Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-04-2012, 10:53
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default moeilijk verhaal achterremmen

hallo allemaal.

ik zit ff te klooien met mijn achterremmen (trommels)
ik heb een 84er golf 2 met oorsprongkelijk een 1300 carb motor.
maar na grondige restauratie is de motor ook vervangen door een 1800i (rp).
nou heb ik de hele remmerij van die auto waar die 1800 motor in zat omgezet naar mijn eigen golf,maar op de achteras van een 1800 zit een remdrukverdeler en die heb ik niet mee omgezet (is ook niet nodig)maar hij remt nu achter te veel omdat er een diameter 17,5 remcilinder op de trommels zit en orgineel bij een 1300 een 14.3.

nu mijn vraag waarom heeft een 1800 een diameter van 17.5 en een 1300 een diameter van 14.3,want de voor+achterremmen zijn wel gelijk aanelkaar.

een 1800 heeft ook 2 opties kwa trommelremcilinder de "normale"en 1 met remdrukverdeler in de cilinder.

dus welke kan ik het best monteren de cilinder met drukverdeler of een 14,3 van een 1300.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-04-2012, 11:10
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Heb je de hoofdremcilinder ook gewisseld?
Het lijkt me dat je bij de 1.3 hoofdremcilinder de kleine remcilinders zonder remdrukbegrenzers gebruikt en bij de 1.8 hoofdremcilinder de grotere met remdrukbegrenzing.
Denk hier niet te licht over, ik heb al eens een vers omgebouwde Peugeot 205 GTI MI16V de bocht uit zien gaan door zo'n akkefietje
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 16-04-2012, 11:42
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Meen dat de remcilinders juist groter zijn omdat hij is uitgerust met een remkrachtbegrenzer
Reply With Quote
  #4  
Old 16-04-2012, 13:59
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Naar mijn weten zijn hoofdremcilinders zijn bij Golf 2 alleen verschillend tussen trommels achter (20mm) of schijven achter (22mm).


Quote:
Originally Posted by heine 1 cabrio
maar op de achteras van een 1800 zit een remdrukverdeler en die heb ik niet mee omgezet (is ook niet nodig)maar hij remt nu achter te veel


Dus wel nodig?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 16-04-2012, 15:19
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

de hoofdremcilinder van een 1300 is gelijk aan die van een 1800.
ook zijn de remklauwen voor en trommels achter gelijk.
alleen de 1800 heeft wel een remdrukverdeler op de achteras.

Last edited by heine 1 cabrio : 16-04-2012 at 15:22.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-04-2012, 15:43
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Denk dat je de wig in de achtertromnels te ver in hebt geduwd.
Waardoor achter 'eerder' remt dan voor.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #7  
Old 16-04-2012, 17:33
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Die moeten normaal toch op zwaartekracht/veerkracht nastellen?

Vergeet overigens niet dat die 1800 wel iets zwaarder in de neus is dan de 1300. Je kont wordt dus een stuk lichter bij remmen. Dat is ook de reden van die remkrachtregelaar.
Die zit alleen op zware uitvoeringen. (alle Jetta's, golfjes vanaf 90pk en dieseluitvoerigen en aircouitvoeringen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 16-04-2012, 19:00
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Idd het is een remdrukregelaar / begrenzer
En ik denk dat je hem hard nodig hebt
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #9  
Old 17-04-2012, 20:25
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

ik heb de rdw om info gevraagt aangezien de auto ook nog moet worden omgekeurd.
ik heb geen remdrukregelaar nodig op de achteras maar de kleinere versie remcilnder 14,3 mm in de trommels,omdat de auto nu te hard remt met de 17,5 mm diameter remcilinder .
Reply With Quote
  #10  
Old 17-04-2012, 20:38
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default

hoi wat je ook zou kunnen doen is de 2 bussen van een golf 2 gti rembekrachtiger af halen dat zijn 2 busjes die regelen je achter remmen heb ik ook gedaan werkt perfect
Reply With Quote
  #11  
Old 17-04-2012, 20:45
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Quote:
Originally Posted by heine 1 cabrio
ik heb de rdw om info gevraagt aangezien de auto ook nog moet worden omgekeurd.
ik heb geen remdrukregelaar nodig op de achteras maar de kleinere versie remcilnder 14,3 mm in de trommels,omdat de auto nu te hard remt met de 17,5 mm diameter remcilinder .


Dat is ook een optie, maar niet zoals VW het bedoeld heeft.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 18-04-2012, 17:33
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Quote:
Originally Posted by gele-golf2
hoi wat je ook zou kunnen doen is de 2 bussen van een golf 2 gti rembekrachtiger af halen dat zijn 2 busjes die regelen je achter remmen heb ik ook gedaan werkt perfect


wat bedoel je met bussen? heb ze namelijk nog nooit gezien.
Reply With Quote
  #13  
Old 18-04-2012, 19:36
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Zij egenlijk smoringen die tussen bekrachtiger en leiding vanvoor
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum