![]() |
|
||||
|
||||
![]() Na motor wissel (1.6TD voor 1.6TD)
Krijg ik de motor na heel lang door starten pas gestart Van de motor is de koppakking vervangen, en dus ook de distributieriem los geweest. Zodra ik de auto op contact zet gloeit hij voor (iig volgens mijn amp meter) als hij klaar is met gloeien en ik probeer te starten gooit hij de motor gewoon rond (zeker met een 2e auto als start hulp) zodra ik de koudestart hendel uit trek gaat hij zwaarder rond lopen. tijdens het starten komt er witte rook uit de uitlaat (onverbrande diesel?) na een paar minuten door starten begint hij soms een slag mee te pakken, en klimt hij langzaam in toeren (met koudestart hendel in gedrukt (niet actief dus)) of ik hier gas geef of niet maakt niet uit. uiteindelijk slaat de motor aan, en dan loopt hij alsof er niks aan de hand is, trek ik dan de koudestart hendel uit dan gaat hij wat hoger in toeren lopen. ok reageert hij den normaal op het gaspedaal en is er gewoon mee te rijden. Als ik de warme motor opnieuw start is er geen enkel probleem, en slaat hij bij het eerste rondje meteen aan. Wie kan mij helpen? wat zou er verkeerd kunnen gaan? Heb enigszins haast, Wou eigelijk morgen op vakantie :-$ Alvast bedankt voor de reacties
|
|||
|
|||
![]() Lucht in de leidingen?
|
|
||||
|
||||
![]() dan lijkt me dat toch geen terug keurend probleem?
Elke keer als ik de motor koud start doet hij moeilijk
|
||||
|
||||
![]() net een ruim uur later weer gestart en slaat meteen aan.
heb ook geen last van vacuüm in de diesel tank (ff gecheckt)
|
||||
|
||||
![]() Heb je na lang stilstaan nog brandstofdruk, misschien loopt de diesel weg via de retour
|
||||
|
||||
![]() Idd, misschien zakt de diesel terug via retour en anders toch maar es de gloeiers testen, of ze wel écht goed gloeien..
|
||||
|
||||
![]() nieuwe gloeibougies halen probleem heb ik ook gehad moeilyk starten en witte rook na nieuwe gloeies weg probleem
|
|
||||
|
||||
![]() Gloeiers controleren en zo nodig vervangen,
Je kunt deze simpel met een spannings zoeker testen, even die stalen rail er af, en dan een voor een aan de plus leggen, als je lampje gaat branden moet hij het doen. Anders is er lucht in het systeem, maar aangezien hij wel rookt, word er dus wel diesel ingespoten, dus vermoed de gloeibougie's
|
||||
|
||||
![]() Heb je een nieuwe brandstoffilter gemonteerd? Die kunnen wel eens niet luchtdicht zijn. Beste is om een doorzichtige brandstofleiding te monteren tussen filter en pomp, kun je namelijk zien of er diesel inzit na lang stilstaan.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Beter even doormeten met de multi-meter, moderne spanningszoekers hebben een ledje en die hebben niet veel nodig om te branden....als je gloeibougie 90 Ohm doet gloeit ie voor geen meter, maar je spanningszoeker gaat gewoon branden hoor ![]()
|