouwen of eerst een 2.8 vr6 en daarna een R32 blok?? Zodra er 6 cilinder op het kenteken staat is de kogel in principe door de kerk lijkt me.

Wie heeft er goed advies en spreekt uit ervaring!

Mvgr,

Evert van Mierlo

Last edited by EvertVW : 19-05-2011 at 19:04.
Reply With Quote
Old 19-05-2011, 19:17
neef_m neef_m is offline
VW Addict

gewoon gelijk r32 omkeuren, vrienden van mij hebben het ook al gedaan. geen problemen gehad.

zou wel snel zijn, niemand weet hoelang het gemakkelijke omkeuren nog kan
Reply With Quote
Old 19-05-2011, 22:11
Spierings Spierings is offline
No personal life

Die keurings eisen zijn tegenwoordig een stuk soepeler als vroeger
Gewoon even bij het rdw informeren.
Reply With Quote
Old 20-05-2011, 01:01
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Turbo-Variant

Quote:
Originally Posted by EvertVW
Nou is mijn vraag:
Wat is het makkelijkste om een uitgebreide RDW keuring te voorkomen. Meteen een R32 blok inbouwen of eerst een 2.8 vr6 en daarna een R32 blok?? Zodra er 6 cilinder op het kenteken staat is de kogel in principe door de kerk lijkt me.

Wat versta je onder "een uitgebreide rdw keuring voorkomen"?
De technische keuring zal niet (of nauwelijks) verschillen tussen R32 en VR6. Wel zal de RDW iets meer vragen stellen bij de herkomst van het blok in het geval van de R32.
Old 20-05-2011, 11:19
EvertVW's Avatar
EvertVW EvertVW is offline
Volksforum Aandeelhouder

2 jaar geleden heb ik, tijdens een apk steekproef, bij de man van de RDW wat vragen gesteld m.b.t. het omkeuren naar 6 cilinder. Deze vertelde me toen dat, wanneer er sprake was van een vermoge toename van meer dan 10 % (kan ook meer/minder zijn geweest), de auto dan in lelystad een uitgebreide keuring moest ondergaan (remmentest, db test, etc,). Onder de 10% was dat niet nodig, aldus hem. Ik weet dat er in de loop der jaren (lees: laatste 10 jaar) e.e.a. is veranderd. Maar ben niet op de hoogte van de huidige gang van zaken. Ga dit natuurlijk sowiezo bij de rdw informeren maar wilde geen slapende honden wakker maken!

Gr. Evert
Reply With Quote
Old 20-05-2011, 22:02
neef_m neef_m is offline
VW Addict

dat is nu niet meer ( sommige gevallen uitgezonderd als je bijvoorbeeld een w12 ofzo in je mk2 wil hangen :P )

voor meer info kan je het beste in het topic kijken over het omkeuren. gewoon zorgen dat je auto uitstekend in orde is en dat je papier werk goed is ( herkomst van motor met chassis nummer e.d erbij )
Reply With Quote
Reply

Posting Rules