![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo,
mijn volgend probleem is dat de toerenteller en mfa verbruik niet meer werkt na dat ik de teller uit elkaar heb gehaald om het groene folietje achter het mfa display te verwijderen, i.v.m. het inbouwen van blauwe leds. de mfa verbruik geeft nu .1 aan (vacuumslangetje zit gewoon weer aangesloten) toerenteller doet niks... iemand hier ervaring mee? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Blauwe leds? Zonde..........heb je toch iets aan de flexibele printplaat beschadigd denk ik.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ieder zijn eigen smaak he
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gewoon Mooi Groen ![]() Ik denk ook dat je de printplaat heb beschadigd, hij is dan wel flexibel maar na al die jaren dat ze al oud zijn is het plastic ook niet meer wat het geweest is, een keer te ver buigen en het is kapot! Ik zou ff een ander blauw printplaatje scoren op de sloop voor zo'n zelfde klok ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() oke, ja ik persoonlijk had t wel n beetje gehad met de groene verlichting, beetje oudbollig :p haha. ik heb dus ook alles veranderd. ik zal de printplaat nog eens nakijken, en evt het toerenteller gedeelte nog eens demonteren en nakijken. en anders ander printplaatje scoren. (alleen zover heb ik m niet eens gebogen, want had de gehele printplaat gedemonteerd) kan ik niet op n punt van de witte stekker stroom nameten, die voor de toerenteller is?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() welke kabels van welke stekker dienen voor de toerenteller? kan het probleem van het mfa verbruik, hier ook mee samen hangen ?..
|
#7
|
||||
|
||||
![]() ik heb de printbaantjes van het stekkertje wat achter op toerenteller zit doorgemeten, en ze zijn nog allemaal gewoon intact.... van waaruit loopt de kabel voor toerenteller vanuit de motor??
|
#8
|
||||
|
||||
![]() net tellerhuis nog maar eens nagekeken, terug in elkaar gezet en weer in de auto gezet. toen na wat gefrot aan de stekkertjes bij dynamo en bobine deed de toerenteller het toen ik de auto starte. hij deed het zon 15,min goed, en na een paar hobbelweggetjes viel ie weg, en nu doet ie het stationair redelijj goed, maar zogouw ik gasgeef valt de wijzer als het ware, naar onder als ik boven de 2000 toeren kom. waar zal het probleem m dan in zitten?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() ik heb het idee dat hij de toerenteller aanstuurt vanaf de bobine, aangezien ik wel wat aan de kabels heb getrokken. kan het zijn dat het dan aan de rood zwarte draad ligt, die met een stekkertje op de bobine zit?..
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Goh ik zou niet weten wat waar zit, als het goed is dan is de stekker onder je toerenteller voor die kant maar welk pinnetje nou wat is ? Misschien staat er iets op: www.doppel-wobber.de |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
En je schakelprintplaatje in je klok is goed ? Deze stuurt namelijk ook je toerenteller aan ![]() Als het goed is zit hij bij jou aan de module met je toerenteller, of een kapotte spanningsregelaar deze zit achter op je felxibeleprintplaat als deze meer dan 10,5 volt of minder dan 9,5 volt aangeeft is deze defect. Last edited by RamonR : 25-04-2012 at 21:07. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als dat stekkertje er gewoon goed opzit lijkt het me dat het goed moet wezen of het moet flink geccorodeerd wezen ? |
#13
|
||||
|
||||
![]() heb de bobine losgehad, srekkertjes nagekeken, paar draden opnieuw gestript en stekkertjes aangezet. maar probleem is nog niet weg. de rood zwarte draad is zover ik weet de signaal draad, en deze komt uit op de aansluiting van de kant van de toerenteller. ik zal even een fototje zoeken van de spanningsregelaar en schakelprintplaatje, en evt de spannings regelaar doormeten. die moet dus continu tussen de 9,5 en 10,5 volt zitten.
afentoe doet doet de toerenteller het wel goed en afentoe slaat ie terug naar 0 als ik gas geef boven de 2000 toeren.. en pakt m dan weer op als ik gas loslaat of onder de 2000 toeren kom. dan zou het dus inderdaad aan de spanningregelaar kunne liggen, aangezien de dynamo meer stroom geeft als ik meer gas geef, en dus harder gaat draaien.. of denk ik nu verkeers?.. |
#14
|
||||
|
||||
![]() iemand?.. en misschien iemand een foto van hoe deze spanningsregelaar eruit ziet? en het schakelprintplaatje? kan het op internet niet echt vinden..
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
(Golf II CLD 1984, jouw tellerunit kan er iets anders uitzien) |
#16
|
||||
|
||||
![]() mijne ziet er idd net wat anders uit. ik dacht al dat da de spanningsregelaas was, maar was er niet zeker van. kan die plotseling kapot gaan? er is namelijj geen kracht op gekomen.. heb hier een filmpje van de ontspoorde toerenteller.
http://m.youtube.com/watch?v=E--02OivctM . kan ik zo'n spanningsregelaar los vervangen als deze kapot zou zijn? en hoe kan ik precies meten of deze spanning geeft tussen de 9,5 en 10,5 volt.
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Spanningsregelaar kan je meten door de plus en de min van de meter door te meten als hij er op zit ![]() Deze kan je los vervangen te koop bij de dealer of de automaterialen zaak. |
#18
|
||||
|
||||
![]() de plus en min van het spanningsregelaartje bedoel je dan?
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jep ![]() ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Dit is de pinout van de regelaar. De regelaar moet ten opzichte van de GND en de Output ongeveer 10 Volt leveren. De spanningsregelaar is van het type LM7810, deze kan je het beste bij een elektronicaboer halen. Kost ongeveer een euro. ![]()
__________________
Volkswagen Golf 2 ![]() |