![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik zit wat te brainstormen over een TDI (uit een mk3 of mk4) ombouw in een MK1 Jetta.
Ik heb al verscheidene soort gelijke projecten gelezen, maar zit toch nog met een aantal dingen waar ik nog wat meer informatie over wil hebben. Motor- en baksteunen: zijn die makkelijk aan te passen, of van andere modellen te halen zodat het tegen lage kosten te doen is? Onderstel/aandrijfassen: Aandrijfassen van de donor en de mk1 afslijpen, bus draaien en dan de bus erom persen, vastlassen en balanceren? Of is dat makkelijker te doen door bv fusees van de donor over te zetten? Stuurinrichting: kun je gewoon de stuurbekrachtigingspomp eraf schroeven, andere multiriem en klaar? En de tijd, als je in de avonduurtjes en weekenden eraan werkt, hoe snel is het dan haalbaar? Ik kan veel zelf thuis en op school doen/laten doen, ik zat aan een maandje of 3 te denken voor het volledig operationeel hebben, exclusief afwerking. Alvast bedankt voor het meedenken ![]() Last edited by MartinW0527 : 22-03-2012 at 21:28. |
#2
|
||||
|
||||
![]() 4x ja,maar het kan ook op andere manieren,net hoe je het wil.
is bergen info over te krijgen,en iedereen lost dingen op zijn eigen manier op. ik zou zeggen,lees je eens goed in hier,en als je niet te ver bij mij vandaan woont[zag dat je uit de buurt komt],kom eens langs.ik ben wel eens met zoiets bezig geweest ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Dat is mooi, zal ik zeker een keer doen
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik geloof dat martijn-MK1 hier op het forum daar ook mee bezig is.
Ik heb hem het een en ander aan spulletjes geleverd daarvoor. Gr, Pim |
#5
|
|||
|
|||
![]() Motor- en baksteunen: zijn die makkelijk aan te passen, of van andere modellen te halen zodat het tegen lage kosten te doen is?
Kan je zelf maken, op epytec.de staan ze ook voor niet al te veel geld.(je kan da-brt op het forum ook pm"en, die maakt ze ook) Onderstel/aandrijfassen: Aandrijfassen van de donor en de mk1 afslijpen, bus draaien en dan de bus erom persen, vastlassen en balanceren? 100mm aandrijfassen zijn gewoon te krijgen(van een cabrio geloof ik) Stuurinrichting: kun je gewoon de stuurbekrachtigingspomp eraf schroeven, andere multiriem en klaar? Weet ik ook niet, moet ik zelf ook nog bekijken als het zover is En de tijd, als je in de avonduurtjes en weekenden eraan werkt, hoe snel is het dan haalbaar? Als je de onderdelen allemaal naast je auto hebt liggen moet het makkelijk te doen zijn, tenzij je net als ik onderdeel voor onderdeel koop. (ik ga er trouwens wel van uit dat de jetta mk1 hetzelfde als de golf mk1 is qua motorruimte) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Heb hier eventueel nog een setje da-brt steunen liggen
![]() Een tdi heb ik ook nog wel voor je. |