![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hoi allen,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Dennis, 32 jaar, en kom uit Rhenen, ben een computer gek en hou van techniek waaronder ook dus auto's, heb al aan diverse auto's gesleuteld samen met een maat en wil het nu iets groters gaan aanpakken. Ben al diverse fora aan het afstruinen om een eigen project te beginnen, maar dan wel zo gemakkelijk mogelijk. En daarom ben ik ook hier bij dit forum gekomen, omdat natuurlijk nooit iets makkelijk zal gaan, en ik nadat ik alles heb gelezen en geen idee meer heb wat nou verstandig is, het beste is, en/of makkelijkste. Het gaat erom dat ik een oldtimer volkswagen golf 2 (1985-1986) wil voorzien van een tdi motor uit een golf 3 (1992-1997) liefst met airco en stuur bekrachtiging. Voor sommige zal dat makkelijk klinken, maar na zoveel erover gelezen te hebben snap ik er echt geen hout meer van. Om te beginnen heb ik iets gelezen over het volgende qua beste optie, en dat is om een volledige golf 3 er dus naast te kopen. En het liefst van voor 1995 om dat dit modellen betreft met een mechanische koppeling en gaspendaal. Volgens diverse fora is dit vrij snel te doen. Maar dan zal je volgens sommige wel de volledige aandrijflijn en ophanging ook moeten omzetten van de golf 3 waardoor de auto dus aan iedere kant 2,5 centimeter breder word. Natuurlijk zit je ook met je kabelboom, en het beste zou zijn om het volledige elektrische systeem van een golf 3 dan over te zetten. Plus schakelkast e.d. Ook de tellerbak zou je beter kunnen omzetten ivm de kilometer / toeren teller kabels die dan ook direct gaan passen. Nu las ik over een andere optie waarbij mensen een seat toledo gebruiken, omdat deze gebasseerd op de ophanging van een golf 2. Natuurlijk is dat dan leuk maar dan schijn je toch nog andere dingen nodig te hebben van andere auto's. Ook heb ik gelezen dat mensen als donor auto een ibiza gebruikte. En sommige gingen zelfs zo ver dat een belastingvrije auto gekocht werd, plus een golf 2 uit 1990 voor het dashboard/tellerhuis en kabelboom. En een tdi donor auto. Ik zoek eigenlijk de makkelijkste optie, waarbij ik een golf 3 koop of andere auto koop, en de kabelboom, elektra, tellerbak, bak en motor, ophanging gewoon overzet, ik heb ook gelezen dat bij sommige niet de ophanging word overgezet, wat mij natuurlijk een stuk interessanter lijkt. Natuurlijk lees ik overal dat er een andere intercooler op moet komen, is dat altijd nodig? Of valt de andere er nog in te bouwen? Ook moet de bediening van de versnellingsbak veranderd worden, is dat heel veel werk? Hebben mensen ook de airco overgebouwd? Ik heb het wel in een engels topic gezien maar dit was voor een vr6 en moest op zoek naar een plekje voor de radiator voor de airco. Maar als je een complete golf 3 gaat nabouwen in de motorruimte dan moet dat ook wel aan te passen zijn. Wat voor basis is het beste als golf 2? Gewoon 1.3 benzine? Of een 1.6D? Of zelfs een GTI 1.8 8v? Dus een hele hoop vragen, maar als ik ze een beetje op een rijtje heb, dan kan ik iig hier een project aanmaken en er aan gaan beginnen. In ieder geval alvast bedankt voor de antwoorden! ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar er lopen meerdere projecten op het forum die exact doen wat jij wil.
Basis is niet echt belangrijk. Enige voordeel van een diesel is dat het omkeuren "altijd nog kan" bij benzine zul je wel moeten. Maar aangezien bij een mk2 alle motorsteunen op het subframe zitten maakt dat verder niet veel uit.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |