Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-04-2012, 19:18
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default sperr diff kopen of zonde van het geld

wie heeft er ervaring met een sperr diff? Wil er een kopen om me tractie te verbeteren bij het wegrijden. Geeft dit een enorm verschil of is het geen 900 euro waard. Hopelijk kan iemand me helpen.

gr tim
Reply With Quote
  #2  
Old 29-04-2012, 00:33
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Zelf geen ervaring maar het zal de tractie wel verbeteren, of het die 900 euro waard is hangt van jouw portomonee af en of het bij jouw wagen setup meerwaarde is. Je kan de tractie namelijk op meerdere manieren verbeteren.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-05-2012, 13:23
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

zijn er volgens mij niet veel die het hebben:P
proberen proberen
of eerst is goeie bandjesss
Reply With Quote
  #4  
Old 01-05-2012, 13:36
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Wat heb je verder allemaal aangepast dan? Het wordt meestal gedaan als het vermogen flink is toegenomen dus ben benieuwd..
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #5  
Old 01-05-2012, 16:14
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

opzich niet echt veel gedaan. Heb een mk2 met een vr6 erin. laatst op de bank geweest 191 pk en 265nm. Auto is behoorlijk leeg en heeft geen stuurbekrachtiging meer alle teer matten eruit . heb al van alles geprobeerd met andere banden. maar tijdens een sprintje trekken kom ik gewoon niet goed weg. wil weg komen als een honda civic haha
Reply With Quote
  #6  
Old 01-05-2012, 16:30
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Hoe zijn je schokdempers en veren, dat is tevens erg belangrijk bij het krijgen van goede tractie.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2012, 16:45
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

launch control
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2012, 17:20
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Tja ik rijd momenteel een Japannertje, deze heeft standaard een torsen sper.

Nu is dat bij mij een torsen(Torque Sensing) sper, dit werk met wormwielen/tandwielen en vergt dus geen onderhoudt. extra grip is af te leiden aan het percentage van de sper. Maar dit is beperkt. Ik merk het voornamelijk bij uittrekken bij de bochten. Trek ik volgas op, dan heb ik gewoon wielspin.(als 1 wiel geen grip heeft gedraagt deze sper zich hetzelfde als een open diff)

Voor echt goede grip bij het wegrijden heb je toch eigenlijk een platen sper nodig, dit is net zoiets als de koppeling. Deze slijt, maak herrie en is in mijn inzien niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Denk dat je beter moet oefen in het wegrijden.

Zorg voor goede banden en laat het vermogen rustig inkomen.

Misschien is het mogelijk om launch control toe te voegen.
Mijn auto heeft ook launch control(begrenzer op 4500 rpm bij stilstand, echt vermogen komt er toch pas na de 6500), maar als je jezelf kan beheersen kan je het net zo goed zelf.
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2012, 17:43
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

vering is wel in orde heb een kw variant 2 in inox eronderzitten. ieder rubbertje van powerflex. en de auto is ook goed uigelijnd. probleem is denk ik ook dat het koppel op een zo laag toerental zit. heb bij iets over de 2 duizend toeren al 200 nm. het is gewoon heel lastig om dit een beetje goed en dus ook snel weg te krijgen. heb deze auto al bijna 3 jaar dus heb al behoorlijk wat geoefend haha
Reply With Quote
  #10  
Old 01-05-2012, 17:46
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

het gaat om deze auto. foto is genomen tijdens race wars dit jaar was nog 55ste geworden van de 250
Reply With Quote
  #11  
Old 01-05-2012, 17:52
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Een sper diff ga je zeker voelen.

leg de voor en nadelen naast elkaar en bekijk of het je het geld waard is.


Ik heb ervaring met sper differentieelen en heb ook ervaring met auto die dit niet hebben, veel meer ervaring heb ik met het inbouwen.

Ik zou wel voor een worm sper of zoals je zelf noemt, een " torson " kiezen.
Daar heb je weinig tot geen extra onderstuur van, hij gaat er ook niet heel veel zwaarder door sturen, en hij is onderhouds vrij.
peloquin of quife zijn aanraders !

Zijn beide even goed, kosten beide in aanschaf meestal evenveel, enigste voordeel wat peloquin heeft is dat er 2 nieuwe lagers en een boutenset bij zit. wat je tenopzicht van quife toch al snel 200 euro bespaard.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #12  
Old 01-05-2012, 19:05
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

toch nieuws jonge
ik wil wel meehelpe oefenen wegrijden:P
Reply With Quote
  #13  
Old 01-05-2012, 19:09
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
Een sper diff ga je zeker voelen.

leg de voor en nadelen naast elkaar en bekijk of het je het geld waard is.


Ik heb ervaring met sper differentieelen en heb ook ervaring met auto die dit niet hebben, veel meer ervaring heb ik met het inbouwen.

Ik zou wel voor een worm sper of zoals je zelf noemt, een " torson " kiezen.
Daar heb je weinig tot geen extra onderstuur van, hij gaat er ook niet heel veel zwaarder door sturen, en hij is onderhouds vrij.
peloquin of quife zijn aanraders !

Zijn beide even goed, kosten beide in aanschaf meestal evenveel, enigste voordeel wat peloquin heeft is dat er 2 nieuwe lagers en een boutenset bij zit. wat je tenopzicht van quife toch al snel 200 euro bespaard.


heb zelf nog nooit met een sper differtieel gereden. Maar een platen sper is niet echt een aanrader voor een semi dagelijkse auto? Had hiervoor een golf 2 met een abf blok maar die had dit probleem echt niet met veel wielspin. Moet met het vr6 blok zo voor zichtig doen met het wegtrekken
Reply With Quote
  #14  
Old 01-05-2012, 19:11
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

http://www.youtube.com/watch?v=Rk1DTJXUHWY in dit filmpje kwam ik nog redelijk weg tegen de civic
Reply With Quote
  #15  
Old 01-05-2012, 20:15
einser20vturbo einser20vturbo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 138
Default

ik zou hier eerst eens heen gaan http://www.uitlijnspecialist.nl/
een bezoekje aan deze man is zeker een aanrader doet zeer veel voor de autosport niet te vergelijken met het uitlijnen van de halfords
weet zeker dat lammert je een mooi stuk opweg kan helpen
Reply With Quote
  #16  
Old 01-05-2012, 20:36
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Is je auto uitgewogen?
Tussen uitlijnen en uitlijnen zit een groot verschil,experienteer eens met verschillende waarden.
wat voor/welke banden gebruik je?
Je kunt altijd nog een sper kopen,is je auto voor dagelijks gebruik of voor de fun.
Zoals Frank/Vwmk2driver aangeeft Quife,Peloquin of Wavetrack schijnt ook goed te zijn,en betaalbaar.
Succes
Reply With Quote
  #17  
Old 02-05-2012, 15:24
tim 16v's Avatar
tim 16v tim 16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 374
Default

auto is alleen voor de fun. Is niet uitgewogen maar gewoon uitgemeten om me auto overal gelijk te krijgen ( met de schroefset). Vr6 blok is natuurlijk niet echt een ligt gewicht. zal dus ook wel veel meer gewicht zitten op me rechter wiel dit zal het ook behoorlijk beïnvloeden.
Reply With Quote
  #18  
Old 02-05-2012, 17:57
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Keertje uitwegen ga je zeker merken met rijden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum