Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-03-2005, 22:55
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default G60 of ander 1.8 8v in Type 1.... Tips?

Ik ben bezig met een G60 in mijn Jetta 1 te lepelen, althans de G60 komt met een week of drie binnen.

Wie heeft dit al eens gedaan en wat en hoe kan ik het beste doen met de:

Versnellingsbak (Golf2 TD, Corrado G60 ?????)
Motorsteunen? Zelf ontwerpen of zijn er standaard types? Met rubber bussen of met Polyurethaan bussen?

Electronica en bak bediening vogel ik zelf wel uit.

Remsysteem heb ik al gedeeltelijk aangepast. Rocco 16v achteras met vr6 asstompen en type 4 alu klauwen ligt al klaar.
Fusees van een type 3 vr6 heb ik al liggen maar moeten nog pas gemaakt worden.
Veerpoten type 2 bovenaan aangepast zodat de bonrath veerpoot lagers van de type 1 erop passen...

Ik puzzel lekker verder.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #2  
Old 21-03-2005, 22:55
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

probeer a.u.b. ff de zoekfunctie op het forum.... er zijn al meerdere topics over geweest....
Reply With Quote
  #3  
Old 21-03-2005, 23:15
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

hmmm had ik gedaan, maar zal wel niet goed gezocht hebben, ik zoek wel ff verder.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #4  
Old 22-03-2005, 09:59
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Wat betreft de motorsteunen:

Als je de kabelgeschakelde bak van de G60 gaat gebruiken zal je de motorsteun aan de bestuurderskant moeten aanpassen ( ene Chris op dit forum heeft hetzelfde gedaan. Ik meende dat je dit moest doen omdat anders je kabels verhinderd worden. Wanneer je een bak gaat gebruiken van een golf 1 heb je dit probleem niet.

Verder ligt het er nog aan of je jetta er 1 is met een motor tot 1.3l of vanaf 1.5l wanneer je er een tot 1.3l motorinhoud hebt zal de motorsteun aan de bijrijderskant erafgehaald moeten worden en er een stukje verder ( lees: dichter bij je schutbord ) weer oplassen ( voor details raadpleeg Steven16v ff op dit forum )

Verder zou ik niet weten wat voor versnellingsbak je er op wilt. Der zullen hier wel mensen zijn die je er de in's en out's over kunnen vertellen.

succes
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #5  
Old 22-03-2005, 10:06
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

ene chris heeft ze overgenomen van een ene richard..en je moet het doen omdat je steunaansluiting op de bak compleet anders is..
die uitsparing waar jij het over hebt dat klopt..anders heeft je schakelweg geen ruimte..dus er moet een kleine uitsparing worden gemaakt in je steun..

en abrt je hebt een PM
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #6  
Old 22-03-2005, 20:26
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

thx richard voor de PB.

Ik wil het liefst de originele corrado G60 bak gaan gebruiken. De steunen die passen van andere GTI's of 16v's gebruik ik en de rest maak ik wel pas.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #7  
Old 22-03-2005, 20:30
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

bart anders kom je donderdag ff online op msn..
richard-koehoorn@hotmail.com
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #8  
Old 22-03-2005, 20:52
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik ben bezig met een G60 in mijn Jetta 1 te lepelen, althans de G60 komt met een week of drie binnen.

Wie heeft dit al eens gedaan en wat en hoe kan ik het beste doen met de:

Versnellingsbak (Golf2 TD, Corrado G60 ?????)
Fusees van een type 3 vr6 heb ik al liggen maar moeten nog pas gemaakt worden.
Veerpoten type 2 bovenaan aangepast zodat de bonrath veerpoot lagers van de type 1 erop passen...

Ik puzzel lekker verder.


Let wel op dat je spoorstangen ook aangepast moeten worden.
Weet dat het mogelijk is deze aanpassing.
Met een VR6 fussestuk wordt je homokinieet ook anders, dus met je aandrijfassen zul je ook aan de gang moeten.
Zeker als je met een 02x type bak wilt rijden.
Als je straks een onderpoot van een type 1 hebt en een patroon van een type2, hoe kom je dan uit met verlagingsveren?

Maak je foto's? Hou ons op de hoogte, ben erg nieuwsgierig of het gaat lukken.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #9  
Old 22-03-2005, 21:54
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik weet dat ik de stuur inrichting ook aan moet passen met de type 3 fusees. maar ik weet nog niet precies wat wijsheid is nadat ik gesproken heb met Richard.

Ik ben er al wel achter dat hij een stuk hoger op zijn poten komt te staan met de type 2 veerpoten in de type 1 koets. Denk dat het eindelijk op een schroefset uitdraait.

Ik laat wel weten hoe en wat.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum