Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 26-02-2012, 10:42
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Default Paar kleine bekabeling vraagjes

Ben bezig om de kabelboom uit te dunnen van mijn Golf1. Liggen kabels in van een Golf2 16v. Heb al het onnodige er al uit getrokken, maar zijn nog een paar dingen waar ik niet uit kom. Gaat om het gedeelte waar de ontsteking, wissermotor, startmotor etc op zit.

1. Heb bij de ontsteking een donkerblauw/witte kabel over. Is deze voor een temperatuursensor? Zat in mijn vorige setup ook niet aangesloten. Nooit geen problemen gehad met de ontsteking oid. Lijkt me dus overbodig?
2. Wat voor functie hebben de 2 dunnere zwarte kabels (in 1 connector) die op de startmotor zitten? Voorzien die 2 onderdelen van stroom tijdens het starten? Zo ja, welke 2 dingen zijn dit dan? Zolang het niets met de ontsteking is zijn ze overbodig
3. Heb nog een relais 43. Op internet vind ik iets over een peilsensor voor de kvs? Als dit zo is kan die ook weg

Even deze dingen uitzoeken en dan kan ik de onsteking afbouwen

Als alles gaat zoals ik wil dan kan de Golf over een week of 2 wel gestart worden

Last edited by Lieuwe : 26-02-2012 at 10:45.
Reply With Quote
Old 26-02-2012, 11:56
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Zwarte kabels @ startmotor is nr.50. Zorgt ervoor dat je bij het starten een beter vonk krijgt.

Volgens mij zat dit niet aangesloten @ mijn ontsteking. Klopt dit?

Iemand een goeie url naar een diagram? Dan kan ik er zelf ook even mee stoeien
Reply With Quote
Old 26-02-2012, 12:14
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Donkerblauw/witte kabel is zoals ik al verwachtte van een kvs sensor. Gevonden in Haynes manual @ MK2 gedeelte

Heb het relais nr.43 ook al verwijderd. Staat allemaal vrij duidelijk op internet waarvoor alle relais zijn (UTFS momentje voor mij)

Alleen nog niet helemaal duidelijk of ik die nr.50 aansluiting nog nodig heb. Staat op internet dat dit voornamelijk vroeger werd gebruikt met transistor ontstekingen. Ontsteking van de KR is volledig elektronisch. Is het dan niet meer nodig?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules