![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Zoals de titel al luid, is mijn vraag of een 2.0 gti 8v nokkenas van een golf 3 gti in mijn 1.6 blokje past, en of dat gaat werken met de standaard carburateur. Het gaat niet om een grote vermogenswinst, maar iets meer bovenin toeren.
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#2
|
|||
|
|||
![]() denk het niet kep nog wel en dx nokkenas voor je liggen standaard het snelste in de 1\2golf serie
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Dx is toch mechanische stoters?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#4
|
||||
|
||||
![]() DX is ook hydro gemaakt. Dat was de zelfde kop meen ik als een EV die is ook Hydro.
Daar heb ik nog wel 3 nokkenassen van liggen van een EV. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Oke, dus dat zou een optie zijn. Iemand enig idee hoeveel dit verschilt in graden/lift tegenover de orginele as?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#6
|
|||
|
|||
![]() @ de limburger. Wat vraag je voor zo'n asje, en is dat voor hydrostoter?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#7
|
||||
|
||||
![]() 25euro kun je zo'n stokje hebben ex verzenden. Is zeker voor een hydro incl nokkenastandwiel.
Laat me maar wat weten via pb. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Weet iemand de specificaties van beide nokkenassen, ik moet natuurlijk wel weten of het een beetje de moeite waard is....
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#9
|
||||
|
||||
![]() wel goedkoop 1 k-jet maar wil je echt verbetering zal ik voor een schrick 288gr gaan of wat milders, dat kan wel met een carb
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dit snap ik niet echt?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nokkenas van een k-jet is veel tammer dan een schrick 288gr en heeft minder lift, jij wilt meer vermogen bovenin dan kan je beter zon nokkenstok er in leggen dan weet je zeker dat je verbetering hebt |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ja dat snap ik dat die tammer is als een 288er schrick. Maar die 1.6 nokkenas zal tog nog wel een stuk tammer zijn als die van een EV motor, lijkt me?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#13
|
|||
|
|||
![]() Weet iemand toevallig de specs van de standaard 1.6 nokkenas vs de 1.8 gti ev nokkenas?
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#14
|
|||
|
|||
![]() Heb eventueel nog wel een zogenaamde G nokkenas liggen uit een gti (wat volgens mij de snelste standaard golf 2 nokkenas is).
Met volgen mij deze specs. 85'-92' RD,PF,RV Engines Std A2 Hyd "G" Part Number 026 109 101 G Duration @ .020" 231/235 Duration @ 1mm 218.4/219.3 Duration @ 0.50 214 Lift .400" Lobe Center 110 Intake Open @ 0.50" -2.8 BTDC Last edited by Spierings : 02-07-2011 at 17:10. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Is dit niet een as van een g60 dan?
Wat wil je voor die as hebben, eventueel? ![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is een as uit een pf gti motor. Je hebt een PB terug ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() En past deze as zonder aanpassingen in de 1.6 kop? ( bolku ? )
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#18
|
|||
|
|||
![]() Kan iemand mij vertellen wat het verschil is in de ev en pf gti motoren. Ik kan dus de nokkenas van Spierings overnemen, van een pf 107 pk motor. En een van DeLimburger van een ev gti motor. Welke as het nu het scherpste?
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |