Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-04-2012, 12:24
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default Aanschaf Vento 2.0 GT

Hallo,

graag jullie advies

ik rij al een tijdje volkswagen en heb als begin auto een Corrado VR6 uit 1993..
Deze wil ik graag verkopen omdat ik iets meer ruimte wil en mogelijk iets zuiniger rijden. en graag een 5 deurs

toch wil ik niet teveel inleveren op vermogen en luxe en ben altijd al gek geweest op de volkswagens met kont..

eerst ging mijn voorkeur uit naar een Jetta MK2, maar na een aantal bekeken te hebben kon ik niet echt wat naar mijn smaak vinden..
dus overweeg ik de overstap naar een Vento... en dan het liefst een GT.

dus ik zou graag een beetje advies waar ik op moet letten bij aankoop, en dan ga ik het liefst voor een 2.0 motor.(handbak)

en wat is ongeveer het verbruik van zo'n blok en zijn ze onderhoudsgevoelig?

alvast bedankt

Justin
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #2  
Old 02-04-2012, 12:30
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Motorisch zijn de 2.0's redelijk kogelvrij, gewoon normaal onderhoud. Let wat betreft de carosserie vooral op roestschade (bodem, dorpels, krikpunten etc), golf 3/vento's zijn nogal roestgevoelig.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #3  
Old 02-04-2012, 12:31
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Verbruik van zo'n blokje is niet zuiniger als je normaal rijdt als wat de vr6 verbruikt. Maatje van me draaide met een golf 3 gti met 2.0 motor rond de 1 op 9, en met de vr6 erin 1 op 10/11.

In onderhoud zijn ze wel goedkoper, aangezien alles wat op een vr6 blok zit behoorlijk aan de prijs is.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #4  
Old 02-04-2012, 13:08
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Zuinig is zo'n 2e blok idd niet.

En let vooral heel goed op roest, helaas heeft een gt dorpelverbreders waar je niet onder kan kijken dus ga er maar vanuit dat het daaronder verrot is.
Verder bodem (bij de rubber doppen vooral als ze er nog in zitten), voorschermen, deuren, achterschermen, achterklep, onder de deurrubbers 4x enz enz.
Alles behalve het dak en kunststof zeg maar...

Zou eerder voor een 35i of een Jetta mk2 gaan kijken, anders heel goed kijken en ga er maar vanuit dat je een hele hoop tegevallers ziet voordat er een fatsoenlijke voorbij komt.
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #5  
Old 02-04-2012, 13:18
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Verbruik van zo'n blokje is niet zuiniger als je normaal rijdt als wat de vr6 verbruikt. Maatje van me draaide met een golf 3 gti met 2.0 motor rond de 1 op 9, en met de vr6 erin 1 op 10/11.

In onderhoud zijn ze wel goedkoper, aangezien alles wat op een vr6 blok zit behoorlijk aan de prijs is.



1 op 9 met een 2.0??

Ik rijd met mijn 2.0 16v (ABF) ongeveer 1 op 11 en daarbij is het alleen maar volgas optrekken en plankgas op de snelweg. Met normaal gebruik rij ik zo'n 1 op 13/14.

M'n broer heeft een vr6 en rijd met normaal gebruik ongeveer 1 op 9/10.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-04-2012, 17:48
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Ik had een 2l en die deed met airco aan 1:12/13 zonder problemen
Reply With Quote
  #7  
Old 02-04-2012, 18:39
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Wow wat een reacties
Bedankt.. Ja die 8v blokken van vw zijn behoorlijk kogelvrij idd als ik alle verhalen mag geloven
Mm ja het is een golf 3 met kont he.. Dus dat roesten had ik eigenlijk wel na kunnen gaan

Moet zeggen dat het verbruik me wel een beetje tegenvalt.. Haal met de cor ongeveer 1:9/10.. Ben dus ook een rustige rijder.. Maar de verhalen over verbruik wisselen nogal ja..
Maar hoopte persoonlijk dat 1:11/12 wel mogelijk was en 1:14/15 op de snelweg.
Hoe zit het met het verbruik van de 1.6 en 1.8 blokken dan?

Maar klopt het dat dit hetzelfde blok is wat in een golf 3 gti ligt? En zijn er in de vento's geen 16v's geleverd?

Dat de onderdelen van het blok goedkoper zijn klopt idd wel.. Vr6 is toch net wat exclusiever..

Bedankt!!

Justin
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #8  
Old 02-04-2012, 19:25
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

ik zelf ben niet zo'n rustige rijder, maar 1:12 is makkelijk haalbaar. Mijn vrouw haalde met dezelfde auto(golf variant 2l) makkelijk 1:14.
Reply With Quote
  #9  
Old 02-04-2012, 20:06
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

De 90pk 1800 blokken zijn ook heel degelijk en op zich genoeg vermogen om lekker te cruisen. Lijkt me ook wel een optie, ook meer keuze. Vento GT is aan de zeldzame kant
__________________
'10 Skoda Yeti
'95 Golf GT
Reply With Quote
  #10  
Old 02-04-2012, 20:36
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Is een tdi geen optie?
Reply With Quote
  #11  
Old 02-04-2012, 20:41
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik zou een mooie passat 35i zoeken,rijd beter,roest veel minder en veel meer ruimte van binnen.mk3's zijn waardeloos......
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #12  
Old 02-04-2012, 20:43
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik zou een mooie passat 35i zoeken,rijd beter,roest veel minder en veel meer ruimte van binnen.mk3's zijn waardeloos......


+1
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #13  
Old 02-04-2012, 21:26
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Haha misschien toch maar eens kijken naar een passat idd.. Ik vind de gt een mooie uitvoering.. Is net even wat anders.. De anderen vind ik iets te "gewoon" zeg maar:-)

Een tdi is helaas geen optie.. Daar rijdt ik gewoon niet genoeg voor..

Maar heeft een passat nog een leuke uitvoering icm. Een leuk blok?

Mvg justin
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #14  
Old 02-04-2012, 21:48
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Ja gt
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum