![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo, Ik ben Geoffrey, 21 jaar en kom uit Dreumel (kort bij Tiel)
In het dagelijks leven ben ik VW/AUDI monteur. Heb in de 3,5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb al een aardig VW verleden qua auto's... Het begon met een VW Vento 1994 1.6 8v ABU 55kw in een soort van rood. :P (op de foto's lijkt de lak mooier dan dat ie was) ![]() Die heb ik na een jaar verkocht omdat de bodem nogal verrot was, en het motortje had er ondertussen al 350k opzitten. Daarna nog een MKIII gekocht, te weten een 1992 VR6 2.8 12v AAA 128kw ![]() ![]() Dankzij deze auto heb ik heel wat vrije uurtjes op moeten offeren om te kunnen blijven rijden, wat jammer genoeg zoveel op slokte dat ik em verder niet naar mijn smaak kon maken. ![]() Na 's winters een glijpartij te hebben gehad, en vrij kort daarna een lel van een gat in mijn versnellingsbak heb ik em toch maar weg gedaan. Ook een jaar in mijn bezit gehad. ![]() Daarna als tussen auto een Ford Escort cabrio XR3i gehad, omdat ie zo goedkoop was. Maar zoals ik al zei, het was een tussen auto, want sinds 7 juli ben ik in het bezit van mijn 3e mkIII, te weten een 1997 Vento 1.8 8v ADZ 66kw. Met slechts een slordige 160k op de teller. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om er foto's van te maken, dus die houden jullie van mij tegoed. Plannen? Jazeker! Een nette set velgen eronder, of 16" LM met een 40/40 verlaging, of een set 14" verbreed staal (of groter, net wat mooier is) en dan plat op zen smoelwerk. Ligt er net aan wat de financien toelaten. :P Voor de rest niet veel, eerst maar eens kijken hoe de auto zich technisch houdt. Zo, nu lang genoeg geluld. Greetz, Geoffrey Last edited by geoff89 : 03-04-2012 at 10:38. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Welkom op VF! Benieuwd naar je Vento!
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Nog steeds geen foto's, maar wel een update...
![]() Gister USlight modules besteld, en als het goed is heb ik van de week ook Smoked knipperlichten en mistlamp dummies binnen. En afgelopen weekend een originele inbouwset voor comfortknipperen ingebouwd. Dus de verlichting is aankomend weekend weer helemaal up to date... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Eindelijk de tijd en moeite genomen voor een paar fototjes...
Met ondertussen al een x aantal updates... - US Running lights - 15" originele VW BBS (moeten nog opnieuw opgemaakt worden) - Smoked knipperlichten en mistlamp dummies - Pioneer radio (niet veel bijzonders) - Rockford Composetje in de voordeuren Heb alleen geen foto's van de audio. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heb er nog veel meer, maar ik zal niet overdrijven... ![]() Nu van de winter eerst maar eens de BBS-jes opnieuw opmaken, en een geschikte verlaging zoeken. (waarschijnlijk een schroefsetje)
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#5
|
|||
|
|||
![]() leuke wagen heb je nu
__________________
soon driving oldschool once again |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ondertussen is er weer het een en ander aan de auto gebeurd...
Nieuwe originele Vento VR6 onderlip gemonteerd. En een schroefsetje, op standje knap laag. Rij nu tijdelijk op de originele 14" stalen velgjes, zodat ik rustig de tijd kan nemen om mijn BBS-jes op te knappen. Waren toch slechter dan ik dacht namelijk... ![]() Foto's moet ik jullie nog even onthouden, maar dat zal niet lang duren... ![]()
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#7
|
||||
|
||||
![]() knap autotje staat er ook mooi bij! ligt het aan mij? of heb je je achterlichten ook met een smoke spray bewerkt?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Hij is opzich wel netjes, alleen de spatborden voor beginnen al te roesten op de gebruikelijke plekken, en boven de achterwielen ook al iets.
Maar dat komt te zijner tijd nog, eerst weer ff sparen. ![]() Achterlichten zijn helemaal origineel. ![]()
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#9
|
||||
|
||||
![]() Meteen maar even wat foto's gemaakt.
Kon het toch niet laten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En omdat het kan: ![]() Alle foto's van mijn auto tot nu toe...: http://www.mijnalbum.nl/Album=V7SSOBOW
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik vind m laag mooi liggen, andere set velgen en dan komtie al aardig in de goede richting! je had wel je stickers wat rechter mogen plakken, of was dit opzet?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Andere velgen heb ik, zie zwarte BBS van de eerste paar foto's...
![]() De stickers zitten met opzet zo, ben niet zo van het klinische allemaal, dus hoeft niet al te recht van mij... ![]()
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die velgen bedoelde ik ook, zijn ook 'andere' velgen ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Dat is een ding wat zeker is...
![]()
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#14
|
||||
|
||||
![]() Weer eens even een update na lange tijd.
Ondertussen al het een en ander gedaan aan de Vento. - Koplampen uit elkaar gehaald en alles wat kan, op de reflector na dus, zwart gespoten en laten foliën in speciale zwarte folie. - Touareg knipperbolletjes gemonteerd - De BBS-en er weer onder na het herspuiten van de rand. - OEM Passat 3c pook/pookhoes pas gemaakt in de middenconsole. - OEM TT pedaalrubbers gemonteerd - OEM VR6-stuur gemonteerd. - Rockford Fosgate Composetje in de deuren gemaakt. Maar eens een paar foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En eentje van de heenreis naar de MWM 2012 ![]()
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project Last edited by geoff89 : 03-04-2012 at 09:13. |
#15
|
||||
|
||||
![]() En nog een mooiere update.
![]() Ik ben sinds afgelopen donderdag (29-03-2012) in het bezit van een VW 1300 uit 1973. Auto heeft bij de vorige eigenaar 5 jaar stilgestaan (rijdend weggezet) en stond in de weg. ![]() Hij is nog helemaal origineel en er is nog nooit iets aan gerestaureerd. Het is een 1300 motor met 44 pk (AB) gekoppeld aan een 4-bak. Met werkend schuifdak erin en uit de fabriek gekomen in de kleur Manhatten-Metallic. De nummers kloppen allemaal, motor is nog de originele die bij dit chassis hoort, en het is een originele hollander. Dan nu maar de foto's, die kan ik natuurlijk niet laten ontbreken: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het zijn slechte foto's, ik weet het. Maar heb nog geen tijd gehad voor een goeie foto serie. ![]() Wel heb ik de auto afgelopen zaterdag aan de gang gemaakt. Dat koste welgeteld 10 minuten. (de tijd op en neer naar de pomp tel ik niet mee ![]() Accu erin en benzine erin en lopen maar: ![]() http://www.youtube.com/watch?v=eP83...d35FAAAAAAAABAA
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#16
|
|||
|
|||
![]() Die kever is mooi man, vooral die kleur
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Dankje, dat was voor mij ook vooral de reden om hem te kopen.
En de carosserie is ook kei hard, dus dat was ook wel positief. Alleen de bodem heeft wat aandacht nodig (lees: moet stevig aan gelast worden) Maar dat is nog wel te overzien.
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |