Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-08-2011, 21:57
RoyceV RoyceV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 67
Default Meer power uit 1.8 90 pk halen

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een golf mk2 1.8 90 pk uit 1991 en ik zou graag willen weten hoe ik meer power uit dit blok kan halen. Ik hoor het graag van jullie!
Zijn vast wel mensen die hier ervaring mee hebben.

Groetjes,

Royce
Reply With Quote
  #2  
Old 29-08-2011, 05:36
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Hier is al vaker over geschreven, gebruik de search. Zal trouwens lastig worden om deze blokjes sneller te krijgen.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #3  
Old 29-08-2011, 14:08
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Hoeveel vermogen wil je hebben?

Misschien ben je goedkoper uit als je gewoon een G60 motor erin lepelt.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-08-2011, 17:13
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

Zoals overal al gemeld. Dit soort motoren zijn niet geschikt om er nog veel meer vermogen uit te krijgen zonder er enorm veel geld in te moeten stoppen. Ander blok is dan rendabeler
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #5  
Old 29-08-2011, 19:46
RoyceV RoyceV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 67
Default

Oke het is me aardig duidelijk dan.
Denk dat ik deze nog een half jaar blijf rijden en dan gewoon een gti of g60 koop.
Ombouwen heb ik de ruimte en de kennis niet voor helaas.
Bedankt voor jullie reacties!
Reply With Quote
  #6  
Old 29-08-2011, 21:46
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

20vt der in! laten ombouwen kan ook he
Reply With Quote
  #7  
Old 31-08-2011, 11:16
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Een ander blok erin doen is in principe makkelijker als je huidige blok opvoeren. Blok wisselen in plug & play. Vooral als je 1 neemt die standaard ook in een mk2 is geleverd. Dan hoef je niets aan te passen.

Maar vindt je de auto te traag dan? Ik rij ook met 90 pk in een syncro, die is wel zo', 150 kg zwaarder. Maar het is niet dat ik enorm te kort kom.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-08-2011, 20:46
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ik kom absoluut niks te kort met 90 pk.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2011, 20:49
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

het ligt er natuurlijk aan wat je gewend bent/eist/verlangt.
maar door de bank genomen kun je met 90pk prima meekomen.
maar krijg ook vaak zat mensen bij me met zo'n zelfde klacht,maar dan is de staat van het blok ook niet om over naar huis te schrijven.als je al een kwart van je pk's kwijt bent omdat het blok belabberd is.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 01-09-2011, 18:05
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

ene miss stom idee, maar 16v/20v cilinderkop op zo 1.8 8v blok??
als dit niet kan, waarom dan niet??

gr antoine
Reply With Quote
  #11  
Old 01-09-2011, 18:07
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default

past ook niet, kan je wel pas maken eventueel maar gaat veel tijd/geld inzitten uiteraard. Makkelijkste en goedkoopste oplossing is om er gewoon een ander blok in lepelen daarna kan je alle kanten op mits je een goede basis hebt.
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984
Reply With Quote
  #12  
Old 01-09-2011, 18:16
antoine91 antoine91 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 450
Default

okeeej dankjewel, dan zet ik dat idee wel uit mijn hoofd
Reply With Quote
  #13  
Old 05-09-2011, 21:16
RoyceV RoyceV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 67
Default

Ja het liefst een 1.8 16v kr blok erin dan.
Mensen die hier ervaring mee hebben?
Reply With Quote
  #14  
Old 05-09-2011, 21:20
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik zou zeggen gebruik de search eens.kr's zijn inmiddels overal al eens ingebouwd dus zat te vinden.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #15  
Old 05-09-2011, 21:31
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

kr erin is plug and play is niet veel voor aan om die aan het werken te krijgen
zelf ook van 1.6 carb naar 1.8 16v gegaan wereld van verschil
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
  #16  
Old 06-09-2011, 20:52
RoyceV RoyceV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 67
Default

Ok daar hoef je geen automonteur voor te wezen dus:P?
Maar hoe zit het met je ophanging en je remmerij dan?
Je heb in ene veel meer power, dus lijkt mij dat dat dan ook verandert moet worden? Subframe, draagarmen, fusees en dergelijke zijn hetzelfde?
Groetjes
Reply With Quote
  #17  
Old 06-09-2011, 21:40
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

Quote:
Originally Posted by RoyceV
Ok daar hoef je geen automonteur voor te wezen dus:P?
Maar hoe zit het met je ophanging en je remmerij dan?
Je heb in ene veel meer power, dus lijkt mij dat dat dan ook verandert moet worden? Subframe, draagarmen, fusees en dergelijke zijn hetzelfde?
Groetjes


Ik zou zegge dat je er geen monteur voor hoeft te zijn nee alleen beetje handig weze en goed oplette met wat je doet dan kan het bijna niet mis gaan

draagarmen enzo heb ik lekkerlaten zitte subframe kan ook zitte blijven remmerij zou ik zeggen koop je een G60 remmerij of een GTI 16v remmerij compleet dat kost het geld ook niet meer

Greetz
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
  #18  
Old 07-09-2011, 21:08
RoyceV RoyceV is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 67
Default

Ok bedankt voor het advies mensen.
Ik denk dat ik eerst op zoek ga naar alle spullen.
Ben nu ook bezig met een ruime garagebox, nu aan het isoleren en werkbank erin aan het maken, kunnen we van de winter aan de gang.
Reply With Quote
  #19  
Old 08-09-2011, 15:38
Jetta-GTI-16v Jetta-GTI-16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 698
Default

Dat is indd erg prettig als je lekker droog en warm staat
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool
VW Golf mk3 VR6
Reply With Quote
  #20  
Old 08-09-2011, 15:45
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by antoine91
ene miss stom idee, maar 16v/20v cilinderkop op zo 1.8 8v blok??
als dit niet kan, waarom dan niet??

gr antoine


Kan wel, maar dan moet je er wel verstand van hebben. Wij zijn er mee bezig.
Er moet een hoop worden aangepast. Maar de resultaten zijn best wel aardig.
Je hebt een gigantische vulling met de big-port koppen.
Zoals gezegd vergt het alleen een hoop kennis, tijd en arbeid.

Mvg, Pim
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum