Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-03-2012, 20:41
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default Benzinedruk KR

Ben op dit moment bezig met een KR waarvan de drukpomp geen teken van leven vertoond.

wat heb ik gemeten:
1.Stekker op de pomp krijgt 0,2 Volt op contact.
2.De punten van waar normaal het relais zit op de zekeringkast krijgt 12 volt.

Dus ik vermoed dat de bedrading niet in orde is achter de zekeringkast.
Dit ga ik binnenkort dan ook bekijken, maar ik vroeg mij direct af hoeveel druk de drukpomp(onder de auto) geeft.
mocht er iets met de pomp die dit probleem veroorzaakt, hebben we een 8v gti drukpomp liggen die er dan onder kan.
Maar levert deze pomp dan wel genoeg druk?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 21-03-2012 at 09:27.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-03-2012, 19:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Levert rond de 6 bar
Systeemdruk is 5.2 tot 5.6 bar
8V pomp van een EV-RD of GX
Die van de PF -NZ leveren te weinig druk

Als je massa ergens anders bij de pomp pakt meet je dan geen 12v
Heb er ook wel eens 1 gehad,was de massa onderbroken
Reply With Quote
  #3  
Old 21-03-2012, 21:03
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Dat ga ik nog even proberen. Er zit namelijk een beschadiging in de mantel van de massa, maar zag dit niet als het probleem omdat het draad nog intakt is en er zijn 2 bruine draden. (aannemelijk 2x massa)

De pomp is de gene die je mij en "Roffastreets" een poos geleden meegaf.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #4  
Old 21-03-2012, 21:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Die pomp levert te weinig druk
Die komt van een blok met digifant/digijet
Die hebben een lagere systeemdruk +-3.5bar
3 tot 4.1 bar is de inspuitdruk van de verstuivers bij de 16v
Reply With Quote
  #5  
Old 25-03-2012, 21:40
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Vandaag gekeken en werd er niet blij van:

1.Kabelboom van de pomp is in orde. (doorgemeten)
2.Zekeringkast krijgt op de plek van de kabelboomstekker geen spanning.
3.het is een gigantische bende!

Werkelijk ieder draadje is in geknipt of afgetapt met meerdere scotch blokjes. En veel draden zonder bestemming.
De electrische "extra's" zijn een Alarm, elec ruiten, elec schuifdak en Amperemeter.. Denk dat een nieuwe kabelboom de oplossing is.



__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 25-03-2012 at 21:58.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum