Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-03-2005, 13:05
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default hoe krijg ik me veerpoot los?

zo, ik was vol goede moed aan de gang gegaan om te kijken of de achterpoten van een golf schroefset op de passat passen.

Dus ik heb de auto opgekrikt, het wiel eraf gehaald, steun eronder gezet, hoedenplank gedeeltelijk gedemonteerd, en vol goede moed aan de moer beginnen te draaien.

Nu is het zo dat de zuiger van de demper mee draait, en de moer dus niet los komt. Ik heb de griptang er al op gezet, maar dit mocht niet baten.
Hoe kan ik deze veerpoot er toch uitkrijgen zonder een luchtsleutel of is er iemand hier in Eindhoven met een luchtsleutel?

Iemand een helder moment en een goed idee, laat het horen
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #2  
Old 28-03-2005, 13:08
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

als het goed is steekt er in de moer nog een staaf uit waar je een steeksleutel (of inbus) op kunt steken en zo kun je de zuiger tegenhouden..

Als dit niet lukt anders met een waterpomp/griptang de zuigerstang vasthouden (wel oppassen dat je de stang niet beschadigt)..
wel met 2 man zijn... :o
Reply With Quote
  #3  
Old 28-03-2005, 13:15
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

Quote:
als het goed is steekt er in de moer nog een staaf uit waar je een steeksleutel (of inbus) op kunt steken en zo kun je de zuiger tegenhouden..

Als dit niet lukt anders met een waterpomp/griptang de zuigerstang vasthouden (wel oppassen dat je de stang niet beschadigt)..
wel met 2 man zijn...


ja idd, dat is correct, maar als ik daar een sleutel op zet (zuiger) kan ik niet meer bij de moer...is beetje krapjes daaro.

maar ik ga ff wat proberen, ik had m gewoon op de krik staan, en het gaat makkelijker als ie gewoon op zijn wielen staat, dat is dus nu stap 2...
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2005, 13:15
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

of aan het eind van het schroefdraad een inbus of aan het begin van het schroefdraad een plaats waar je een steeksleutel op kwijt kan.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-03-2005, 13:36
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Bij mijn audi 50 ging het wel om hem beetje los te draaien, maar erna zodra de moer dus omhoog kwam, kwam je de steeksleutel niet meer kwijt en toen heb ik met de waterpomptang de zuigerstang vastgehouden (door de veer steken) en de ander de moer losdraaien (beetje kutwerk maar zo moet het lukken)
Reply With Quote
  #6  
Old 28-03-2005, 17:07
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

tis al gelukt! heb nu achter schroefset... wat een gekloot bij zoon ouwe bak.

maar goed ze zitten er in.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #7  
Old 28-03-2005, 17:25
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Dus achter heb je nu schroefveren van een golf 2 als ik het goed begrijp?

Hoe ga je dat aan de voorkant doen? Daar zit namelijk je stuurstang aan je demper vast dus kun je daar geen golf 2 schokkers gebruiken
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #8  
Old 28-03-2005, 17:54
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

weet nog niet hoe ik de voorkant ga doen ik denk dat ik golf 2 verlagingsveren pak, of ik laat intrax de voorpoten van de verlagingsset aanpassen zodat ze er wel op kunnen.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum