![]() |
|
|||
|
|||
![]() beste mede VW-ers,
ik heb een polo 1.3 uit '93 , ziet er leuk en dergelijke, maar nu moet ie toch ook wel wat harder lopen want die 55pk ben ik een beetje zat, Wat zouden jullie me aanraden om mee te beginnen, ik zag zelf bijvoorbeeld een spaghetti spruistuk, met optie tot een compleet uitlaat systeem, een ander idee wat ik niet weet of mogelijk is, is om een G40 lader erop te zetten, maar ik ben bang dat me dit zelf niet gaat lukken.. dus kortom wat zouden jullie me aanraden ![]()
|
|||
|
|||
![]() G40-lader kun je niet 'even' op je standaard 1.3 schroeven... je zult het hele motorblok incl. elektronica en liefst ook bak moeten vervangen.
Sowieso is een ander blok de goedkoopste en beste oplossing. Of gewoon genoegen nemen met je 1.3, geld in je zak houden en doorsparen voor een andere auto over een jaartje. Wil je het toch, zou je een andere nokkenas, motorfietscarbs en spaghetti-spruitstuk kunnen overwegen idd... |
|
|||
|
|||
![]() Of zoeken naar een polo gt motortje, en daar andere nokkenas, motorfietscarbs en spaghetti-spruitstuk op zetten.
|
|
|||
|
|||
![]() Motorfiets carbs heb ik nog liggen, pb maar bij interesse!
|
||||
|
||||
![]() Waarom toch altijd die motorfietscarbs? Wordt een blokje niet sneller van als je goed weet wat je doet bij injectie!
je hebt een 1.3 uit '93 Das dus een aav. Hele kleine kans dat daar nog een NZ in zit. Aav is kaal vrijwel gelijk aan een NZ. Aanbouwdelen zijn anders. Wat je kunt doen is een andere nokkenas plaatsen. Dat scheelt al een stukje. Daarbij een spagettie en bewerk de inlaat eens wat. Verder zou je nog een andere chip kunnen plaatsen en een ander cristal in de ecu. Tot zo ver de budget tuning. Polo GT blok (3F) kun je erin lepelen, heb je 75pk Dan nog wat bewerking, afstelling en een andere nokkenas toepassen (en spagettie uiteraard) Dan kom je ook wel aan wat leuks. Nog "simpeler" is om een g40 blok te zoeken en die in te bouwen. Maar die zijn niet goedkoop. Overigens kun je daar ook een eaton compressor (of iets dergelijks) of een turbo op schroeven, als je geen g-laders wilt slopen (kunnen veel hebben, maar wordt vaak mishandeld.) als je 55pk aav al niet veel soeps vind, tja. Weinig pk maar behoorlijk koppel voor zo'n blokje, best wat pit, naar mijn mening. Kunnen modernere autos van die omvang niet aan tippen hoe dat voelt... Andere mogelijkheden is trouwens bijvoorbeeld een 1.6 abu blok erin zetten of een 1.4 of 1.6 16V blokje van een polo 6n gti.
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 21-10-2011 at 11:49. |
|
|||
|
|||
![]() bedankt voor de reacties, ik begin denk ik wat simpel, met een spaghetti spruitstuk, en hem wat verlagen,
ik heb een goed 40\40 setje gezien incl. schokbrekers, gaat dit vlekkeloos werken? mn uitlaat raakt namenlijk wel eens de weg als we er met zn 5en inzitten over een hobbel.. Verder vroeg ik me eigenlijk af wat voor nokkenas je bedoelt, ( waar te bestellen \ welk type etc.
|
|||
|
|||
![]() Ik zou eerst eens even google raadplegen omtrent de nokkenas etc, en ook op het forum staat veel geschreven over snelle nokkenassen etc. Maar je hebt ze bijv. van Schrick met bijv. 268 graden. kan ook scherper, maar dan is het niet helemaal lekker meer voor dagelijks gebruik.
voor de verlaging zou ik ook even paar plaatjes opzoeken, vaak valt 60/40 verlaging optisch mooier dan 40/40. in mijn optiek lijkt 40/40 altijd achteraan dieper te liggen. Succes. |
|
|||
|
|||
![]() Ja dat is wel gedeeltelijk waar, maar verder rij ik er elke dag mee, soms met 4 man, en ik vind het niet erg om iets af te remmen voor drempels en hobbels maar het moet niet te gek worden..
|
||||
|
||||
![]() 1.6 16v smallblock er in hangen.
|
|||
|
|||
![]() Ik heb zojuist een aanbieding gehad van een bedrijf,
ze hebben een spaghetti spruistuk voor 145 euro, en een ta-tachnix spruistuk voor 189 euro, deze heeft 10 jaar garantie, is beter gepolijst aan de binnenkant, en ook aan de buitenkantgepolijst. de verzendkosten betalen zij als ik de duren van 189 euro neem, zal deze meerwaarde hebben of gewoon de goedkoperen nemen?
|
|||
|
|||
![]() Ik heb toevallig net die van 189 inclusief verzend gekocht. Of die meerwaarde heeft kan ik nog niet zeggen. Maar 10 jaar ipv 1 jaar garantie zegt naar mijn idee wel iets over de kwaliteit. Mocht ik em een dezer dagen binnen krijgen zal ik eens fotootje maken.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit is inderdaad ook een mooie oplossing. Kan je evt ook op motorcarbs laten draaien. |
|
||||
|
||||
![]() spagetti zul je op een origineel blok, niet veel gaan merken
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Muah, als je de hele uitlaatlijn vervangt voor een maatje groter is dat natuurlijk wel effectief. Mits je ook wat aan je afstelling doet en alle kleine beetjes helpen he. Meer effect dan een open luchtfilter plaatsen doet het wel :P
|
||||
|
||||
![]() Quote:
past dat gewoon zonder aanpassingen op de motorsteunen?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Overzetbaar. wel g40 versnellingsbak gebruiken of juiste lengte aandrijfassen zoeken.
|
|||
|
|||
![]() Verder nog een vraagje hoe erg is het als ik deze slang eraf laat, op de foto onder de kleppendeksel, dat van de uitlaat
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EC83Z7MX.jpg heb nog nooit het nut ervan ingezien ( niet mijn blok, niet mijn filter)
|
||||
|
||||
![]() dat levert 10 pk extra op met dat open luchtfilter.
![]() zonder nonsense, Geeft warme lucht aan de inlaat, zodat benzine niet bevriest, vooral met het koude weer erg prettig
|
||||
|
||||
![]() eh die slang zou sowieso aan 1 kant aan het hitteschildje moeten zitten. Origineel zit die via een klep op je inlaat aangesloten. Niet heel noodzakelijk, omdat je een injectieblok hebt. Kan wel zijn dat t met koude temperaturen wat lastiger starten is. In deze opstelling met open luchtfilter zou ik m persoonlijk gewoon weglaten.
Open luchtfilter is vooral handig qua onderhoud, vind ikzelf (en beetje geluid extra natuurlijk) Beter dan gaten in de luchtfilterbak, wat ik nog veel vaker zie... ![]()
|
|||
|
|||
![]() zoals ik al zei is dit mijn blok niet,
persoonlijk als ik een ander luchtfilter zou nemen ( wat eigenlijk geen nut heeft) zou ik toch een green luchtfilter nemen, die eigenlijk alleen het originele ronde filter vervangt, maargoed het spaghetti spruitstuk is besteld, ik zal laten weten of het verspilde moeite is of een aanrader, dag,