Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-01-2012, 13:30
dvsg2's Avatar
dvsg2 dvsg2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 67
Send a message via MSN to dvsg2
Default Heel moeilijk starten na motor wissel 1.6TD (spoed)

Na motor wissel (1.6TD voor 1.6TD)
Krijg ik de motor na heel lang door starten pas gestart
Van de motor is de koppakking vervangen, en dus ook de distributieriem los geweest.

Zodra ik de auto op contact zet gloeit hij voor (iig volgens mijn amp meter)
als hij klaar is met gloeien en ik probeer te starten gooit hij de motor gewoon rond (zeker met een 2e auto als start hulp) zodra ik de koudestart hendel uit trek gaat hij zwaarder rond lopen. tijdens het starten komt er witte rook uit de uitlaat (onverbrande diesel?)
na een paar minuten door starten begint hij soms een slag mee te pakken, en klimt hij langzaam in toeren (met koudestart hendel in gedrukt (niet actief dus)) of ik hier gas geef of niet maakt niet uit.
uiteindelijk slaat de motor aan, en dan loopt hij alsof er niks aan de hand is, trek ik dan de koudestart hendel uit dan gaat hij wat hoger in toeren lopen.
ok reageert hij den normaal op het gaspedaal en is er gewoon mee te rijden.

Als ik de warme motor opnieuw start is er geen enkel probleem, en slaat hij bij het eerste rondje meteen aan.

Wie kan mij helpen? wat zou er verkeerd kunnen gaan?

Heb enigszins haast,
Wou eigelijk morgen op vakantie :-$

Alvast bedankt voor de reacties
__________________
Devious.... wie anders?
Trotse eigenaar van een '78 type 183 Iltis
Reply With Quote
  #2  
Old 17-01-2012, 13:39
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Lucht in de leidingen?
Reply With Quote
  #3  
Old 17-01-2012, 14:33
dvsg2's Avatar
dvsg2 dvsg2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 67
Send a message via MSN to dvsg2
Default

dan lijkt me dat toch geen terug keurend probleem?
Elke keer als ik de motor koud start doet hij moeilijk
__________________
Devious.... wie anders?
Trotse eigenaar van een '78 type 183 Iltis
Reply With Quote
  #4  
Old 17-01-2012, 14:40
dvsg2's Avatar
dvsg2 dvsg2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 67
Send a message via MSN to dvsg2
Default

net een ruim uur later weer gestart en slaat meteen aan.

heb ook geen last van vacuüm in de diesel tank (ff gecheckt)
__________________
Devious.... wie anders?
Trotse eigenaar van een '78 type 183 Iltis
Reply With Quote
  #5  
Old 17-01-2012, 15:29
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Heb je na lang stilstaan nog brandstofdruk, misschien loopt de diesel weg via de retour
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #6  
Old 20-01-2012, 19:45
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Idd, misschien zakt de diesel terug via retour en anders toch maar es de gloeiers testen, of ze wel écht goed gloeien..
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD
Reply With Quote
  #7  
Old 25-01-2012, 11:58
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

nieuwe gloeibougies halen probleem heb ik ook gehad moeilyk starten en witte rook na nieuwe gloeies weg probleem
Reply With Quote
  #8  
Old 25-01-2012, 12:25
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Gloeiers controleren en zo nodig vervangen,
Je kunt deze simpel met een spannings zoeker testen, even die stalen rail er af, en dan een voor een aan de plus leggen, als je lampje gaat branden moet hij het doen.

Anders is er lucht in het systeem, maar aangezien hij wel rookt, word er dus wel diesel ingespoten, dus vermoed de gloeibougie's
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #9  
Old 25-01-2012, 12:28
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Heb je een nieuwe brandstoffilter gemonteerd? Die kunnen wel eens niet luchtdicht zijn. Beste is om een doorzichtige brandstofleiding te monteren tussen filter en pomp, kun je namelijk zien of er diesel inzit na lang stilstaan.
__________________
'10 Skoda Yeti
'95 Golf GT
Reply With Quote
  #10  
Old 25-01-2012, 21:10
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
Gloeiers controleren en zo nodig vervangen,
Je kunt deze simpel met een spannings zoeker testen, even die stalen rail er af, en dan een voor een aan de plus leggen, als je lampje gaat branden moet hij het doen.


Beter even doormeten met de multi-meter, moderne spanningszoekers hebben een ledje en die hebben niet veel nodig om te branden....als je gloeibougie 90 Ohm doet gloeit ie voor geen meter, maar je spanningszoeker gaat gewoon branden hoor
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum