![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo allemaal.
ik zit ff te klooien met mijn achterremmen (trommels) ik heb een 84er golf 2 met oorsprongkelijk een 1300 carb motor. maar na grondige restauratie is de motor ook vervangen door een 1800i (rp). nou heb ik de hele remmerij van die auto waar die 1800 motor in zat omgezet naar mijn eigen golf,maar op de achteras van een 1800 zit een remdrukverdeler en die heb ik niet mee omgezet (is ook niet nodig)maar hij remt nu achter te veel omdat er een diameter 17,5 remcilinder op de trommels zit en orgineel bij een 1300 een 14.3. nu mijn vraag waarom heeft een 1800 een diameter van 17.5 en een 1300 een diameter van 14.3,want de voor+achterremmen zijn wel gelijk aanelkaar. een 1800 heeft ook 2 opties kwa trommelremcilinder de "normale"en 1 met remdrukverdeler in de cilinder. dus welke kan ik het best monteren de cilinder met drukverdeler of een 14,3 van een 1300. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Heb je de hoofdremcilinder ook gewisseld?
Het lijkt me dat je bij de 1.3 hoofdremcilinder de kleine remcilinders zonder remdrukbegrenzers gebruikt en bij de 1.8 hoofdremcilinder de grotere met remdrukbegrenzing. Denk hier niet te licht over, ik heb al eens een vers omgebouwde Peugeot 205 GTI MI16V de bocht uit zien gaan door zo'n akkefietje ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Meen dat de remcilinders juist groter zijn omdat hij is uitgerust met een remkrachtbegrenzer
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Naar mijn weten zijn hoofdremcilinders zijn bij Golf 2 alleen verschillend tussen trommels achter (20mm) of schijven achter (22mm).
Quote:
Dus wel nodig? ![]()
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#5
|
|||
|
|||
![]() de hoofdremcilinder van een 1300 is gelijk aan die van een 1800.
ook zijn de remklauwen voor en trommels achter gelijk. alleen de 1800 heeft wel een remdrukverdeler op de achteras. Last edited by heine 1 cabrio : 16-04-2012 at 15:22. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Denk dat je de wig in de achtertromnels te ver in hebt geduwd.
Waardoor achter 'eerder' remt dan voor.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Die moeten normaal toch op zwaartekracht/veerkracht nastellen?
Vergeet overigens niet dat die 1800 wel iets zwaarder in de neus is dan de 1300. Je kont wordt dus een stuk lichter bij remmen. Dat is ook de reden van die remkrachtregelaar. Die zit alleen op zware uitvoeringen. (alle Jetta's, golfjes vanaf 90pk en dieseluitvoerigen en aircouitvoeringen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#8
|
||||
|
||||
![]() Idd het is een remdrukregelaar / begrenzer
![]() En ik denk dat je hem hard nodig hebt ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
|||
|
|||
![]() ik heb de rdw om info gevraagt aangezien de auto ook nog moet worden omgekeurd.
ik heb geen remdrukregelaar nodig op de achteras maar de kleinere versie remcilnder 14,3 mm in de trommels,omdat de auto nu te hard remt met de 17,5 mm diameter remcilinder ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() hoi wat je ook zou kunnen doen is de 2 bussen van een golf 2 gti rembekrachtiger af halen dat zijn 2 busjes die regelen je achter remmen heb ik ook gedaan werkt perfect
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is ook een optie, maar niet zoals VW het bedoeld heeft.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wat bedoel je met bussen? heb ze namelijk nog nooit gezien. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Zij egenlijk smoringen die tussen bekrachtiger en leiding vanvoor
![]()
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |