![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Voorheen had de auto het probleem dat deze zeer veel olie lekte. Ik dacht dat het in de carterpan pakking zat, die vervangen maar was niet het probleem. Daarna de koppakking vervangen, en helaas lekte die nog steeds olie. Wat ik na het vervangen van de koppakking heb is dat de auto niet meer stationair loopt als hij warm wordt (als die op temperatuur is).
De eerste keer dat ik hem startte liep die stationair als een zonnetje, daarna gaf ik een keer gas en viel die uit. Na een stuk gereden te hebben viel de motor constant uit als ik de koppeling in trapte. Zo erg dat er gewoon niet mee te rijden viel. Ik heb daarna de volgende punten nagekeken: - Carburateur schoon gemaakt - Distributieriem opnieuw afgesteld (deze stond goed) - Carburateur cleaner gebruikt - Benzine filter gecontroleerd Ik heb het idee dat hij te weinig benzine krijgt, want als hij koud is staat de choke erop, en als die warm is niet meer. Maar ik weet niet meer waar ik het moet gaan zoeken. Ook blijft het olielampje nu constant knipperen, eerst had ik een kabelbreuk in het kabeltje en deze is vervangen, oliedruk schakelaar is ook vervangen. Als ik de sensor doormeet dan zie ik op de multimeter ook dat hij telkens een impuls doorgeef.
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#2
|
|||
|
|||
![]() Na vervangen van de koppakking heb je de distributie op tijd gezet!!
Heb je toen ook de ontsteking opnieuw afgesteld,deze is nl gerelateerd aan de distributie |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, ontsteking heb ik niet naar gekeken. Maar dan zou die toch ook niet goed lopen als die koud is?
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#4
|
|||
|
|||
![]() Dan loopt de motor op de choke verhoogd stationaair
Dan merk je het niet dat de ontsteking iets te laat staat Wat is de motorcode? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Zojuist de onsteking opnieuw afgesteld. De motor liep goed stationair maar na een keer gas geven viel die weer uit en liep niet meer stationair.
De motorcode is: MH. (1300 carb. Uit 1988)
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#6
|
|||
|
|||
![]() Draad vergeten op het afslagventiel te zetten?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Wat bedoel je met afslagventiel?
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#8
|
|||
|
|||
![]() Die zit voorop
Naast de acceleratiepomp Bij een Pierburg 2E3 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Me Coupe is ook een MH 1.3 carb. uit 87.
Had bijna het zelfde.. Soms wel lopen en daarna ineens uitvallen. Maar dat was warm en/of koud... Heb toen het binnen werk van de ontsteking vervangen wat er achter het rotortje zit zeg maar. Zijn gewoon revisie setjes voor te krijgen. Ben even de naam ervoor kwijt. Loopt nu als een zonnetje Weet niet of dit ook bij jou het geval kan zijn hoor Olielampje knipperde bij mij niet trouwens.,
__________________
EX: '94 Escort '92 Golf Mk3 GL '90 Jetta Mk2 Pacific '87 Golf Mk2 GTI KR '00 Bora Mk4 Highline '00 Bora Mk4 Highline '87 Jetta Mk2 Coupe '95 Golf Mk3 GTI ABF Current: '85 Jetta Mk2 GT 8V EV '01 Passat 3BG V5 Highline |
#10
|
||||
|
||||
![]() Massakabel goed aangesloten?
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mij lijkt dat als iets met de ontsteking is dat hij het dan koud en warm doet wat bij jou dus het geval was. Bij mij is het zo dat als ik hem start dat hij gewoon netjes loopt maar zodra die op temperatuur is blijft hij totaal niet meer lopen. Heb het ook een keer gehad dat hij helemaal niet stationair bleef lopen, en heb de vacuumdoos toen vervangen, die heb ik nog gecontroleerd dus dat is hem ook niet ![]()
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jep, hebben nog met een extra massa kabel geprobeerd.
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#13
|
|||
|
|||
![]() kabel naar de afslagklep omgewisseld... Zitten 2 kabels achterop, 1 met contstante plus, voor afslagklep en 1 die via temperatuursensor loopt en bij bepaalde temp. uit schakelt. Als deze verkeerd om zitten blijft mogelijk je inlaatspruitstukverwarming aan staan en valt je motor na 3-5 minuutjes uit, tenzij je volgas houdt. Testen: als hij uitvalt met volgas proberen te starten. Lukt het, dan is de kans groot dat de kabeltjes verkeerd om zitten...
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij mij zit er maar één stekkertje op ![]() Even een foto voor de duidelijkheid: ![]() ![]()
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#15
|
||||
|
||||
![]() Hebben de afslagklep nog gecontroleerd en die is in orde.
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#16
|
||||
|
||||
![]() die 2E3 carbjes willen op zichzelf nog wel eens voor vervelende problemen zorgen. Kijk eens of je een andere kan vinden?
Olielekkage toevallig linksvoor bij de dynamosteun?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Olielekkage is reeds opgelost. Het was de oliedrukschakelaar die lekte.
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#18
|
||||
|
||||
![]() Probleem met stationair draaien is eindelijk verholpen. Het was een massa probleem van de carburateur.
Nu echter een vraag over de oliedrukschakelaars. Ik ben er achter gekomen dat ik dus de verkeerde oliedruk schakelaar heb meegekregen. De rechter was defect, maar is dit de schakelaar voor de hoge of lage druk? Ik heb de originele niet meer dus kan het niet nakijken. De linker is iig de oliedrukschakelaar met artikel code: 068 919 081 (1,4 bar). Maar wat moet nu de rechter zijn? Heb zojuist bij de dealer een schakelaar met de code 098 919 081 A (0,9 bar) geprobeerd. Als de auto stationair draait dan is het goed, maar zodra ik ga rijden knippert het lampje weer. Maar moet ik nu een schakelaar met minder of meer druk hebben. In etka staan nog 2 verschillende schakelaars: - 028 919 081 D (0,25 bar) - 056 919 081 E (1,8 bar).
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |