Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-06-2011, 09:49
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default verschil 1.8 20V vs 20v Turbo?

Hallo,

Even een vraagje;

Wat is het verschil(behalve de turbo uiteraard..) in motor(bouw) tussen een 1.8 Turbo 20V en een normale 20V?

gr,

Peter
Reply With Quote
  #2  
Old 02-06-2011, 21:02
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Ik weet in ieder geval dat de nokkenassen en zuigers anders zijn. Inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk uiteraard. Plus het motormanagement. En vast nog een hoop andere dingen.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-06-2011, 22:01
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

1.8 20v is een k*t motor en een 1.8T is super.
Die turbo doet het hem echt mega fijne motor met voor potentie.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-06-2011, 00:16
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Een klote motor? Dat is een prima motor hoor!
de 1.4 en 1.6jes staan immer bekent om problemen met de bak en carterontluchting en de 2.0 om het olieverbruik.

1.8 20v is

+zonder kwaaltjes, degelijke motor + bak

-niet te tunen(betaalbaar)
-niet zuinig
-relatief hoogtoerig(max koppel @ 4000 RPM)

Lekker standaard laten en rond toeren is mijn advies.
Als je iets sneller wil zou ik op zoek gaan naar een 1.8 20vt
Reply With Quote
  #5  
Old 08-06-2011, 17:29
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Ik heb nu 2 ervaringen met de 1.8 20 V en moet zeggen dat ik het best een fijne motor vind.
De ene zat in een A4 en de ander in een Golf 4. Liepen best goed moet ik zeggen. Ze schijnen alleen niet echt zuinig te zijn. Hadden allebei al aardig wat km gelopen.
Uiteraard is de 20V turbo lekkerder. Heb 'm zelf 4 jaar gereden id mijn MK4 GTI (gechipt naar 200 pk door JD); lekker vlot en niet onzuinig.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-06-2011, 17:33
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

Oja, ik ben niet op zoek naar zo'n auto maar was benieuwd naar de verschillen met de Turbo. We hebben in de familie nu een 20V automaat...(Golf 4 Highline met schuifkanteldak, Airco, sportchairs, soundsystem, 3 spaaks stuur, 4 Airbags, LMV's, CV, Middenarmsteun....leuke auto
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum