![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo, ik heb een vraagje, ik heb hier nog een oude golf1 gti blok liggen. En zou de nokkenas in mijn golf plaatsen, het is een 1800cc net als de andere beiden 8 kleppen.
Maar mijn motor is een golf2 volgens mij 2gelijke motoren. heeft iemand ervaring daar mee? |
|
||||
|
||||
![]() Het is van cruciaal belang of je Golf2 motor hydraulische of mechanische klepstoters heeft.
Het Golf1 blok heeft mechanische klepstoters. Je Golf2 blok heeft hoogstwaarschijnlijk hydraulische klepstoters. De nokkenassen van beide typen motoren zijn NIET uit te wisselen, tenzij je de klepstoters ook ombouwt.
|
|||
|
|||
![]() Hallo stijn bedankt om je reactie, de kleppen zijn van beide motoren hydraulis.
Maar heb vandaag iemand gesproken en die zegt dan beide nokkenassen het zelfde zijn. ik kan dat moeilijk geloven want die oude gti motor zat er in als ik hem kocht,maar door omstandigheden heb ik hem moeten vervangen door die golf2 motor. Nu voel ik enorm verschil terwijl alles het zelfde is gebleven behalve de blok.(carbu stond ook op gti blok en geen injectie) die nieuwe motor heeft minder koppel en een veel lagere top. Dus denk ik aan de nokkenas,wat kan er anders nog verschillen? Aan een gti blok en een gewoone1800 ze moeten toch wel aan die nokkenas geslepen hebben. |
|
||||
|
||||
![]() Een GTI nokkenas is wel degelijk anders dan een 'gewone' 1800 nokkenas lijkt me. Ik zou zeggen, probeer het. Kost je een paar euro aan pakkingen, that's all.
|
||||
|
||||
![]() als je idd een andere nokker hebt kun je ook wat ik eerder gedaan heb aan een hydrau kop om deze nokker te plaatsen >de nokken lopen tegen de kop aan vlak tegen de klepstoters .
je moet hier wat materiaal weghalen ,klepstelen 1,5mm inkorten ,hydrau stoters plaatsen .nu heb je ipv 9mm lift 11mm lift (wow)