![]() |
|
||||
|
||||
![]() Weet iemand of er heup gordels te krijgen zijn voor golf 1? En van welk bouwjaar zijn er 3 punt gordels verplicht?
|
|
||||
|
||||
![]() In mn huidige 75er zitten 3 punts gordels,maar heb er ook 3 gehad waar heupgordels in zaten...dus ja...heupgordels zijn er geweest..zal wel zoeken worden ben ik bang..
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
![]() Vanaf 1975 is het verplicht gordels voor in je auto te hebben. Toen is gelijk gestart met driepunts. Voor '75 waren er dus de heupgordels, die destijds niet verplicht waren.
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 Last edited by Ralph : 12-07-2011 at 08:45. |
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij zijn die universeel wel te krijgen, dan zit er echter vaak geen e-keur op. De mercedes van mijn vader (uit 1952 ofzo) heeft fabriek uit geen gordels, de vorige eigenaar heeft er vervolgens heupgordels ingezet maar is er ooit wel mee aangehouden. Hij kreeg een boete omdat er geen e-keur op zat, dus de gordels er maar weer uitgehaald. We hebben ze destijds wel bij de auto gekregen maar liggen hier in het schap, ik weet niet of je er interesse in hebt?
|
|||
|
|||
![]() De golf 1 cabrio had ook heupgordels achter, heb in mijn golf 1 van 1980 een heupgordel van een cabrio geplaatst. Gaten waren voorzien onder de achterbank, enkel plastic kapjes verwijderen.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Denk niet dat dit klopt: ik had vroeger een derby uit '78, en die had alleen heup gordels vóór. Originele nederlander. |
|
||||
|
||||
![]() van de ANWB site
Quote:
en een stukje van www.oldtimernieuws.nl Quote:
|
||||
|
||||
![]() Oke jammer, dan houdt het op. golf is van 83 en door de grote achteruit is duidelijk te zien of je wel of geen gordel om hebt.
|
|
||||
|
||||
![]() Na mijn weten is alleen de golf 1 swallowtail (74-75) met heupgordel geleverd.
Omdat hier ook de gaten voor bevestiging van de gordel op een andere plek zitten aan de binnenkant van de kokerbalk. Ook zit er geen bevestiging aan de carrosserie naast de achterbank voor het oprol mechanisme. Dus dan zou je ze van een swallowtail moeten hebben maar vind die maar eens. Ik heb er zelf ook al eens naar gezocht en dat was toen onbegonnen werk.
|
||||
|
||||
![]() Is voor een 82er helaas geen optie dan, dus kan dit topic dicht
|