Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-04-2012, 15:32
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default Nz > hoog verbruik, waar kan dat aan liggen?

Gister mijn golf getankt. Heb een nieuw record: 46 liter, dus hij was goed leeg

Echter had ik maar 550km met deze tank gereden dat wil dus zeggen 550 : 46 = 12 dus 1 op 12.

Met mijn jetta( ook 1.3 nz ) draaide ik ongeveer 650km op 42 liter wat dus 1 op 15.5 is.

Beide auto's zijn voorzien van een 4 bak, en orginele nz motor.

Kan iemand mij suggesties aandragen waarom deze zoveel schadelijker kan zijn?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #2  
Old 04-04-2012, 15:47
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Rijstijl verschilt per auto?
Nergens een benzinelek?

Loopt de auto verder wel normaal. Geen hoog stationair e.d.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 04-04-2012, 15:54
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

Dit keer heb je meer snelwegkilometers gemaakt?
__________________
Cars:
VW Golf V 2.0 TDI '07
VW Golf II 1.8 GTI 8V '89

Past:
VW Golf IV GTI 20VT '99
VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87
VW Polo 9N 1.9 SDI '04
VW Golf I GL 1.1 '78
Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95
Ford Fiesta Flash 1.3 '94

Last edited by Djdewit : 04-04-2012 at 15:58.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-04-2012, 16:11
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

verschillende soorten brandstof? (fuel save van shell/ merkloze benzine?) bredere banden? lagere bandenspanning? verschillend gewicht van de auto's? is 't injectie? verschillen in CO, verbruikt ie stationair meer. Als 't carb is: verschillen in opbrengst acceleratie pomp (werkt elke keer als je het gaspedaal indrukt). Is het met hydraulische klepstoters? anders kleppen stellen? Misschien verschil in compressie, daardoor minder efficiente verbranding? Of, verschillende afstellingen van de ontsteking? Ik heb wel eens gehoord dat ie iets zuiniger is als je ontsteking 1 of 2 graadjes vroeger staat... Dit zijn zo even de gedachten die in eerste instantie in me opkomen! Succes
Reply With Quote
  #5  
Old 04-04-2012, 17:25
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Rijstijl is hetzelfde, en gewoon combi verbruik. Geen snelweg, maar wel 80km wegen en gewoon binnendoor.

Bandenmaat ook ongeveer gelijk. Co is momenteel aan de hoge kant (0.8), morgen wordt hij afgesteld na inbouw van de 3f nokkenas.

Ontsteking is afgesteld volgens de fabriekswaarden. Echter heb ik de vacuuumvervroeging afgedopt, omdat het vacuumpotje lek is. Maar volgens de monteur moet hij prima zonder vervroeging kunnen.

Ik zal eens kijken wat hij na het afstellen doet, jullie horen van mij.

ps: De jongens met cv carburateurs rijden met 14 graden voorontsteking zonder vacuumvervroeging. Moet mijn ontsteking daar dadelijk ook op afgesteld worden na inbouw van de 3f nokkenas en spaghettie spruitstuk?

__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel

Last edited by jorg-maashees : 04-04-2012 at 17:32.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-04-2012, 20:09
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

vacuumvervroeging werkt op de hoogte van het toerental. En is dus wel degelijk van belang.

Wat betreft de ontsteking: is voor 3F anders. Sowieso benzinedrukpotje misschien wat indeuken (geeft hogere benzinedruk) omdat t te weinig kan zijn.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #7  
Old 04-04-2012, 20:38
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Oke, dat potje indrukken ga ik inderdaad ook nog doen. Had ik al gelezen inderdaad.

Maar mensen met bike carbs rijden allemaal zonder vacuumvervroeging, die maken gebruik van de cetrifugaal vervroeging. Als zo'n blokje zonder kan, waarom mijne dan niet?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #8  
Old 04-04-2012, 21:59
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
vacuumvervroeging werkt op de hoogte van het toerental. En is dus wel degelijk van belang.
.

Zit er inderdaad niet voor niets op maar vacuumvervroeging werkt niet op de hoogte van hat toerental

vacuumvervroeging werkt op de stand van het gaspedaal/gasklep ongeacht het toerental.
(gasklep gesloten = veel vacuum en gasklep open = weinig vacuum)

cetrifugaal vervroeging is afhankelijk van toerental.

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Maar mensen met bike carbs rijden allemaal zonder vacuumvervroeging, die maken gebruik van de cetrifugaal vervroeging. Als zo'n blokje zonder kan, waarom mijne dan niet?

Die gebruiken dan vaak ook een andere verdeler, deze hebben vaak een andere ontstekingscurve.

Last edited by Spierings : 04-04-2012 at 22:02.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-04-2012, 22:51
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Oke, dankjewel voor de uitleg. Hier kan ik wat mee.

Dan ga ik maar regelen dat die vacuumvervroeger weer werkt, want dat lijkt me dan beter. Ook voor het verbruik.

__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #10  
Old 05-04-2012, 08:57
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 535
Default

MH blok met motorcarbs en een standaard MH verdeler zonder aangesloten onderdruk.

Dat is mijn set up. Gaat prima met 15 graden vervroegde timing
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 05-04-2012, 11:02
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Maar de TS rijdt niet met carbs dus dat verhaal gaat niet op hier. Gewoon aansluiten die handel.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 05-04-2012, 13:23
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Vandaag is de 3f stok ingebouwd. De monteur heeft er een otsteking van een abu motor op gebouwd, aangezien die zonder vacuum werkt, en goed nz ontstekingen ( met werkend vacuum ) moeilijk of niet aan te komen zijn.

Verder komt er morgen nog een nieuwe temp. sensor in. Want zodra je die aansluit begint de motor slechter te draaien.

Zaterdag gaan we het zaakje dan opnieuw afstellen, ontsteking en co
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #13  
Old 06-04-2012, 09:53
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 711
Default

http://vw-nz.freehostingcloud.com/

hier kan je als het ware 'troubleshooten'..
Mooie site
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #14  
Old 06-04-2012, 12:09
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Had die site inderdaad ook al gevonden, echt super
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum