Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-03-2005, 00:23
nico nico is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 21
Default nokkenas

Hallo, ik heb een vraagje, ik heb hier nog een oude golf1 gti blok liggen. En zou de nokkenas in mijn golf plaatsen, het is een 1800cc net als de andere beiden 8 kleppen.
Maar mijn motor is een golf2 volgens mij 2gelijke motoren.
heeft iemand ervaring daar mee?
Reply With Quote
  #2  
Old 08-03-2005, 09:36
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Het is van cruciaal belang of je Golf2 motor hydraulische of mechanische klepstoters heeft.

Het Golf1 blok heeft mechanische klepstoters.
Je Golf2 blok heeft hoogstwaarschijnlijk hydraulische klepstoters.
De nokkenassen van beide typen motoren zijn NIET uit te wisselen, tenzij je de klepstoters ook ombouwt.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #3  
Old 08-03-2005, 21:32
nico nico is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 21
Default

Hallo stijn bedankt om je reactie, de kleppen zijn van beide motoren hydraulis.
Maar heb vandaag iemand gesproken en die zegt dan beide nokkenassen het zelfde zijn.
ik kan dat moeilijk geloven want die oude gti motor zat er in als ik hem kocht,maar door omstandigheden heb ik hem moeten vervangen door die golf2 motor.
Nu voel ik enorm verschil terwijl alles het zelfde is gebleven behalve de blok.(carbu stond ook op gti blok en geen injectie)
die nieuwe motor heeft minder koppel en een veel lagere top.
Dus denk ik aan de nokkenas,wat kan er anders nog verschillen?
Aan een gti blok en een gewoone1800 ze moeten toch wel aan die nokkenas geslepen hebben.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-03-2005, 00:12
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Een GTI nokkenas is wel degelijk anders dan een 'gewone' 1800 nokkenas lijkt me. Ik zou zeggen, probeer het. Kost je een paar euro aan pakkingen, that's all.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #5  
Old 17-03-2005, 12:38
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

als je idd een andere nokker hebt kun je ook wat ik eerder gedaan heb aan een hydrau kop om deze nokker te plaatsen >de nokken lopen tegen de kop aan vlak tegen de klepstoters .
je moet hier wat materiaal weghalen ,klepstelen 1,5mm inkorten ,hydrau stoters plaatsen .nu heb je ipv 9mm lift 11mm lift (wow)
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum