Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-01-2012, 22:06
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default Probleem originele CV Golf2/Jetta (wat ontbreekt?)

Probleem originele CV en Deurklinken Golf2/Jetta (3 vragen)


Bij deze heb ik een probleem met mijn originele CV en Deurklinken/Slot van mijn Jetta (5-deurs) uit 1991

Bij aanschaf van de Jetta moest de deur gewoon met de sleutel geopend worden. Later zag ik gelijk dat er een originele cv pomp achter in de Jetta zat.

Deze heb ik even los getest, en blijkt het gewoon te doen.

Bij het verwijderen van het interieur en ook alle deurpanelen zat bij de passagierdeur + beide achterdeuren alle originele pompjes plus luchtleidingen aangesloten.

Aan de bestuurderdeur zit helemaal niks, en lagen 2 losse kabels die afgetaped waren.

Vraag 1:

-Wat hoort hier origineel te zitten zodat de cv het weer origineel doet en aangestuurd word?


Bij de bestuurderdeur bleek te deurpen aan de binnenzijde vrij hoog te zitten, en bij het vergelijken van beide deursloten bleek deze ruim 1 cm langer te zijn dan de passagierdeur die wel goed zit.

Vraag 2:

- Kan het zijn dat deze een x vervangen is, en dit niet de goede is en er verschil in kan zitten?


Tenslotte heb ik een probleem dat de achterdeur deurklinken vrij zwaar en ver ingedrukt moeten worden voordat de deur open gaat.

Er zit namelijk vrij veel speling op voordat hij hem pakt.

Nu heb ik zelf aan de binnenzijde deurklink de ruimte/speling die er tussen zit met 5mm opgevuld zodat nu bij het indrukken van de deurklink deze wel gelijk en makkelijk open gaat.

Vraag 3:

- Is dit een goede oplossing, of is er een andere makkelijkere betere oplossing?


Hierbij de bijbehorende foto's:


kofferbak cv pomp



Best.deur losse kabels

Van Links naar Rechts:

- blauw
- bruin

- rood
- rood/wit
- rood/geel









Pass.deur pompje



Pass.deur achterzijde



Deursloten Links (best.deur) Rechts (pass.deur)



Verschil in lengte deurpen Links (best.deur) Rechts (pass.deur)








Last edited by henkwassenaar : 26-01-2012 at 14:56.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-01-2012, 22:18
Kazzo Kazzo is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,036
Default

Henk, denk toch dat je ergens een vacuumlek hebt. Ga alle aansluitingen en leidingen bij langs, misschien dat er iets in de koffer klep los zit?
Reply With Quote
  #3  
Old 25-01-2012, 22:18
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Een origineel CV systeem in een Golf/Jetta 2 heeft in de bestuurdersdeur geen pompje, maar meer een schakelaar. Maar hij lijkt er wel op.
Deze zend een puls naar de pomp die vervolgens de andere deuren open of dicht doet.
Jij mist dus idd dat pompje wat geen pompje is.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-01-2012, 22:24
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

@Kazzo:.......... Ik dacht zelf dus dat daar wel wat hoorde te zitten maar geen luchtpopmje! Er ontbreekt iets, en er moet wel iets op de bedrading aangesloten worden lijkt mij. Hij krijgt nu helmaal geen aansturing.

@Gertjan:.......... Mijn vermoeden klopte dus, en dacht dat er zelf ook geen pompje hoort te zitten zoals de andere 3 deuren. Ten eerste loopt er in de best.deur geen luchtleiding, en liggen er 2 draden die dus ergens op aangesloten moeten worden.

- Wie weet wat voor schakelaar daar hoort te zitten, en heeft hier eventueel een foto van?

- Is deze van een Golf2 of Jetta het zelfde?


Alvast bedankt.

Last edited by henkwassenaar : 25-01-2012 at 22:34.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-01-2012, 22:39
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Reply With Quote
  #6  
Old 25-01-2012, 23:14
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

golf en jetta zijn hetzelfde
en cv werkt enkel aan bestuurderszijde
Reply With Quote
  #7  
Old 25-01-2012, 23:52
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Dat met die spelling in de klinken heb ik ook. Heb zelf ook een 5 deur met CV.
De bij rijders kant kreeg ik van de ene dag op de andere niet eens meer open. Toen was er bij mij in de klink zelf iets afgebroken. Dat was best lastig te zien. Heb toen de klink vervangen nu pakt hij direct bij de bijrijders kant.

Nu is het bij mijn achterdeuren nog niet zo erg. Dus heb er ook nog niet naar gekeken.

Hoe heb je dat opgevuld als ik vragen mag? Want soms is het best irritant dat ze pas zo laat pakken met zo veel speling.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-01-2012, 00:11
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Dat met die spelling in de klinken heb ik ook. Heb zelf ook een 5 deur met CV.
De bij rijders kant kreeg ik van de ene dag op de andere niet eens meer open. Toen was er bij mij in de klink zelf iets afgebroken. Dat was best lastig te zien. Heb toen de klink vervangen nu pakt hij direct bij de bijrijders kant.

Nu is het bij mijn achterdeuren nog niet zo erg. Dus heb er ook nog niet naar gekeken.

Hoe heb je dat opgevuld als ik vragen mag? Want soms is het best irritant dat ze pas zo laat pakken met zo veel speling.



Heb een 5mm glasblokje van kunststof afgenipt en er tussen gezet en daarna wat kit erover heen, en voila..... Pakt hem gelijk weer bij het indrukken.

Binnenkant deurpaneel klink-slot sluiting zit vaak speling op na verloop van tijd.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-01-2012, 01:05
BIEZELWERKS's Avatar
BIEZELWERKS BIEZELWERKS is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 750
Default

Dat komt wel vaker voor bij een mkII dat er speling in de klink zit.
Heb dit toen opgelost door de bewegende delen schoon te maken,
en dit licht ingevet. Bij mij toen echt een hele verbetering.

Ook als je deur dicht doet, wil het voorkomen dat die niet in het slot valt.
De hevel aan de binnenkant heb ik toen ook weer gangbaar gemaakt.

Zou dit zeker eens proberen.
__________________
VW Vento 2.0 GTI 8v HighLine.'96

Toen hadn wie nog lang hoar en wieduh piepm..!
Reply With Quote
  #10  
Old 27-01-2012, 22:33
henkwassenaar's Avatar
henkwassenaar henkwassenaar is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 4,184
Default

Vandaag voorzien van een CV pomp/schakelaar............
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum